Juuso Akkanen junnuvalmentajaksi

Juuso Akkanen junnuvalmentajaksi
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen

Jokipoikien kapteenina viime kaudella toiminut puolustaja Juuso Akkanen lopettaa pelaajauransa. 33-vuotias Akkanen pysyy edelleen lajin parissa, sillä hän siirtyy Jokipoikien C2-joukkeen vastuuvalmentajaksi.

 

Juuso Akkanen pelasi Jokipoikien Mestis-joukkueessa yhteensä seitsemän kauden aikana. Ensimmäisen kerran Akkanen puki ärjypaidan päälleen kaudella 2005-2006. Jokipoikien kapteenina puolustaja toimi kausina 2010-2011 sekä 2016-2017.

Akkanen on syntynyt Raumalla ja hän on Rauman Lukon kasvatti. Ensimmäiset liigaottelunsa hän pelasi Lukon paidassa kaudella 2001-2002. Hänelle on kertynyt otteluita myös alle 18-vuotiaiden maajoukkueessa.

Mestiksen mestaruutta Akkanen pääsi juhlimaan kahteen eri otteeseen Mikkelin Jukureiden paidassa. Jokipoikien paidassa Akkanen voitti hopeaa ja pronssia.

Mestistä Akkanen pelasi runkosarja- sekä pudotuspelit mukaan luettuna yhteensä 602 kappaletta tehopistein 35+97=132. Liigassa hänelle kertyi runkosarjaotteluita Lukon, TPS:n ja Ilveksen riveissä yhteensä 63 kappaletta.

Jämäkkänä puolustavana puolustajana tunnettu Akkanen oli uransa aikana useasti joukkueidensa tärkeimpiä alivoimapelaajia. Akkanen teki viime kaudella Jokipojissa pelatessaan tehopisteet 6+7=13. 

Kommentit   

+4 #1 since 1953 30.06.2017 21:21
Erittäin hienoa! Varmasti annettavaa junnuille, niin lajitaidollises ti, kuin hienona persoonana ja esimerkkinä! Erinomaista toimintaa junnuorganisaat iolta.
+4 #2 JTK 30.06.2017 21:30
Juurikin näin since. Juuson ajatuksia tämän päivän Karjalaisessa ja junnujen facesta löytyy myös.

Rapakon takaa hienoja uutisia. Boston Bruinsin GM Don Sweeney odottaa, että Uke solmisi sopimuksen seuran kanssa! Ensi kausi menisi vielä kuitenkin Suomessa.
+7 #3 JTK 03.07.2017 11:53
Ylen uutisten mukaan Espoo Unitedin ahdinko syvenee. Blues Juniors ei vieläkään olisi saanut rahojaan ja nyt Unitedin kesäkuun palkkojakin olisi maksamatta? Myös maksuhäiriöitä on tullut lisää ja sitten on vielä verovelkaa.
+8 #4 JTK 03.07.2017 13:07
12.7. kello 11:00 Torikahviossa näytillä Kanada-malja, jonka tuo paikalle Suomen mestari Aleksi Elorinne. Mukana myös ainakin Jesse Paukku! Katotaan keitä muita vielä tulee! Tulkaahan katsomaan legendaarista pyttyä ja moikkaamaan äijiä! :)
-6 #5 Repe 03.07.2017 14:35
Jesse kertoo, että ehkä tehot nousevat ensi kaudella 18 1+5 Vaasan Sport;)
+2 #6 Korppu 04.07.2017 04:34
One more year!
+4 #7 JTK 04.07.2017 19:20
Lisää meidän kasvatteja tulossa juhlistamaan Kanada-maljaa. Santeri Koponen Saipasta ja Niko Kuiri Kärpistä. Katotaan keitä vielä saadaan. Eiköhän ainakin osa näistä NHL-varauksen saaneista pelaajista saada paikalle vaikka heillä kiirettä piisaa muutenkin. :)
-8 #8 Repe 04.07.2017 19:45
Lainaus JTK:
Lisää meidän kasvatteja tulossa juhlistamaan Kanada-maljaa. Santeri Koponen Saipasta ja Niko Kuiri Kärpistä. Katotaan keitä vielä saadaan. Eiköhän ainakin osa näistä NHL-varauksen saaneista pelaajista saada paikalle vaikka heillä kiirettä piisaa muutenkin. :)


Huomioi kuitenkin että Paukulla,Kuiril la ja Koposella ole osaa eikä arpaa Kanada-maljaan, jos haluavat muuten "paistatella päivää" se heille suotakoon:)
+9 #9 JTK 04.07.2017 19:57
No kato Repehän on päästetty häkistä. Pitkäänhän siinä menikin? Joo ei mullakaan ole osaa eikä arpaa Kanada-maljaan, mutta menen silti paikalle "paistattelemaa n päivää".

Tässähän on vaan tarkoitus koota kaikenlaista kiekkoväkeä paikalle ja toivotaan, että on hyvä keli. Sinäkin voit Repe tulla. Rohkeasti vaan muiden mukaan! :)
-17 #10 Repe 04.07.2017 21:29
Harmittiko kun vielä kommentoin? Ihan vapaana olen edelleen;), ja pyrin kommentoimaan jatkossa muuta kuin edustuskiekkoil ua, sitä olen kommentoinut toistaiseksi ihan tarpeeksi. Menisit vaan itseesi, kun et nähtävästi osaa välillä kuin ilkeillä, ja se on huumoria? Itse en ole siihen liikaa ainakaan syyllistynyt, kun vain provosoituneena :)
-16 #11 Repe 04.07.2017 21:35
Se kun Jtk silleen, niinkuin kaikille muillekin että asioista voi kiistellä muttei henkilöistä monestikkaan, kuuluu käytöksen kultaiseen kirjaan:) Ja ei kaikkia kiinnosta joka mutkassa Ukin kuulumiset, vaikka sinulle ne on tärkeitä.
+13 #12 joo,joo 04.07.2017 21:44
Eikös tuo repe luvannut hävitä täältä negailee?!?
+12 #13 jones 04.07.2017 22:02
Lainaus joo,joo:
Eikös tuo repe luvannut hävitä täältä negailee?!?


Lupailee vaan. Samaa shaissea sylkee kuin muutenkin.
+12 #14 möly 04.07.2017 22:18
Joo.. Repe 11v ...
+14 #15 HeHa 05.07.2017 09:34
Kyllä Repen olisi pitänyt olla sanojensa mittainen ja siirtyä sinne Jatkoajalle. Toisaalta sinne ei niin vaan mennä, vaan pitää anoa käyttäjätunnuks et. Eikä niitä kaikki vissiin saakaan. Pitää olla jotain annettavaa kiekkokeskustel uihin:)
-15 #16 Repe 05.07.2017 10:36
Heh,heh, tyypillistä karjalaista "riemua" ilkeileminen ja olevinaan tuo on jääkiekkokeskus telua teidän puupäiden mielestä? Laittakaa miinuksia -99 niin edes siltä osin on lätkää, ilman miinusta Gretzym pelinumero;)
-14 #17 Repe 05.07.2017 10:38
Gretzkyn siis
-15 #18 Repe 05.07.2017 10:42
Pitäkää tosin tunkkinne, saatte etsia ennen kautta ja kauden aikana mielenhäiriöill enne uuden syntipukin:)
+3 #19 Petromax 05.07.2017 10:55
Voi Repe reppanaa,nyt se vielä uhriutuu. Kiitos JTK:lle hyvistä kommenteista.
+11 #20 Repe 05.07.2017 11:03
Ja nyt hakemus Jatkoajassa, lähtölaskenta täältä pois alkanut:)
-13 #21 Repe 05.07.2017 11:05
Petromax, en paljon anna arvoa kalja-reppanall e(sinä siis):)
+8 #22 jones 05.07.2017 14:13
Toivotaan että Repe saa anomukset läpi ja löytää oikean kotinsa jatkoajan seuraosioista. Nyt ainakin paikka on ihan väärä, ennemmin kuulut jonnekin Jukureiden tai SaPKon sekaan. On tullutkin ihmeteltyä, miten joku voi viettää aikaansa paikassa sellaisen aiheen ympärillä, jossa voi niin pahoin. Ei tuo voi olla mielenterveydel lisesti mitenkään viisasta?
-10 #23 Repe 05.07.2017 14:19
Ei minun terveyteni täällä järky, mutta kertoohan se tämän keskustelupalst an tasosta että joku nikki otetaan silmätikuksi, joka vaan kertoo välillä erilaisia mielipiteitä, vrt massa-mielipite et. Saatte kohta rauhassa hymistellä Jtk:n mielipiteitä porukalla, vaikka suuremmaksi osaksi asiaa kirjoitaakin.
+8 #24 halttunen 05.07.2017 17:15
Tää Repe on täys reikä.voitais kerätä nimiadressi täällä mehtimäkeläisel lä ja liittää se repen hakemuksen mukaan.
-8 #25 Repe 05.07.2017 17:33
Mehtimäkeläisen voisi lopettaa,samall a teille avohoito-potila ille se olisi parasta mitä täällä on tapahtunut:)
+9 #26 Teppana85 05.07.2017 17:40
Muistithan Repe mainita Jatkoajan anomukseen nimimerkkisi tältä palstalta.
-7 #27 Repe 05.07.2017 17:46
Sitäpä en kerro, olenko tällä vai muulla nikillä siellä.
+4 #28 Repe 05.07.2017 17:51
Hilseet pois olalta, ja uutta keskustelupalst aa kohti;)
+8 #29 Teppana85 05.07.2017 19:02
Ei mene pitkään kun löytyy taas hilsettä olalta ;)
+1 #30 JTK 07.07.2017 09:16
Karjalaisessa on Räsäsen Villen kuulumiset Carolinan leiriltä. Hän on nyt Haminassa treenaa ja tulee ensi viikolla torikahvion lätkätapahtumaa n, jos vain kerkiää takaisin Joensuuhun keskiviikoksi.
+6 #31 mihailov 07.07.2017 09:20
Repe, turhaan sinne jatkoajalle menet...saat kyllä lähes yksin siellä jokipoikien osiossa mielipiteitä vaihtaa. Pysy vaan täällä....Vaikk a mielipiteesi ovat välillä enemmän kuin eriskummallisia , niin kyllähän tämän palstan lukeminen on välillä mitä mainiointa viihdettä ja lähinnä sinun ansiosta :). Ja jokaiselle mielpipiteen vapaus suotakoon ja kyllähän eriävät kannanotot aina parhaat keskustelut aikaiseksi saapi.Jokipo maaleja!
+4 #32 JTK 07.07.2017 10:42
Mihailov on oikeassa. Repe pysy vaan täällä. Suomessa on kaikilla sananvapaus paitsi, jos arvostelee pääministeri Sipilää.

Ota ripaus iloista ja positiivistä mieltä mukaan, niin juttuihin ja kommentteihin tulee ihan eri sävy ja mahdollisesti oikeeta asiaakin. Vähenee ne laskemasi miinuksetkin, kun kommentit ei ole aina väännetty väkisin negan kautta. Siitä se ura lähtee uuteen nousuun!! :)
+5 #33 Teppana85 07.07.2017 15:05
Ei toinna huolestua, ei Repe tätä palstaa jätä.
+3 #34 Riffixi 07.07.2017 22:03
Nyt Jokipoikien johto tarkkana. Espoo unitedin tyhjennysmyynti alkaa Hokin tapaan. Muutamia laatupelaajia kohtuuhinnalla?
+3 #35 JTK 07.07.2017 23:12
Eivät vielä ole myymässä pelaajia, mutta pelaajia on itse mennyt lähtötelineisii n tilanteesta johtuen. Viikonloppuna ratkeaa pitkälti seuran kohtalo Salonojan mukaan.

Jos Espoo jää pois Mestiksestä, niin on kyllä kova kolaus taas Mestiksellekin, joka rämpii jo muutenkin kiinnostavuuten sa kanssa.

Luulis liiton ja Liigan lopultakin heräävän siihen, että suljetut ja liian isoiksi joukkue määriltään turvonnneet sarjat vievät kiinnostuksen ja ajavat joukkueita ahdinkoon. Liiga on vielä kohtalaisessa suosiossa, mutta Mestis alkaa pudota jo pahasti kelkasta.
+4 #36 JTK 09.07.2017 12:33
Juniori Jokipo Golf kilpailu käytiin perjantaina Kontiolahdella. Mukana oli Jokipoikien entisiä kuin nykyisiäkin pelaajia. Jarno Pikkarainen vei voiton ja Mika Kupiainen oli toinen ja Lauri Hukkanen oli kolmas. Kilpailun tuotto menee Joensuulaisen juniorikiekkoil un hyväksi.

Keskiviikon torikahvio tapahtumaan saatiin taas täydennystä. Temu Väyrynen (TPS) tulee paikalle ja Urho Vaakanainen myös ilmeisesti kerkiää Bostonista takasin Suomeen juuri keskiviikoksi.
+3 #37 lava 10.07.2017 10:22
Noniin ja lisää sopimus uutisia luvassa jokp julkaisee omien sanojen mukaansa "erittäin mielenkiintoise n pelaajan" torstaina kaksi kautta liigassakin pelanneen hyökkääjän. Kuullostaa hyvältä näin ennakkoon
+1 #38 lerski11 10.07.2017 13:33
Oisko Tomi Tuomisto tai Markus Jokinen.
+3 #39 JTK 10.07.2017 15:06
Eikös Espoon Waltteri Hopponen ole pelannut parilla kaudella HPK:ssa Liigaa?

Petrus Palmu (TPS) tulee myös torikahvion lätkätapahtumaa n keskiviikkona! :)
+2 #40 Repe 10.07.2017 15:52
Onko enää ajantasainen tilanne en tiedä http://www.espoounited.fi/ajankohtaista/waltteri-hopponen-ja-santeri-saari-unite ja kuten keskusteluketju sta jälleen kerraan huomaan, minun pitäisi olla muunlainen kun olen. Eikä ne kaikki viestini ole negatiivisia silloin kun olen tässä saitissa ollut. Jos on kritiistä kirjoitettavaa, niin ei silloin mietitä keitä muita täällä on, jatkakaa vaan omalla tyylillänne, karavaani kulkee, vaikka koirat haukkuvat:)
-3 #41 Repe 10.07.2017 15:57
http://www.espoounited.fi/ajankohtaista/waltteri-hopponen-ja-santeri-saari-unitedin/
+2 #42 tilkka 10.07.2017 16:49
JTK joko Unidet luopuu pelajistaan kun Hopposesta mainitsit? Itse kyllä olen kans kuullut huhua et porukka olisi lähdössä. Oisko tuo tulija K-Vantaassa pelannut kaveri?
+5 #43 JTK 10.07.2017 20:45
En tiedä joko pelaajia on lähdössä virallisesti, mutta varmasti tiedusteluja tekevät, kun tilanne on mikä on? Repen linkki Hopposeen liittyen on toukokuulta.

Äsken pisti Vaakanaisen Uke ja Räsäsen Vilu viestiä, että ehtivät mukaan keskiviikon tapahtumaan torikahvioon! Nyt on kyllä hyvä kattaus äijiä paikalla. Eikun moikkaamaan! :)
+2 #44 lerski11 10.07.2017 22:57
Vanha JOkipoika Miks Lipsbergs teki sopimuksen Dinamo Rigan kanssa.
+3 #45 lava 11.07.2017 11:14
Jokohan näsä kotiutus reissuiltaan kiinasta vai joko hokkarit menee naulaan??
#46 Teppana85 11.07.2017 12:16
Puolustaja oli haussa, nyt tulee kuitenkin hyökkääjä. Mitenkähän hallin sponsorineuvott elut sujuu, vai pelataanko ensi talvena taas tutusti Mehtimäen jäähallissa?
+1 #47 JTK 11.07.2017 12:44
Puolustaja on käsittääkseni edelleenkin haussa, mutta niinhän oli hyökkääjäkin ja torstainahan se sitten paljastuu kuka tää uus hyökkääjä on?
+2 #48 päätykatsomo 11.07.2017 17:48
Kyllä tuohon nippuun vielä pari laatupakkia pitäis saada, sitten alkais olla luottavainen olo ens kauden suhteen. Ja hyvä olisi myös jo toissa talven tapaan kiinnitellä seuraavalle kaudelle äijiä sopimuksilla, että saataisiin jatkuvuutta. Edellyttäen toki, että pelit sujuu pelaajalla itsellään hyvin, joukkueella toki myös. Kotietu pitäisi olla tavoitteena tulevalle kaudelle... No, muutama viikko aikaa enää ja sitten alkaa harkkamatsit jo :) Pääsee meikäläinenkin kattelemaan tänä talvena enemmän matseja kun työkuviot siirtyi enemmän takas tännepäin.
+6 #49 JTK 12.07.2017 15:37
Oli hieno tapahtuma tänään Torikahviossa. Porukkaa tuli hyvin vaikka satoikin. Kyllä nää hokiäijät ovat fiksua ja edustavaa porukkaa. Kiitos vielä teille kaikille pelaajille, että tulitte paikalle vaikka kiireitä teillä piisaa. Kiitokset myös Päivänurmen Torikahvioon ja Juniori Jokipojille! Huomenna Karjalaisessa juttua tapahtumasta. :)

Kuvia löytyy jo nyt ainakin Juniori Jokipoikien facesta. Aleksi tuli paikalle kannun kanssa Ilotaksilla mikä on Jokipoikien väreissä. Kiekkojunnut ottivat hänet vastaan pelipaidat päällä ja muodostivat mailoillaan kunniakujan. Hienoa Junnut!! :)
+1 #50 VasenPakki 12.07.2017 23:56
Viime vuonna Jokipojat tiedotti taloudellisesti voitollisesta kaudesta heinäkuun alussa. Jännä kun taloustietoja ei ole vielä tullut viime vuodelta.... Liekkö ongelmia?

Ongelmien puolesta puhuu myös tuo ensi kauden joukkueen kasaus. Noille ei paljoa tarvitse maksaa, eli on pitänyt aloittaa totaalinen kiristely... Toisaalta ei ole pleijareitakaan tulossa, joten budjetit sitten sen mukaan!!
#51 Raadollinen 13.07.2017 08:21
http://www.is.fi/nhl/art-2000005289038.html
#52 JTK 13.07.2017 08:33
Tuo mitä Ilta-Sanomien jutussa sanotaan Uken luistelusta pitää paikkansa. Luistelu on helpon ja vaivattoman näköistä, kun sen osaa. Näyttää, että mihinkään ei ole kiire ja matka vaan silti taittuu. Äijä on koko ajan valmiina luistelu- ja peliasennossa katse ylhäällä.

Tottakai tuollainen taito on osittain luontainen lahja, mutta kyllä sitä luistelua on hiottu paljon pienestä pitäen eikä Kynän ja muutamien muiden Juniori Jokipoikien koutsien osuus oli pieni tässä asiassa.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.03. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 ja.

    Joonas Larinmaa

    Larinmaa oli jälleen kerran Jokipoikien näkyvimpiä hyökkääjiä. Haastoi jatkuvasti omalla hyvällä liikkeellään ja kiekonkäsittelyllään vantaalaisia. Viimeisteli Jokipoikien ainoan maalin, kuten monesti aiemminkin, ajamalla röyhkeästi maalin edustalle.

    Jonathan Iilahti

    Ensimmäisen kerran pudotuspeliottelun Jokipoikien maalilla aloittanut Iilahti oli Kiekko-Vantaata vastaan loistava. Ajoittain kiekko hieman poltteli, mutta esitti vastapainoksi myös muutamia huipputorjuntoja.

     

    Matti Koistinen

    Puolustuspään konkari oli mies paikallaan. Vaikka kellotti kenttäpelaajista eniten peliaikaa (33.48), jaksoi Koistinen pelata kovalla tasolla läpi ottelun. Liigaan siirtyvä Joel Olkkonen sai varmasti paljon oppia pelatessaan Koistisen pakkiparina.

    Kokonaistilanne:

    17 tähteä: Samuel Jukuri
    15 tähteä: Joonas Larinmaa
    14 tähteä: Oskari Lehtinen, Tuomas Huhtanen
    11 tähteä: 
    Oula Uski, Joel Olkkonen
    10 tähteä:
     Lauri Huhdanpää 
    8 tähteä: 
    Juho Ratilainen, Juuso Akkanen, Ville Halonen
    7 tähteä: 
    Jesse Paukku
    6 tähteä: Nico Friman, Matti Koistinen
    5 tähteä: Samu Pitkänen
    4 tähteä: Ville Silvast, Jonathan Iilahti
    3 tähteä: Joonas Valkonen, Ville Räsänen, Eppu Rissanen
    2 tähteä: Jere Myllyniemi
    1 tähti: Antti Helanto, Joona Manninen, Lauri Hukkanen

Sarjatilanne

 

Jokipojat top5

 

Maalivahdit

 

Uusimmat blogikirjoitukset