Jokipojat täydensi rivejään

Jokipojat täydentää ryhmäänsä viidellä nuorella pelaajalla. Hyökkäyksen uudet miehet ovat Otto Cichoracki, Joonas Larimaa ja Mikko Sierman. Puolustukseen seura kiinnitti Rami Heikkilän ja koesopimuksella Joensuuhun saapuvan Joel Olkkosen. Try-outit mukaan lukien Jokipojilla on nyt 21 sopimusta. Seuraavaksi seura aikoo haalia riveihinsä kokeneempia pelaajia.


Ennakolta kovin nimi nyt hankitusta viisikosta lienee hyökkääjä Joonas Larinmaa. 21-vuotias turkulaiskasvatti kuului viime kaudella Suomi-sarjassa menestyneen Forssan Palloseuran avainpelaajiin. Hän keräsi 37 runkosarjan ottelussa tehot 11+20. Ennen Joensuuhun saapumistaan Larinmaa oli Mestikseen nousseen KeuPa HT:n testissä.

Hyökkääjä Mikko Sierman oli sen sijaan Jokipoikien jo aiemmin värväämän Elmeri Kotron tavoin KooKoon A-nuorten ja samalla koko A-nuorten Mestiksen tehokkaimpia pelaajia. Sierman mätti 43 ottelussa hurjat 30+37 tehopistettä.

– Uskon Mikon tuovan osaamista erityisesti hyökkäyspäähän. Rightin kaverina hän tuo myös lisää variaatioita ylivoimapelaamiseen, Jokipoikien valmentaja Niko Eronen sanoo.

Viisikon kolmas hyökkääjä, Otto Cichoracki, oli hänkin viime kaudella vauhdissa A-nuorten kakkostasolla. Helsinkiläislähtöinen nuorukainen iski Mikkelin Jukureille 38 ottelussa tehot 20+31.

– Otto on ottanut viime kausien aikana hurjasti askeleita eteenpäin pelaajana, ja näen hänessä valtavan potentiaalin, Eronen sanoo.

24-vuotias puolustaja Rami Heikkilä on tahkonnut viime vuodet lähinnä kotimaan aladivareissa. Isokokoisen (193 cm / 92 kg) tamperelaiskasvatin viime kausi oli rikkonainen ja sisälsi yhden ottelun mittaiseksi jääneen visiitin Kazakstaniin sekä muutamia 2. divisioonan pelejä Ikurin Vireessä.

– Ramilla on alla ehjä ja hyvin harjoiteltu kesä. Näyttämisen halua olisi vaikka muille jakaa. Odotan häneltä äijämäistä pelaamista omassa päässä ja kovan laukauksen ansiosta myös apuja ylivoimapelaamisessa, Eronen miettii.

Koeajalle Jokipoikiin tullut puolustaja Joel Olkkonen, 21, pelasi viime kaudella sekä Hyvinkään Jää-Ahmoissa A-nuorten Mestistä että Hoki Klupi Hyvinkäässä 2. divisioonaa. A-nuorissa Olkkonen keräsi 16 ottelussa tehot 4+7 ja miesten sarjassa pudotuspelit huomioiden 16 kamppailussa pisteet 5+1.

Jokipojat hakee tiedotteensa mukaan joukkueeseen vielä pelaajia, joille on kertynyt kokemusta Suomi-sarjaa korkeammiltakin sarjatasoilta.

 

Jokipoikien sopimuspelaajat

Maalivahdit (1)

Mikael Edelmann

Puolustajat (8)

Lari Arima
Riku Arima
Rami Heikkilä
Jari Lievonen
Jussi Lyytinen
Jere Niemelä
Micke Niemelä
Joel Olkkonen (try-out)

Hyökkääjät (12)

Otto Cichorcki
Ville Halonen
Jesse Jormanainen
Elmeri Kotro
Jyri Laasonen
Roope Lantta
Joonas Larinmaa
Ville Oksa (try-out)
Samu Pitkänen
Eetu Rissanen
Juuso Sahlman
Mikko Sierman

Kommentit   

+6 #1 ^ipe^ 26.08.2014 20:46
Positiivista! Mutta rehellisyyden nimissä paljo pitää jätkien kasvaa, että tällä otetaa mestis paikka ensi kauden päätteeksi. TSEMPPII KAIKILLE!
+5 #2 jones 26.08.2014 20:53
Seura elää vielä!!

Seuraavaksi sitten kovat piippuun, niin joukkue on ihan mielenkiintoine n.

Saatte anteeksi vituiksi hoidetun harjoituspelin ja tiedottamisen, kunhan ei toistu enää koskaan.

Tsemiä! JOKIPO!
+3 #3 tilkka 26.08.2014 20:54
Jokipojat elää!!! Tulihan sieltä Hifkin mieskin sinne!Kyllä mä uskon et 3 parhaan joukossa ollaan kun muutama kovempi tulee vielä joukkueseen.
+5 #4 Cånde 26.08.2014 20:58
Kaikki hyökkääjät vaikuttavat EP-scouttauksen perusteella hemmetin mielenkiintoisi lta. Heikkilä tuo pakistoon kokoa, mikä on hyvä juttu -eri asia tietysti on riittääkö taso.
Nyt vielä Pude, Lahikainen ja Kaijomaa kiitos!
+4 #5 jones 26.08.2014 20:59
Sellainen juttu, ennen kuin kaikki taas tyrmää nämä sopimukset, niin Mikko Sierman tulee takomaan komeat tehot. Saa ottaa talteen. Hyvä hankinta Suomi-Sarjaan.
+4 #6 Teppana85 26.08.2014 21:07
Rosteri
vaikuttaa tässä vaiheessa "mielenkiintois elta", eipä se mitään kun
homma etenee. Nyt vielä H. Puustinen laittamaan urakalla kiekkoja
häkkiin!
-7 #7 rooope 26.08.2014 21:17
Kyllä hirvittää joukkeen kalleus.Nyt 16 tuontiukkoa(Jor manainen ja Rissanen mukana)On kyllä karannut mopo käsistä.
+4 #8 jones 26.08.2014 21:26
Lainaus rooope:
Kyllä hirvittää joukkeen kalleus.Nyt 16 tuontiukkoa(Jormanainen ja Rissanen mukana)On kyllä karannut mopo käsistä.


Nyt on pakko, en haluaisi....mut ta haista rooope vittu! Siellä on toinen joukkue täynnä joensuulaisia tähtiä. Tuollainen saata*an vastarannan kiiski on ihan väärällä palstalla.

Kiitos ja anteeksi.
+6 #9 ^ipe^ 26.08.2014 21:31
Oinosen Jani pitäs houkutella jokipoon mukaan, siinä ois oiva pelimies tuoho sarjaa. Vois tehä "karlssoneita" tuossa sarjassa loistavan luistelunsa ansiosta.

https://www.youtube.com/watch?v=M42nhV2EzL4
+4 #10 Teppana85 26.08.2014 21:39
Mie
kans Oinosta kaipaillu takas ja Siermanista samaa mieltä ku jones,
Kotron kans voi odottaa pisteitä. Jos ensi kauden Kookoossa on useita
Jokipojissa loistaneita ukkoja, niin ompahan vastaavasti susirajalle
roudattu Kouvolasta lupaavia nuoria.
-7 #11 rooope 26.08.2014 21:42
Lainaus jones:
Lainaus rooope:
Kyllä hirvittää joukkeen kalleus.Nyt 16 tuontiukkoa(Jormanainen ja Rissanen mukana)On kyllä karannut mopo käsistä.


Nyt on pakko, en haluaisi....mutta haista rooope vittu! Siellä on toinen joukkue täynnä joensuulaisia tähtiä. Tuollainen saata*an vastarannan kiiski on ihan väärällä palstalla.

Kiitos ja anteeksi.

Olen samanlainen JOKP fani kuin sinäkin,mutta unelmat ja tosiasiat pitää ottaa huomioon.Ei kai meistä kukaan halua,että ensi keväänä ollaan taas samassa tilassa. Nämä vierastyöläiset kun maksaa seuralle lähes tonnin kk keskiarvo näin se vain on.
+3 #12 Rando 26.08.2014 21:48
Hyvä että hengittävät!

En kyllä valitettavasti hypi riemusta kyllä näidenkään pelaajien kohdalla. Vai että Chichoracki on HIFK -taustainen, jolla ei ole kuitenkaan yhtään peliä HIFK:n A:ssa, B:ssä eikä C:ssä;)
+4 #13 jones 26.08.2014 21:53
Kyllä rooope minäkin haluan, että Jokipojat on maakunnan joukkue. Toivottavasti ensikaudella, kun lähtötilanne on rauhallisempi.

Mistä ja ketä olisit rooope nyt tähän joukkueeseen hankkinut nähtyjen sijasta? Esimerkkejä? Joukkue pitää kuitenkin saada kasaan, joten minusta ei kauheasti ole tässä tilanteessa vaihtoehtoja.
+6 #14 Raadollinen 26.08.2014 22:51
Lainaus jones:
Kyllä rooope minäkin haluan, että Jokipojat on maakunnan joukkue. Toivottavasti ensikaudella, kun lähtötilanne on rauhallisempi.

Paikallisuutta kaipaa, se tuo aina enemmän yleisöä ja on kustannuksiltaa n halvempaa. Mutta nyt maksetaan seuran kaikilla osa-alueilla menneiden vuosien veroja. Pelaaja puolella verottajana toimi Kopla.
Kakkosveskaria huutaa. Jos seura yhtään miettii jo seuraavaa kautta, niin kakkoseksi A ikäinen kaveri kasvamaan ja pelaamaan samalla A:n pelejä.

Vielä tuohon Ketterä tapaukseen. Tänä päivänä yritys maailmassa mietitään, miltä toiminta tai jokin yksittäinen asia näyttää asiakkaan tai muun sidosryhmän silmin.
Miltä näytti?
+4 #15 tilkka 26.08.2014 23:31
Toimitus onko Jesse Paukulla kans sopimus? Joukkueen sivuilta kaveri löytyy!!!
-3 #16 rooope 26.08.2014 23:41
Minä olen ymmärtänyt,että Kopla kokosi joukkueen koska luulivat niin kuin kaikki muutkin tässä valtakunnassa,e ttä Jokp lähtee 3-divarista uuteen nousuun kuin HCK.Ja minun toive oli,että kasataan yksi kova paikallinen joukkue Joensuusta.
#17 Toimitus 27.08.2014 00:01
Lainaus tilkka:
Toimitus onko Jesse Paukulla kans sopimus?


Oli varmaankin jäänyt sinne vielä viime kauden joukkueesta. Lista on nyt taas päivitetty ja viimeisin satsi uusia pelaajia mukana.
+5 #18 Rando 27.08.2014 07:51
Raadollinen: Jokipoikien toiminta Ketterä casessa näytti erittäin huonolta kaikkien heidän sidosryhmiensä suuntaan. Maito on maassa tuolta osin ja jatkossa tuommoista sekoilua toiminta ei voi olla ulospäin. Toivotaan, että oppivat asiasta jotakin!
Nyt on otettava pelaajia ulkoa, kun muualta ei saa. Kokemusta tarvitaan rutkasti joukkueeseen lisää, suhteellisen hepposet ovat näiden nyt(kin) julkistettujen pelaajien taustat. Kakkosveskarist a Raadollisen kanssa samaa mieltä.
+5 #19 JTK 27.08.2014 10:08
Niin kyllähän se väkisin menee siihen, että muualta tulevien pelaajien osuus kasvaa, kun ei omia tule toivotulla tavalla. Kolkan tavote 30 joista 20 omaa pelaajaa ei ollut reaalinen tavoite. Tämä, että muualta tulee enempi kuin oli tarkoitus nostaa tietenkin kuluja. Toivotaan ettei eletä yli varojen tällä kertaa. Tämän takia juuri monet kiekkoihmiset olisivat halunneet nähdä sen maltilla etenemisen alemmista sarjoista ettei olla kohta samassa jamassa kuin Hokijoki. Mutta toivotaan, että pelko on turhaa sekä ettei mopo keuli tällä kertaa ja Mehtimäki Oy:llä on budjetit kunnossa ja hommat hoituu. A:lla on huomenna peli JYPPIÄ vastaan kotona ja nähdään vähän suuntaa missä mennään vaikka harkkapeli onkin. Kokeiltavana on Tsekki ja pari Slovakia sekä muutama muu pelimies. Vahvistuksia varmasti tarvii kovaan SM-sarjaan. Niistä tulee kuiteskin kuluja ja homma on muutenkin kallista niin sponsoreiden apu on tosi tärkeää, kun meillä ei edari rahoita touhu kuten muilla A:n SM-sarjassa. Tsemppiä!
+4 #20 päätykatsomo 27.08.2014 13:01
Loistavaa Jokipo! itsekin sitä mieltä,että paikallisuus olisi tärkeää,mutta en allekirjoita tuota että joukkue olisi kallis, sinne on tarkoituksella hankittu Nuoria kavereita joilla on hemmetinmoinen palo päästä eteenpäin ja motivaatio tapissaan. Voi ihan verrata mestiskausiin,3 -4 edelliseen,joll oin oli Nimiä joukkue täynnä, nyt ei nimillä pelata,ja yhteispelillä ja sillä että motivaatiota näyttää. Ja siinäkin ketterä pelin peruuntumisen taustalla osaltaa (täysin!) viivytteli liitto, joka ei hommiaan ajoissa hoitanut,vaikka paperit sisällä jo hyvän aikaa ennen. Mutta lisenssi nyt varmistunut ja nyt maltilla eteenpäin, sieltä varmaan tosiaan muutama kokenut ukkokin vielä tulee mukaan. Nyt täytyy vaan meidän fanienkin tukea joukkuetta ja edelleen käydä hallilla katsomassa matseja!
Mitään tietoa lipunhinnoista/ kausareista? Kukaan kuullut mitään uudesta hallituksesta, milloin julkistetaan/ ketä mukana?
Tsemppiä toimistolle ja läpi seinän vaikka!
+5 #21 päätykatsomo 27.08.2014 13:02
Niin,ja tosifanit tukee seuraa silloinkin kun on vaikeaa,eikä vaan silloin kun menee hyvin.rooope taitaa olla koplan miehiä näköjään.. ;)
-4 #22 rooope 27.08.2014 13:33
Olen seurannut joensuulaista jääkiekkoa 55vuotta itsekkin juniorina pelannut.Nähnyt Peton,Jokp,Kika n nousut ja laskut.On ennenkin lyöty hynttyyt yhteen Joensuun kiekon hyväksi.Olen Joensuun Kiekon kannattaja,siks i huolissani ja myös innoissani.Ja siksi toivon,että ensikeväänä olisi toinen tilanne kuin nyt.
+3 #23 jokipoforever 27.08.2014 13:48
Jokipoikien lippujen hinnat ja kausareiden hinnat ovat esillä jokipoikien nettisivuilla.http://jokipojat.com/lippujen-hinnat-2014-2015-ovelta

http://jokipojat.com/kausikortit-2014-2015
+1 #24 Rando 27.08.2014 14:02
Bewe-Tuuski facebookista varmistui tieto: Viime kauden A -junnuveskari Akseli Uotila tehnyt sinne sopparin. En epäile vaikka nähtäisiin Keikko-Vantaan rosterissakin kauden aikana. Hyvä, että junnulla kulkee!
+4 #25 Aikalisä64 27.08.2014 14:17
Jokipoikien sivuilla on nyt sitten lippujen ja kausikorttien hinnat, kerrankin on ajateltu myös lipunostajia, propsit siitä toimiston porukalle. Aivan varmasti näillä hinnoilla Jokipojat on ainakin top- 3:ssa, mitä tulee katsojakeskiarvoihin.

Pelaajakiinnityksiä on odotettavissa ja sellaisia jotka ovat Suomi-sarjaan todella kovia

Ps. Tässä linkki lippu/kausikort ti osastoon:
http://www.jokipojat.com/lippujen-hinnat-2014-2015-ovelta
http://www.jokipojat.com/kausikortit-2014-2015
-11 #26 Repe 27.08.2014 14:42
Lainaus rooope:
Olen seurannut joensuulaista jääkiekkoa 55vuotta itsekkin juniorina pelannut.Nähnyt Peton,Jokp,Kikan nousut ja laskut.On ennenkin lyöty hynttyyt yhteen Joensuun kiekon hyväksi.Olen Joensuun Kiekon kannattaja,siksi huolissani ja myös innoissani.Ja siksi toivon,että ensikeväänä olisi toinen tilanne kuin nyt.


Kuten huomaat, joillekin riittää väen vängällä koottu joukkue, joka mahdollisesti hajoaa taas käsiin ensi kauden jälkeen.
-11 #27 Repe 27.08.2014 15:17
Koska semmoseen on enempi vaara, kun suurin osa "junantuomia".
-12 #28 Repe 27.08.2014 15:43
Ja imekää sitä miinuspeukkuann e, jos joku vastaväitteitä sanoo, sieltähän yleensä irtoaa vaan alatyylisiä nimityksiä :)
+5 #29 jones 27.08.2014 16:24
Lainaus Repe:

Kuten huomaat, joillekin riittää väen vängällä koottu joukkue, joka mahdollisesti hajoaa taas käsiin ensi kauden jälkeen.


Ja tämän kommentin pointti oli? Oletko huomannut, että niin tapahtuu monelle muullekin joukkueelle alasarjoissa?

Vai meinaatko sitä, että kun nyt on tällainen väkisinkoottu joukkue, että pitäisi ruveta fanittamaan paremmin koottua joukkuetta?

Mulle riittää tässä kohtaan se, että Jokipojat kirmaa kaukalossa. Ja kuka ärjynutun vetää niskaan, niin pelaa sen puolesta henkeen ja vereen. Oli sitten omaatuotantoa tai vierasta.
+2 #30 päätykatsomo 27.08.2014 16:33
Nyt kuullostaa lippujen ja kausarienkin hinnat kohtuullisilta, varmasti tuo porukkaa hallille jopa enempi kun viime kauden matseissa. kyllä se vaan niin on,että viime kauden kaltaiset hinnat yksinkertaisest i perustallaajall e oli liian kalliit. tästä pisteet ja iso peukku toimistolle! :)
Joo, eiköhän sieltä niitä pelaajauutistia oo tuloillaan, ja kakkoskoutsikin ja huoltoporukkaa. Odotellaan.
Repelle vois tässä kommentoida.. Kuka onkaan kiekkopiireissä sanonut että ; "Näillä mennään ketä on". Niin ja repe hei, vaikka eri laji onkin, mutta mites esim.katajan joukkue joka vuos pelaa sarjassa vaikka leviää joka kauden jälkeen :D junantuomia sielläkin on kaverit, mutta kato kun niitäkin tarvitaan osin että saadaan menestyvä joukkue,sitä kautta yleisöä ja ponsoreitakin ;) kaikella on puolensa,etu ja takaupuolensa :D
-3 #31 Repe 27.08.2014 16:34
Lainaus jones:
Lainaus Repe:

Kuten huomaat, joillekin riittää väen vängällä koottu joukkue, joka mahdollisesti hajoaa taas käsiin ensi kauden jälkeen.


Ja tämän kommentin pointti oli? Oletko huomannut, että niin tapahtuu monelle muullekin joukkueelle alasarjoissa?

Vai meinaatko sitä, että kun nyt on tällainen väkisinkoottu joukkue, että pitäisi ruveta fanittamaan paremmin koottua joukkuetta?

Mulle riittää tässä kohtaan se, että Jokipojat kirmaa kaukalossa. Ja kuka ärjynutun vetää niskaan, niin pelaa sen puolesta henkeen ja vereen. Oli sitten omaatuotantoa tai vierasta.


No riittääkö kaikilla tosifaneillakaa n fanitus jos pelaajia tulee runsain mitoin muualta tällekin tasolle? Eikös tää Joensuu ole tunnettu kiekkokaupunki? (Oma pelaajatuotanto );) Aika nopeasti semmoset fanit ovat ilkkumassa muualta tulleille, jos peli ei käykään. Milloinkas olen näissä keskusteluissa toivonut että Jokipojat ei pärjäisi sarjassa?
+2 #32 Rando 27.08.2014 16:46
Mestis Leki näytti Tapparan A:lle (nuorten sm-liiga) kaapin paikan harkkamatsissa 9-1.
+3 #33 Teppana85 27.08.2014 17:02
Kataja
baskethan kannattaisi koota ensi kaudeksi vain oman kylän pojilla,
saattas vaikka sponsorit lähtee mukaan :) ps. ei kiinnosta koris
pätkääkään
+3 #34 Cånde 27.08.2014 17:19
Iso peukku toimistolle päin noille lipunhinnoille! Pitkästä aikaa näin päin. ;)
+2 #35 selästä taklaaja 27.08.2014 17:48
Kyllä nyt tilanne näyttää jo paljon valoisammalta ja aurinkokin paistaa...
Nuoria pelaajia joista aina joku nousee eteenpäin. Ruohomaakin tuli Kooveesta Joensuuhun ja taitaa pelata liigassa??
Siis yksittäisiä lupaavia pelaajia on, mutta he eivät ole pääosin joensuulaisia.
Toivottavasti kuitenkin tämä joukkue pelaa tuossa Suomi-sarjassa hyvin ja menestyy aina sarjanousuun saakka. Itse olen edelleenkin skeptinen....
-5 #36 Repe 27.08.2014 19:25
Lainaus Teppana85:
Kataja
baskethan kannattaisi koota ensi kaudeksi vain oman kylän pojilla,
saattas vaikka sponsorit lähtee mukaan :) ps. ei kiinnosta koris
pätkääkään


No kumman seuratoiminnall a on parempi maine muualla Suomessa edustusjoukkuee n toiminnan osalta?
+3 #37 Teppana85 27.08.2014 19:46
Varmaan
Katajalla, mutta ei näitä voi vertailla keskenään, niin erilaiset lajit
ja menneisyys. En ole suuri sponsori vaan pieni fani ja kannan silti
rahani mieluummin jäähallille.
-6 #38 ruotar-v 27.08.2014 20:34
A myy omaa kausaria 100 €, edustus omaa runkosarjan kattavaa 125 €. Erikseen ostettuna siis 225 €. Pudotuspeleille jää 125 €!!!.
Laskuvirhe vai rahastusyritys?
+3 #39 JTK 27.08.2014 21:05
Hyvä, että lopultakin tuli tiedote miksi ennalta sovittuun harkkapeliin Jokipojat ei lähtenyt, mutta samalla olisi voinut kertoa syyn miksi Kolkka&kumppani t eivät ajoissa ilmoittaneet Ketterälle tästä ja aikoivatko ylipäätään mitään ilmoittaa? Perustelut mistä tämä "vahinko/virhe" johtui tällä kertaa. Monelle on jäänyt tästäkin "virheestä" erittäin sekava kuva. Ei ole nimittäin kiva tilanne, kun menet hattu kourassa jonnekin firmaan kysymään rahaa junnujoukkueell e niin ekaks saa kahvipöydässä selitellä ja ihmetellä edarin touhuja ja vakuutella, että junnut ovat eri organissatio. Useat "maallikot" mieltävät edarin Jokipoikien ruumiillistumak si ja luulevat, että junnutkin toimii sen alla ja samalla tavalla. Onneksi suurion osa kuiteskin tietää mikä on totuus ja missä mennään. Onneksi monet vielä uskoo junnukiekkoon ja lähtevät lopulta tukemaan nuorten "harrastamista" . Nyt jatkossa hommiin ryhtiä ja hyvät tavat kunniaan edarin taustaväki, KIITOS! Tämä tästa aiheesta toivottavasti.. .
+2 #40 ruotar-v 27.08.2014 22:25
A:n harjoituksissa puolustustaitoj a on ollut neuvomassa Jarkko Immonen!
+1 #41 ^ipe^ 28.08.2014 05:57
Lainaus ruotar-v:
A:n harjoituksissa puolustustaitoja on ollut neuvomassa Jarkko Immonen!


Hieno homma! Immonen on oikee mies näyttämään miten puolustetaa omaa maalia. Tiedän myös että junioreiden kesken arvostetaa korkealle.
+2 #42 JTK 28.08.2014 07:25
Hilppahan siirtyi silloin A:n vahvuuteen, kun lopetti hokin. Pirun hyvä lisä valmennustiimii n ja toivottavasti hän on pitkään mukana jatkossakin junnupuolella. Hilpan opit tekis hyvää jo ihan nuoremmissakin pikku Ärjyissä. Hilpalla on kuiteskin suuri arvostus Jokipoika ikonina monen junnun silmissä.
+3 #43 päätykatsomo 28.08.2014 17:02
A:n harkkamatsi tänään, missähän mennään verrattuna viime vuoteen, saapi nähdä..
+1 #44 Rando 28.08.2014 17:50
Viime vuonna A:n Jyp -harkkamatsit ja moni sarjapelikin oli ns. kohtuullisia turpalöylyjä. Mahtu sinne sarjaan sitten ihan kunnon rökityksiäkin. Risto Kurkinen on nyt Jypin koutsi, joten minkähän tasoisella ryhmällä on Joensuuhun tullut? Pistäkäähän sitten tulos palstalle tiedoksi, kiitos!
+3 #45 ruotar-v 28.08.2014 18:39
JokiPo johtaa ekan erän jälkeen 3-0.
+1 #46 jones 28.08.2014 18:43
Kattos junnuja! Varis on vaan jumalasta seuraava :)

Laittakaas maalintekijät vielä...
+2 #47 ruotar-v 28.08.2014 18:46
Turunen, Tsekki Josef ja Hyttinen.
+2 #48 Rando 28.08.2014 18:58
Hyväkuulosta! Jypillä on niin laaja rinki A -junnuissa, kun osa on liigan mukana ja osa Aktemian, ettei näistä peleistä oikein osaa mitään voimasuhteista sanoa. Toivotaan, että johto pitää!
+1 #49 ruotar-v 28.08.2014 19:22
Kaksi erää takana, numerot 3-1.
+1 #50 ruotar-v 28.08.2014 20:08
5-2 Jokipojille. Holttinen ja Keränen maalareina!
+1 #51 Cånde 28.08.2014 20:18
Pelataanko huomiselle sovittu IPK-peli??

Loistavaa A-junnut!
+1 #52 Rando 28.08.2014 20:22
Kiitokset ruotar-v raportoinnista!
-1 #53 jones 28.08.2014 20:28
Hienoa junnut!

Ja täältä myös kiitos ruotar-v:lle!

Mites ukkelit? Huomenna Iisalmeen, jeah?
+1 #54 JTK 28.08.2014 20:57
Tuollahan nuo ukkelit katto A:n peliä harkkojensa jälkeen. 1.erä oli Jokipojilta hyvä. Jypiltä tais jäädä jalat bussiin sen verran oli huonoa liike ja joutuvat paljon rikkomaan. Slovaki teki hienon 1-0 maalin läpiajosta. 2.erä lievästi JYP merkkinen ja 3.erä oli taas meidän. Vika maalin Keränen teki tyhjiin. Kelpo äijiltä vaikutti ulkomaanavut ja nyt vain sponsoreilta tukea, että saadaan äijät remmiin. Pirun kiva oli katsoa peliä ja iloinen oli yleisilme. Tämmösiä, jos on matsit tasoltaan niin kyllä luulis yleisön tykkäävän. Sarja tulee olemaan kova tasoltaan ja silloin kun vastustajat saavat kaikki parhaat pelaajat Liiga ja Mestis sarjoista rosteriinsa niin ei meidän pojilta ainakaan haastetta puutu. Mutta pelit lähtee aina 0-0 tilanteesta ja meillä on joka pelissä vain voitettavaa niikuin tänäänkin vaikka harkkapeli vain olikin. Hyvä pojat!
+1 #55 Cånde 28.08.2014 20:59
Lainaus JTK:
Tuollahan nuo ukkelit katto A:n peliä harkkojensa jälkeen. 1.erä oli Jokipojilta hyvä. Jypiltä tais jäädä jalat bussiin sen verran oli huonoa liike ja joutuvat paljon rikkomaan. Slovaki teki hienon 1-0 maalin läpiajosta. 2.erä lievästi JYP merkkinen ja 3.erä oli taas meidän. Vika maalin Keränen teki tyhjiin. Kelpo äijiltä vaikutti ulkomaanavut ja nyt vain sponsoreilta tukea, että saadaan äijät remmiin. Pirun kiva oli katsoa peliä ja iloinen oli yleisilme. Tämmösiä, jos on matsit tasoltaan niin kyllä luulis yleisön tykkäävän. Sarja tulee olemaan kova tasoltaan ja silloin kun vastustajat saavat kaikki parhaat pelaajat Liiga ja Mestis sarjoista rosteriinsa niin ei meidän pojilta ainakaan haastetta puutu. Mutta pelit lähtee aina 0-0 tilanteesta ja meillä on joka pelissä vain voitettavaa niikuin tänäänkin vaikka harkkapeli vain olikin. Hyvä pojat!

Kiitos raposta! Saisitko millään jaoteltuja noita viestejäsi kappaleisiin, olisi miellyttävämpää lukea.. :)
#56 ruotar-v 28.08.2014 21:03
Kiitos, kiitos.

Korjaan tuon 1-0 maalin, tekijä oli Kuopion apu Ville Turunen.
+1 #57 JTK 28.08.2014 21:49
Yritetäään Cånde, muttä tää mun näpyttely on sen verran hataralla pohjalla näillä nakkisormilla ja taidoilla, että ylipäätään ihme kun jotain saan näkyviin.
Sen verran vielä Jypistä, että voittivat HPK:n 5-1 sunnuntaina ja sen jälkeen tiivistivät vielä joukkuetta viidellä äijällä pudottamalla heidät Diskokseen, joten siinäkin valossa kelpo suoritus meidän Ärjyiltä.
Kunhan sarjat pyörähtää käyntiin niin kaikki joukolla ennakkoluulotto masti A:n pelejä katsomaan ja samalla tukemaan poikia sillä tukea todella tarvitaan! Eikun kausareitten ostoon!
-1 #58 Rando 28.08.2014 22:00
Malttia kuitenkin vielä näihin nuorten liigan harkkapelien ja voimasuhteiden analysointiin. Kun sarja alkaa, sitten vasta nähdään missä oikeasti mennään. Jyväskylässä on loistavat mahdollisuudet eritasoisille junnuille pelata ja tähän järjestelyyn kuuluu myös Diskos, josta nostetaan junnuja Jypin kesärinkeihin ja pudotetaan sitten taas takas. Jypin A ei varmaan ole montaa harkkamatsia pelannut samalla kokoonopanolla, joten tämä 5-1 voitto HPK:sta voi olla pelattu ihan eri porukalla kuin tänäinen peli.
+1 #59 JTK 28.08.2014 22:39
Muuten oli Jypillä sama rosteri kuin HPK pelissä paitsi tietysti nää viisi, jotka ei enää mahtuneet enää jengiin. Ei todellakaan ole tarkoitus luoda mitään harhakuvitelmia vaikka voitto tulikin. Ei tää Rando ollut kuin harkkapali ja kaikki sen varmasti tajuaakin, mutta kivempi peli on aina voittaa kuin hävitä ja nyt kun alkuun tulisikin onnistumisia pojille niin tulis itseluottamusta ja uskoa touhuun. Edelleen täytyy muistaa, että lähdetään rajulta takamatkalta muihin SM-joukkueisiin nähden monestakin vinkkelistä katsottuna ja tilanteeseen nähden hommat ovat sujuneet yllättävänkin hyvin. Jone on luonut jengiin hyvän päivittäisen tekemisen mallin. Kaikki tuki joka osaalueella on nyt tärkeää pojille ja toimihenkilöill e.
-1 #60 Rando 28.08.2014 22:54
No jos sinulla on varma tieto siitä, että Jyp pelasi tänään täsmälleen samalla rosterilla kuin HPK:ta vastaan, niin emme kuitenkaan tiedä sitä, millä rosterilla HPK pelas. Nämä on harkkamatseja ja sitä tässä nimenomaan korostan.
Se, että Jokipoikien A lähtee takamatkalta muihin nähden, tapahtuu toisena kautena peräkkäin ja menee täysin oman möhlimisen piikkiin. Siitä emme saa sarjapeleissä mitään sympatiaa keneltäkään, joten siihen on turha vedota. Kattellaan kun sarja alkaa, mikä on kunkin joukkueen iskukyky, sarjataulukko ei valehtele.
#61 ruotar-v 29.08.2014 00:03
Harkkapeli on harkkapeli ja kokoonpanot muuttuu. Mutta ringin tiivistämisen pitäisi tehdä rosterista laadukaampi.

Haluan nostaa Jokipoikien voiton arvoa, että heiltä puuttui 2 vakio 94:sta ja yksi 94 joutui jättämään pelin kolmannen erän alussa.
Tuolle porukalle voitto oli henkisesti tärkeä!
#62 ruotar-v 29.08.2014 00:25
JTK laittoikin pientä analyysiä pelistä. Tässä vähän lisää. Tuomarit otti aika tarkasti mailarikkeet pois joten taas viisikoin kumpikin teki yhden maalin, ylivoimalla JokiPo teki kolme ja Jyp yhden ja viimeisen JokiPo sitten teki tyhjiin.

1-0 tuli alle minuutissa, KalPa kasvatti Turunen sai siniviivan tuntumaan pystysyötön pakkien väliin, siitä läpi ja kiekko reppuun.
2-0 Tsekki Josef nousi ylivoimassa kohti maalin kulmaa ja sai päädystä pystysyötön, josta suoraveto maaliin.
3-0 Hyttinen ohjaa ylivoimassa siniviivavedon maaliin.
3-1 tasaviisikoin Jyp hyökkääjän nousu kulmasta maalille ja nosto sisään.
3-2 samanlainen mutta yv:llä.
4-2 yv:llä merkki päällä ja Holttisen pakko lyödä vaikka sitten matalasta kiekosta limppu reppuun.
5-2 osoitus maltista, ei roiskaistu summassa kohti tyhjää, vaan kiekon riiston jälkeen yhden vastustan harhautua, siirto laitaan Keräselle vauhtiin, joka vie sisään ja laittaa hallitusti tyhjään.
Jalovaara 0+3
#63 Rando 29.08.2014 06:49
Kaikkia rostereita tiivistetään tässä vaiheessa, Jypilta mukaan tulevat jatkossa liigan ja Akatemian ringistä putoavat eli tilaa joukkueeseen on tehtävä. Liigaseuroissa A -junnujen joukkueet rakentuvat ison ringin kautta ja joukkueet eivät tässä vauheessa ole lopullisessa muodossaan. Jokipojilla A on varmasti aika pitkälle tuossa. Hyvää toivon pojille ja malttia muille;)
#64 Rando 29.08.2014 07:26
Niin, nopeasti katsottuna Jypin A:n viime kauden ringissä päälle 40 pelaajaa. Siitä saa siis aikas monta kokoonpanoa. Tyypillisen kokoinen liigaseuran A -junnu rinki, vähän ehkä isompi. Tämä tästä aiheesta!
#65 JTK 29.08.2014 08:55
Yritän rando vain luoda tässä sitä todellista kuvaa missä mennään muihin nähden A:n osalta. Se on totta, että täällä on möhlitty viime kaudella varsinkin, mutta siihen nyt hommaa pyörittävä junnupuoli on syytön ja nyt yritetäänkin suuntaa korjata. Valitettavasti tämäkin kausi lähti ontuen käyntiin ennenkun siirto edarin sotkujuen takia junnujen alle onnistu. Siinä menetettiin aikaa ja pelaajia. Onneksi lopulta saatiin A:n jatko selväksi ja nyt mennään SM-sarjaan ja katotaan miten pärjätään?
Harrastajamäärät ovat meillä pienet ja näistä terävin kärki lähtee muualle ja tilalle pitäs hankkia vahvistuksia, mutta siihen talous asettaa rajansa. Meillä pelaajat rahoittavat kk.-maksulla sponsorien lisäksi joukkueen toimintaa ja muualla eivät, kun muilla edustus rahoittaa touhun.
Kun lätkäfanit asettaa odotuksiaan A:n osalle SM-sarjaan niin nämä eriarvoiset lähtökohdat on hyvä tunnistaa sillä ne ovat kuiteskin olemassa. Talkoilla mennään ammattilaissarj aan ja haastetaan muita.
#66 Virkiä 08.09.2014 07:10
Jokipojat täydensi HARVOJA rivejään!

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    28.03. Jokipojat–KeuPa HT 2–3

    Joel Olkkonen

    Olkkonen oli selkeästi Jokipoikien rohkein puolustaja kuljettamaan kiekkoa syvään hyökkäysalueelle. Lisäksi puolustuspeli pakkipari Esa Lehikoisen kanssa luisti hyvin. Olkkonen nautti myös valmennuksen luottamusta, sillä hän kellotti peliaikaa kauden viimeisessä kotipelissä peräti 27.19.

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen oli Jokipoikien ehkä tärkein kenttäpelaaja, jos mittarina pidetään koko kauden tasaista suorittamista. Laituri viimeisteli KeuPaa vastaan Jokipoikien ensimmäisen maalin hyvin totuttuun tapaan eli kovalla ja tarkalla rannelaukauksella.

     

    Mika Koivisto

    Koivisto oli jälleen kerran suuressa roolissa ärjypaitojen alivoimalla. Lisäksi hyökkääjä jaksoi jälleen kerran karvata, repiä, raastaa, rouhia ja taklata kovaa. Koivisto on varmasti yksi uhrautuvimmista pelaajista, mitä Mehtimäellä on nähty.

    24 tähteä: Oskari Lehtinen
    16 tähteä: Mika Koivisto 
    15 tähteä: Joel Olkkonen 
    13 tähteä: Joonas Larinmaa
    10 tähteä: Tuukka Rajamäki ja Oula Uski
    9 tähteä: Lassi Raitanen 
    8 tähteä: Timo Niemi ja Sebastian Ylönen

    7 tähteä:
    Joonas Harald, Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Miro Väänänen
    5 tähteä:
    Eppu Rissanen ja Samu Pitkänen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti ja Ville Halonen
    3 tähteä:
    Teemu Holttinen,  Eetu Rissanen, Esa Lehikoinen
    2 tähteä: Akseli Rouhiainen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti, Teemu Väisänen

Uusimmat blogikirjoitukset