Varis A-nuorten päävalmentajaksi

Jokipoikien edustusjoukkueen kakkosvalmentajana kolmen edellisen kauden ajan työskennellyt Jouni Varis palaa takaisin seuran A-nuorten pariin. Hän on jatkossa Nuorten SM-liigassa pelaavan ryhmän päävalmentaja.


Jouni Varis on toiminut joensuulaisseurassa eri valmennustehtävissä yli 20 vuoden ajan. A-nuoria hän valmensi edellisen kerran kaudella 2010-2011. Varis oli vahvasti mukana spekulaatioissa myös Jokipoikien edustusjoukkueen tulevaksi päävalmentajaksi.

– Ratkaisuni oli hyvin nopea, kun sopimusta tarjottiin. Edustuksen tilanne oli silloin vielä epäselvä, ja A-nuoret saivat varmuuden sarjapaikastaan hyvään aikaan, Varis kommentoi.

– Teimme paljon työtä sen eteen, että toiminta saadaan jatkumaan liigassa. Nyt meillä on tuohon vastuulliseen tehtävään sopiva valmentajakaksikkokin, Juniori Jokipoikien toiminnanjohtaja Erkki Voutilainen kertoo.

Jouni Varis saa A-nuorissa avukseen Arto Pyykön, jonka vastuualueena ovat maalivahti- ja fysiikkavalmennus.

Jokipoikien A-nuorilla on koossa 22 pelaajan paikallinen runko, ja elokuun alussa uusia pelaajia kartoitetaan tryout-leirillä. Lisäksi Kuopion suuntaan on viritteillä yhteistyötä.

– KalPalla on paljon pelaajia heidän junioriorganisaatiossa. Sieltä tulee mahdollisesti pari pelaajaa meille, mutta mitään tusinapelaajia emme tarvitse. Hankintojen pitää olla kärkipelaajia, Jouni Varis alleviivaa.

Jokipoikien edustusjoukkueen toimintaa jatkamaan perustettu Mehtimäki Oy tiedottaa asioistaan mahdollisesti tiistaina 8. heinäkuuta. Alkujaan asioista oli tarkoitus infota jo torstaina 26. kesäkuuta.

– Tilanteen keskeneräisyydestä johtuen torstaille kaavailtu tiedotustilaisuus joudutaan siirtämään myöhäisempään ajankohtaan, Mehtimäki Oy:n hallituksen puheenjohtaja Joonas Kolkka viestitti.

– Joensuulaisen edustuskiekkoilun uusi alku on saanut myönteisen vastaanoton. Kuluneen viikon aikana seura on käynyt neuvotteluja tulevan kauden päävalmentajasta ja pelaajistosta. Lisäksi taustayhtiössä on laitettu alulle myyntiin, markkinointiin ja organisaatiorakenteeseen liittyviä asioita.

– Teemme työtä määrätietoisesti sen eteen, että pystymme tiedottamaan hyviä uutisia kattavasti ja avoimesti mahdollisimman pian, Kolkka lupasi.

Kommentit   

+10 #1 Pötkä 26.06.2014 13:58
Tämä on mainio uutinen. Liigajoukkueita Mehtimäellä siis ensi kaudellakin.
-13 #2 Repe 26.06.2014 14:21
No tuskinpa on ollut jonoksi asti ehdokkaita valmentajaksi, eikä tämä ollut kritiikkiä, vaan oma näkemys asiasta:)
-11 #3 Repe 26.06.2014 14:49
Harmittaahan se peukkujen imijät, että olen oikeassa tuossa asiassa.
+5 #4 ^ipe^ 26.06.2014 14:52
Jouni Varis on erittäin kova valmentaja A-Junioreille varmasti tulee tekemään hienoa työtä, täytyy muistaa että välineet ovat rajalliset. Helppoa ei tule olemaa, mutta luotan että siihen että Jouni tulee ottamaan kaiken irti joukkueesta saa nähä mihin asti se sitten riittää. Toivottavasti nyt lähdetää tekemää pitkäjänteistä työtä, eikä mitää vuoden kahden projektia.
+9 #5 JTK 26.06.2014 15:10
Joo hyvä homma, että Jone ja Pyykkö saatiin A:n koutseiksi. Jone on varmasti mies paikallaan tähän pestiin ja tietää entuudestaan tilanteen missä mennään. Saa varmasti jätkistä tehoja irti. Paras mahdollinen koutsi tähän saumaan. En tiedä Repe oliko niitä ehdokkaita jonoksi asti, mutta ei Jone ainut ollut?
-13 #6 Repe 26.06.2014 15:22
No tuosta ei lähempää tietoa, mutta en usko että muualta ainakaan tulijoita, A-junnujen tilannehan oli myös aika pitkään aikaa auki, vastaväitteitä? ;)
-12 #7 Repe 26.06.2014 16:37
Loistavaa vuorovaikutusta täällä, jatkakaa!
-3 #8 Cånde 26.06.2014 17:15
Siinäkö oli tämän päivän anti?
+4 #9 Rando 26.06.2014 18:58
Varis on hyvä valmentaja. Jotenkin olisin hänet nähnyt kuitenkin mieluummin edustuksen valmennuksessa joukkuetta kokoamassa ja menestystä rakentamassa. Hyvä kuitenkin, että A:lla on nyt pätevä valmentaja, mutta kova tulee A -junnujen kaudesta niin kuin viime vuonnakin.
+6 #10 JTK 26.06.2014 20:00
Minusta oli hyvä, että Varis tuli A:n koutsiksi. Toivotaan, että hän olisi siinä ainakin toisenkin kauden. Tämä palvelisi edariakin jatkossa kunhan saavat hommat pyörimään. Hyvä juniorityö tuottaisi omia pelaajia edariin ja se olisi elintärkeää varsinkin jos ja kun täällä pelataan vielä mestistä. Nyt meillä on ainakin hyvät valmentajat kaikissa kilpaikäluokiss a. Jone, Kyltsi, Simo ja Turbo. Siinä olet kyllä Rando oikessa, että Varis olisi ollut hyvä koutsi edariinkin tottakai. Mutta näin meni tällä kertaa. Toivotaan, että edari saa äkkiä koutsin sillä aikaa ei ole hukattavana. Kohta pitäs ruveta harkat pyörimään sillä kovia pelejä on Suomi- sarjassakin tiedossa. Tietysti pitäähän ne "ehdotkin" saada täytettyä. Tsemppiä!
+1 #11 Teppana85 26.06.2014 20:05
Niin, siinä varmasti oikee mies a-jun koutsiksi. Mutta entäs nyt edari, jos ei Pike niin kuka?!
-11 #12 Repe 26.06.2014 21:47
Ensilämmittelyn ä seura voisi lopettaa tämän palstan, kun ylläolevastakin meiningistä huomaa sen olevan leikki-ikäisten paijauskerho.
+9 #13 jukkis 26.06.2014 22:07
Repe ei taida tietää, että seura ei ylläpidä tätä palstaa.
-5 #14 Repe 26.06.2014 22:30
[quote name="jukkis"]R epe ei taida tietää, että seura ei ylläpidä tätä palstaa.[/quote

Hyvä että punamusta valaisit asiaa...
+5 #15 Teppana85 27.06.2014 06:41
Eihän koko sivuja ole mikään pakko seurata jos pahoittaa mielensä sisällöstä.
+3 #16 selästä taklaaja 27.06.2014 08:36
Mielestäni ehdottomasti paras valinta juuri Jouni on tuohon vaativaan tehtävään. Toivottavasti hänelle löytyisi edes kohtuulliset edellytykset toimia. Jos, ja käsittääkseni kun, A-nuoret pelaavat tulevalla kaudella pääsarjassa niin tarvitaan joukkue jolla on edellytykset siellä pelata. Viime kauden "rökäletappiot" eivät ole omiaan kehittämään nuoria pelaajia.
+2 #17 Rando 27.06.2014 09:51
Samaa mieltä. Kysymys on materiaalin riittävyydestä ja kun viime kaudella oltiin ns. todellisia heittopusseja ja jos mitään vahvistuksia ei ulkopuolelta tule ensikaudeksi, on minun vaikea nähdä asiassa merkittävää suunnanmuutosta . Toivon todellakin, että olen väärässä.
Risto Kurkinen oli myös ihan hyvä valmentaja ja kokenut kiekkomies, mutta jos ei annetut pelimerkit riitä, niin ne ei vaan sitten riitä.
+3 #18 JTK 27.06.2014 13:43
Ei varmastikaan kannata mitään ihmeitä odottaa tulevalla kaudellakaan A:n puolesta. Realismi mukaan, mutta turha nöyristely myös pois. Yhtään peliä ei ole vielä pelattu eikä hävitty. Nuorten SM-liiga on kova sarja. Silloin varsinkin monella porukalla on kovat rosterit, kun Liigassakin pelaavia äijiä on riveissä. Minusta ei kannata tuijottaa pelkästään alkavaan kauteen vaan myös tuleviin. Toivottavasti A saa paljon tukijoita tulevina vuosina sillä pärjääminen vaatii panostusta ja rahaa. Ei olla samalla viivalla, kun esim. Kärpät, jotka saa pari satkua Liigaseuralta! Turhapa näitä on voivetella enempää varsinkaan etukäteen. Ei tää sillä parane. Keväällä sarjataulukko kertoo missä mennään. Tsemppiä A:n väelle tulevaan kauteen. Täältä ainakin tullaan katsomaan pelejä!!
-8 #19 Repe 27.06.2014 14:11
Lainaus Teppana85:
Eihän koko sivuja ole mikään pakko seurata jos pahoittaa mielensä sisällöstä.


Jos sisältö on vain peukkupalkin painamista eräillä, niin kertoo osaltaan keskustelun tasosta,onnea vaan A-junioreille tulevaan kauteen.
+3 #20 Rando 27.06.2014 14:44
A -junnujen sivuilla kerrotaan, että siellä on try outit viikoilla 32 ja 33. Tämä hyvä!

Toivotaan, että sinne saataisiin myös ulkopuolisia pelimiehiä. Toki lähtökohdat taitaa olla suhteellisen huonot tarjota pelipaikkaa Joensuussa, jos kausimaksu on useita satoja euroja/kk ja sitten pitäisi kait asuakin jossakin, syödä aina silloin tällöin ja elää muutenkin. Pelimiehet haluvat vielä varusteetkin, mailoineen...Ei taida venyä A -junnujen pelimies edut ihan tuohon kaikkeen;) Ulkopuoliset lisäävät kuitenkin kilpailua pelipaikoista ja se on sinänsä myös ihan tervettä ja tervetullutta. Niin se on muuallakin.
#21 Roger 27.06.2014 15:08
Kävin kattelemassa juniori jokipoikien sivuja. Ei taida kovin ruusuiselta tulevaisuus näyttää jos -01sta ylöspäin on joukkueessa reilu 15 pelaaja.
#22 ^ipe^ 27.06.2014 15:48
Lainaus Roger:
Kävin kattelemassa juniori jokipoikien sivuja. Ei taida kovin ruusuiselta tulevaisuus näyttää jos -01sta ylöspäin on joukkueessa reilu 15 pelaaja.


Sehä hyvä vaan, ainakin peliaikaa luvassa heti junnusta asti. Entisenä pelaajana pidin vaa hyvänä sitä oli vähemmän pelaajia, niin saipaha itse pelata lähes joka toista vaihtoa!
-6 #23 Repe 27.06.2014 15:53
Kyllähän kilpailu pelipaikoista kehittää pelaajaa, tietenkin tällä seudulla ei niin kovaa kilpailua pelipaikoista.
#24 hockey pappa 27.06.2014 16:47
NHL-drafti ensiyönä. Lähivuosina odotettavissa jopa ex-jokipoikia varattaviksi... ;) Montas Jokipoikaa on vuosien varrella varattu NHL:ään? Miro Aaltonen, onko muita? Ensi vuonna esim. Palmu?
+4 #25 ^ipe^ 27.06.2014 18:12
Lainaus Repe:
Kyllähän kilpailu pelipaikoista kehittää pelaajaa, tietenkin tällä seudulla ei niin kovaa kilpailua pelipaikoista.


En mikää ammattivalmenta ja ole enkä tulekkaa olemaan :) Mutta voisin kuvitella että tuossa about 13-14v vanhana se kilpailu pelipaikasta ei ole se ehkä maailman tärkein asia. Itse pidän tärkeämpänä esim yksilön kehitystä ja runsans peliaika kehittää tätä parhaiten. Itse nään positiivisisena sen asian että D ja jopa vielä C junnuissa on noin kolme kentällistä pelaajia koska peliaika on 3x15min eikä 3x20min. Eriasia sitten kun siirrytää pelaamaan 3x20min eli A ja B junnuissa.

Olenko ainut joka näkee asian näin?
+4 #26 lämäri kalle 27.06.2014 19:01
3 vuoden päästä saadaan jopa ensimäinen ykköskieroksell a varattu joensuulainen pelaaja;) urho vaakanainen
+2 #27 okujokp 28.06.2014 08:23
Lainaus lämäri kalle:
3 vuoden päästä saadaan jopa ensimäinen ykköskieroksella varattu joensuulainen pelaaja;) urho vaakanainen

Yksi kaveri kertoi,jotta Urho ois Harri Vaakanaisen poika,onko näin?Käytiin kahtomassa aikonaan Lieksassa kiekkoo,Harri,j äi mieleen oli kentän kunkku.
-1 #28 Repe 28.06.2014 09:54
Ennenhän Jokipojissakin oli enemmän kakkosjoukkueit ta junioreissa, eli parhaat pelasi ykkösessä. "Kaikki pelaa"-Nuori Suomi- klisee ei kehitä pelaajia, mutta tärkeätä on myös omatoiminen harjoittelu pääsemiseksi edes Mestis tasolle lahjakkuuden lisäksi.
+1 #29 ^ipe^ 28.06.2014 12:47
Lainaus Repe:
Ennenhän Jokipojissakin oli enemmän kakkosjoukkueitta junioreissa, eli parhaat pelasi ykkösessä. "Kaikki pelaa"-Nuori Suomi- klisee ei kehitä pelaajia, mutta tärkeätä on myös omatoiminen harjoittelu pääsemiseksi edes Mestis tasolle lahjakkuuden lisäksi.


Itse kun viiletin junnuna pitkin savo-karjalaa, niin joensuusta oli silloin kaksi joukkuetta jokipojat carolina ja jokipojat dallas, mutta näillä joukkueilla ei kyllä tasollisesti ollut suurta eroa, enemmänkin joukkueet oli koottu alueiden mukaisesti kuin tason. Sitten myöhemmellä iällä oli B junnuissa b sm ja b-team jotka meni kyllä iha tason mukaan, jälkinmäisestä eli b-teamista esim Samu Pitkänen putkahti mestis kartalle "ns myöhemmin syttyyneenä".
+1 #30 Roger 28.06.2014 13:50
Kyllä olen kanssa sitä mieltä, että pelaaja kehittyy pelaamalla. Mut eiks ois hienoo et ois jopa b- junnuihin asti kaksi joukkuetta ja jokainen pääsisi pelaamaan tasoisessaan seurassa. Massasta ne huippu yksilöt tulevat.. Enkä ole mikään nuorisuomi fani.
+2 #31 jukkis 28.06.2014 15:01
Lainaus Repe:
[quote name="jukkis"]Repe ei taida tietää, että seura ei ylläpidä tätä palstaa.[/quote

Hyvä että punamusta valaisit asiaa...

Näköjään et asiaa tiennyt, joten hyvä että kerroin sen.

Viestistäsi päätellen tiedät minut, tule morjestamaan hallilla kunhan pelit alkaa. Voin kertoa lisää juttuja :)
+2 #32 JTK 28.06.2014 21:17
Okojokpille tiedoks, että kyllä Uke on Harrin poika.
+2 #33 Ern 29.06.2014 09:23
Jouni Varis aivan loistava valmentaja A-junioreille. Yhtään väheksymättä herran pelillisiä näkemyksiä, haluan korostaa, että mielestäni Jone on elementissään nimenomaan pelaajien kehittäjänä.

Kehitystä Joensuun kiekkoilu nyt tarvitseekin. Ei pidä sokeasti uskoa, että A-SM suoltaa valmista pelimiestä miehiin. Ei todellakaan. Kaikista A-SM pelaajista ei ole edes kakkoseen isoon rooliin.

Toivottavasti saadaan junnutuotanto siihen malliin, että jokainen kilpailuikäluok ka tuottaa hyviä ja kehittyviä pelaajia seuraavaan ikäluokkaan. Sitä kautta se menestys ja jatkumo saadaan. C:stä B:hen ja siitä A:han.

Jone sit koulii näistä "miehistä" MIEHIÄ! MIEHISTÄ me saadaan uusia Jokipoikia edustukseen.

Jounilla on Jokipoikasydän ja oikea asenne.

"Jos menee vihkoon ni menee vihkoon"
+2 #34 möly 29.06.2014 11:41
http://www.karjalainen.fi/urheilu/uutis-alueet/jaakiekko/item/51950-nhl-seura-anaheim-testaa-miro-aaltosta
+2 #35 Cånde 30.06.2014 05:39
Joko tuo koko otteluohjelma on muuten julkaistu? Jos näin on, eikö sitä voisi laittaa tähän uutiseen?
+4 #36 ^ipe^ 30.06.2014 14:11
Lainaus Cånde:
Joko tuo koko otteluohjelma on muuten julkaistu? Jos näin on, eikö sitä voisi laittaa tähän uutiseen?


http://www.tilastopalvelu.fi/ih/index.php?option=com_content&view=article&id=21&stgid=2219 siitäpä.
-3 #37 Repe 30.06.2014 17:53
Siinähän sitä kättelyssä on voittoputken alku, ei niin Ketterät, Mikkelin kakkosjoukkue, Iisalmen pelti kiinni, hieman arvelluttavaa huumoria ;) Joo Jukkis enpä usko että paljoa näyn siellä hallilla, mutta hatunosto vaan sille että jaksat fanittaa sarjatasosta riippumatta.:)
#38 mikonen 30.06.2014 19:19
Lainaus Cånde:
Joko tuo koko otteluohjelma on muuten julkaistu? Jos näin on, eikö sitä voisi laittaa tähän uutiseen?


Juu tässä Internetin ihmemaassa voi ehkä ottaa asioista itsekin selväää. Siellä on jopa jääkiekkoliiton sivut.
+1 #39 Cånde 01.07.2014 04:02
Lainaus mikonen:
Lainaus Cånde:
Joko tuo koko otteluohjelma on muuten julkaistu? Jos näin on, eikö sitä voisi laittaa tähän uutiseen?


Juu tässä Internetin ihmemaassa voi ehkä ottaa asioista itsekin selväää. Siellä on jopa jääkiekkoliiton sivut.

Sori ihan **tusti, ei ollut mahdollisuutta hitaalla netillä lähteä surffaamaan. Toivottavasti päiväsi ei mennyt kokonaan pilalle.

Kiitokset ipelle.
+1 #40 jokipoforever 01.07.2014 09:24
Kyllä se vaan nyt näin on että vanhojen ja uusien kannattajien PITÄÄ tulla kannustamaan hallille, jotta saadaan uusi nousu mahdolliseksi!
+1 #41 komposiitti 2 01.07.2014 09:56
Katsojia kannustetaan "talkoisiin" ja saapumaan lehtereille kannatusmieless ä. A-junnujen valmentajien palkkiot lienevät myös tämän talkoohengen mukaiset..kausi on pitkä ja tunnetusti kallis. Vetonaulana muualta tuleville pelimiehille tuskin ISO kuukausimaksu toimii..
+2 #42 jukkis 01.07.2014 11:19
Niin.. sarjatasosta riippumatta Jokipoikien takana olen, ja fanitan. Henkkoht, ja Susirajan Punamustat myös. Rakkaus lajiin ja seuraan, ei sarjatasoon. Se on se juttu hei!
#43 ^ipe^ 01.07.2014 11:44
Lainaus Cånde:
Lainaus mikonen:
Lainaus Cånde:
Joko tuo koko otteluohjelma on muuten julkaistu? Jos näin on, eikö sitä voisi laittaa tähän uutiseen?


Juu tässä Internetin ihmemaassa voi ehkä ottaa asioista itsekin selväää. Siellä on jopa jääkiekkoliiton sivut.

Sori ihan **tusti, ei ollut mahdollisuutta hitaalla netillä lähteä surffaamaan. Toivottavasti päiväsi ei mennyt kokonaan pilalle.

Kiitokset ipelle.


Eipä mitä, mielelläni autan jos pystyn.
#44 Rando 01.07.2014 12:54
Seuraavaksi konkurssi HokiJoki Oy:lle?

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/52104-jokipojat-ei-sittenkaan-paase-velkasaneeraukseen
#45 Repe 01.07.2014 13:49
Tuohan oli odotettavissa, eikös se näin mene kun yhtiö nähdään varattomaksi (500 euroa), velat kaatuvat loppujen lopuksi veronmaksajien niskaan?
#46 Repe 01.07.2014 13:52
Lainaus jukkis:
Niin.. sarjatasosta riippumatta Jokipoikien takana olen, ja fanitan. Henkkoht, ja Susirajan Punamustat myös. Rakkaus lajiin ja seuraan, ei sarjatasoon. Se on se juttu hei!


Näinhän se menee, tätä paikallista kiekkoilua lieveilmiöineen (talous) tuli seurattua aikanaan ihan riittävästi, antaa nyt seuraavan sukupolven välillä seurata + muut innokkaat.
#47 Rando 01.07.2014 14:20
Lainaus Repe:
Tuohan oli odotettavissa, eikös se näin mene kun yhtiö nähdään varattomaksi (500 euroa), velat kaatuvat loppujen lopuksi veronmaksajien niskaan?


Ei mene.
#48 Teppana85 01.07.2014 16:09
Eli nyt sitten hokijoki-potti tulee mehtimäki oy:n käsiin?
+1 #49 jones 01.07.2014 16:38
Lainaus Teppana85:
Eli nyt sitten hokijoki-potti tulee mehtimäki oy:n käsiin?


No miksi nyt sinne tulisi? Eiköhän potti mene takaajien käsiin.

Vähän kun vertaisi, että jos sulla jää velat maksamatta niin meneekö ne kaverin maksettavaksi?

Jos liitto laittaa ehdoksi, että uusi yhtiö ottaa velkoja hoitaakseen saadakseen Suomi-Sarjasta paikan, niin tämmöiseen ei pidä ikinään enää suostua. Sitten alempaa vauhtia.

Eikä sellaiseenkaan pidä suostua, jos joku hallituksen jäsen yrittää näin välttää takaamisen raukeamisen käytäntöön. Eli ottaa velat uuden yhtiön piikkiin ja näin välttää omille nilkoille kusemisen. Tämän pitää loppua nyt!!!
#50 Rando 01.07.2014 16:44
Lähtökohtaisest i sekä HokiJoki Oy että Mehtimäki Oy ovat itsenäisiä osakeyhtiöitä. HokiJoki Oy:n todettua maksukyvyttömyy ttä seuraa tod. näk. konkurssi, jossa velkojat yrittävät saada omiaan pois konkurssipesäst ä. Jos pesä on varaton, niin silloin velkojat käsivät, eivätkä saa rahojaan. Osalla veloista voi kuitenkin olla henkilötakaus ja silloin vastuu ei häviä mihinkään.

Nyt Liitto ja Mehtimäki Oy ovat sopineet joistakin vastuista/asioi sta, joita eivät julkisuuteen kerro. Silloin me emme tiedä, mistä vastuista/asioi sta on uuden Mehtimäki Oy:n kohdalla kysymys.
Liitto ei varmaankaan ole lähtenyt neuvottelemaan semmoisesta diilistä, että Mehtimäki Oy ottaisi kaikki HokiJoki Oy:n velat kontolleen ja taas mentäisiin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Lisäksi emme tiedä, mitä asioita uusi Mehtimäki Oy on ostanut HokiJoki Oy:ltä mm. Jokipojat -nimen käyttöoikeuden, joitakin varusteita yms.
#51 tilkka 01.07.2014 16:50
Mites nyt käy suomi-sarjaan meno?
+1 #52 jones 01.07.2014 16:59
Rando:

Eiköhän sovitut vastuut ole rästissä olevat pelaajien palkat ja liitolle olevat maksut tuomareista etc liittoon liittyvää. Onko tämä reilua muita velkojia kohtaan, onkin toinen juttu.

Jos Hokijoki Oy:n hallituksen jäsenellä/nillä on veloissa omia takauksia, niin siitäkin pitää huolehtia ettei tuo niitä maksettavaksi Mehtimäki Oy:lle. Nyt on saatava kaikki luurangot helvettiin. Vanhasta hallituksesta ei saa olla kukaan missään tekemisissä uuden yhtiön kanssa, tai alkaa kapina! Kusetuksen ja suhmuroinnin aika on päättynyt viime kauteen! Jos se vaatii 3-divarissa käyntiä, niin sinne sitten.
#53 Teppana85 01.07.2014 17:00
Niin uusi alku siis kuitenkin tapahtuu ns puolityhjältä pöydältä.
#54 Rando 01.07.2014 17:03
Liitto on myöntänyt ehdollisen lisenssin Mentimäki Oy:lle Suomi -sarjaan. Sen täytyy tarkoittaa sitä, että ne vastuut ja asiat joita ei julkisuuteen nyt kerrota Liiton ja Mehtimäki Oy:n diilistä, on semmoisia, joista Mehtimäki Oy:n odotetaan selviävän ja jotka tyydyttävät Liittoa. HokiJoki Oy:n tilanne ei tyydyttänyt Liittoa, joten uusi Mehtimäki Oy ei tule olemaan yksi yhteen uusi HokiJoki Oy;)
Mehtimäki Oy on saanut itsensä jo kaikkiin vaadittaviin rekistereihin Patentti- ja rekisterihallit uksen yritysrekisteri ssä ja on mm. työnantajarekis terissä. Nyt vaan seurataan tilanteen kehittymistä, kyllä tämä tästä.
#55 jones 01.07.2014 17:05
Jos sovitut vastuut liittyy rästipalkkoihin , niin nuo varmasti maksetaan ennen kauden alkua jollain rahalla. Muuten voi olla hankala saada muita pelaajia kuin omia junnuja.

En usko, että sovitut vastuut on mitään hirvittäviä summia.
#56 Rando 01.07.2014 17:11
Jones: Niin kauan kuin yhtiössä on päätöksenteko ns. omissa käsissä, voidaan myös rahankäytöstä itse päättää eli palkkojen yms. hoitamisesta. Väärin tai oikein, riippuu kenen näkövinkkelistä asiaa katsoo. Varmasti on kyse mm. maksamattomista palkoista.

Periaatteessa ihmisellä saa olla velkaa, kun hän perustaa uutta yhtiötä tai haluaa tulla osakkaaksi uuteen yhtiöön. Kukaan/mikään instanssi ei voi oikein kieltää sitä, etteikö velalliselle annettaisiin mahdollisuus selvitä veloistaan/tehd ä työtä/sijoittaa yritykseen tms selvitäkseen veloistaan. Velallisen selviäminen veloista on aina toivottavaa ja tavoiteltavaa.
#57 jones 01.07.2014 17:12
Ja kannattaa muistaa sekin, että liiton yksi ehdoista on uudet henkilöt yhtiön taustalla.

Randolta tullut pidempään hienoa settiä talousasioista. Selkeästi osaamista!

ps. Minne on Edelmannin tie viemässä vai olisiko tässä meillä ykkösmolari tulevaan kauteen? Ei ole uutista siirrosta muualle osunut silmiin.
#58 Rando 01.07.2014 17:18
Joo, liitto on voinut kieltää tiettyjen henkilöiden sopivuuden omistamaan Mehtimäki Oy:tä ja tämä on osa diiliä.

Edelmann ei ole ainakaan vielä siirtynyt mihinkään. Kiinnostaako sitten pelata Suomi -sarjassa, jää nähtäväksi. Itse näkisi kaksikon Edelmann, Uotila erittäin hyväksi. Uotilasta en ole myöskään kuullut mitään, ei varmaan ole A:n kesäryhmässä, vaikka siellä ikänsä puolesta voisi vielä olla.
#59 möly 01.07.2014 17:25
http://yle.fi/uutiset/hovioikeus_hylkasi_joensuulaisen_hokijokin_velkasaneerauksen/7331551

"

Jormakka: Kiekkoyhtiö menee konkurssiin

Hokijokin omistajia Pohjois-Karjala n käräjäoikeudess a edustanut joensuulaisyrit täjä Jussi Jormakka katsoo, että oikeuden päätös tarkoittaa jääkiekkoyhtiön konkurssia.

Jormakka kuitenkin vakuuttaa, että Joensuuhun jää joka tapauksessa junioritoiminta a. Edustusjoukkuee n jatkosta Hokijoki tiedottaa Jormakan mukaan lähiaikoina. "
+2 #60 jones 01.07.2014 17:49
Olipas hienosti koottu Ylen-uutinen. Äkkinäinen voisi vetää vääriä johtopäätöksiä. Positiivista, että Jormakka kertoo Hokijokin suulla.

a) uutinen ei kertonut, että velkasaneerauks en kaatuminen johtui Mestis-lisenssi n eväämisestä.

b) Jormakka kertoo, että Hokijoki tiedottaa edustusjoukkuee n jatkosta lähiaikoina...E li edustaa nyt selkeästi vanhaa yhtiötä.
+2 #61 JTK 01.07.2014 19:09
Jos se uusi alku saadaan käyntiin Mehtimäki Oy:n nimissä Suomi-sarjasta niin toivottavasti aikuisten oikeesti siellä on todellakin uudet tekijät taustalla eikä vanhat jossain "piilossa". Jos vanhat jatkaa taustalla niin siinä käy kalpaten. Ei haittais vaikka oltas joku aika ilman edustuskiekkoa, jos ei uusia tekijöitä löydy. Panostettas se aika täysiä junnukiekkoon ja se puoli vimpan päälle kuntoon valmiiksi, kun sitten uusi oikea edustusjoukkue uusine tekijöineen olisi ajankohtainen niin oma pelaajatuotanto olisi hyvällä mallilla. Jos edustusjoukkue saadaan vain tuskalla ja "vippaskonstein " jalkeille niin parempi olla ilman? Ei millään pahalla. Toivotaan kuiteskin, että löytyy vielä hyviä uusia kiekkoihmisiä taustalle ja homma lähtee pyörimään hyvällä tavalla.
+1 #62 JTK 01.07.2014 19:39
Jormakka vakuuttaa Ylen sivuilla, että junioritoiminta a jää joka tapauksessa Joensuuhun. Näin todellakin on sillä kertauksena vielä, jos joku ei tiedä niin edustuskiekko ja junioritoiminta ovat erillään toisistaan. A-nuoret oli ennen edustuksen alla, mutta ovat nykyisin hekin juniori puolella. Ja kävi edustuskiekolle miten tahansa niin junnutoiminta pyörii joka tapauksessa.
#63 Repe 01.07.2014 22:51
Jormakka, Hokijoki menee konkurssiin, mutta tiedottaa edustuskiekkoil un jatkosta ;)
#64 Repe 01.07.2014 22:55
Onhan tuo Kiekkokopla jäljellä, jos ryssii tuo edustuskiekkoil u Mehtimäki Oy:ssä,toivotaa n parasta että onnistuu,farssi vaan muuten jatkuisi.
#65 mikonen 01.07.2014 22:59
Lainaus jones:
Olipas hienosti koottu Ylen-uutinen. Äkkinäinen voisi vetää vääriä johtopäätöksiä. Positiivista, että Jormakka kertoo Hokijokin suulla.

a) uutinen ei kertonut, että velkasaneerauksen kaatuminen johtui Mestis-lisenssin eväämisestä.

b) Jormakka kertoo, että Hokijoki tiedottaa edustusjoukkuee n jatkosta lähiaikoina...Eli edustaa nyt selkeästi vanhaa yhtiötä.


Samaa mieltä. Kieltämättä tuosta Jormakan lausunnosta saa epäselvän käsityksen. Siis suomi-sarja paikka ei todellakaan taida olla saletti ja miksi Hokijoki tiedottaa edustusjoukkuee n tulevaisuudesta kun on se Mehtimäki Oy.... taitaa Jormakka olla mukana siinäkin (eihän se laitonta ole) todella sekavaa tuo taustayhtiöiden tiedottaminen
+1 #66 jones 01.07.2014 23:43
Lainaus mikonen:
taitaa Jormakka olla mukana siinäkin (eihän se laitonta ole) todella sekavaa tuo taustayhtiöiden tiedottaminen


Parempi ettei ole. On varmaan tehnyt hyvääkin, mutta kiitos ei enää.

Tyylikästä tiedottamista kyllä. Hiukan niskakarvat nousi pystyyn ja todellakaan mikään ei ole varmaa vielä. Jotenkin haiskahtaa suhmurointi ja pahoin pelkään, että Jormakka @ co:sta ei päästä eroon.
#67 möly 02.07.2014 05:26
Jormakka..Jokip oikien "Kummola".. :)

Tuppurainen tappuraisen takuumiehenä..j a jne.. Se on Jokipoika elämää,se..
#68 Rando 02.07.2014 08:37
HokiJoki Oy:n asiat ovat erillisiä asioita Mehtimäki Oy:n asioista ja Jormakka puhuu HokiJoki Oy:n tilanteesta ja ei voi mistään muusta puhuakkaan, kun a) ei ole nimenä mitenkään liitetty ainakaan julkisesti tässä vaiheessa Mehtimäki Oy:n ja b) kyse oli HokiJoki Oy:n tiedotuksesta ja hovioikeuden päätöksestä velkasaneerausp rosessista ja c) tiedossa on 100% varmuudella vain sen, että Joensuussa junnutoiminta jatkuu, koska Mehtimäki Oy:n lisenssi Suomi -sarjaan on ehdollinen.
Jos Jormakka nyt olisi luvannut Mehtimäki Oy:n kautta jatkot tuossa tiedotusartikke lissa, olisi hän puhunut vastoin liiton ehdollista lisenssipäätöstä.

Mehtimäki Oy:n keulakuva on Joonas Kolkka ja Liitto on myöntänyt ehdollisen Suomi --sarja lisenssin Mehtimäki Oy:lle heidän keskinäisen sopimuksen mukaisesti. Miksi siitä sopimuksesta HokiJoki Oy:n Jormakka kertoisi julkisuuteen, kun asiat ovat eri yhtiöiden, erilliset ja hän ei välttämättä ole edes mukana Mehtimäki Oy:ssa?
#69 mikonen 02.07.2014 08:38
Osaako joku kertoa mulle tyhmälle, että miten tää on mahdollista. Hovioikeudenpää tös tuli EILEN ja Jormakka kommentoi, että oikeuden päätös tarkoittaa jääkiekkoyhtiön konkurssia. Paljon sitä ennen on perustettu Mehtimäki oy joka on hakenut suomi-sarja paikkaa Jokipoikien nimellä, mutta liitto haluaa jotain Hokjokin velvotteita hoidettavaksi. Miten Hokijoki olisi edes pystynyt hoitamaan maksuja jos ei ole toimintaa. Ymmärtänen, että selvitysmies on kertonut, ettei mitään mahiksia ole ja Hokijoki on "myynyt" kaikki mahdollisen irtaimen tälle uudelle Mehtimäki Oy:lle ettei mene konkurssipesään .
#70 Teppana85 02.07.2014 13:07
Jos johto rakentuu vanhan "rungon" ympärille niin on kai turha odottaa uusia isompia sponsoreitakaan , enkä puhu nyt Kolkasta.
#71 Rando 02.07.2014 13:27
Toivotaan, että 8.7 tiedotustilaisu udessa selviää uuden yhtiön johto, sitten tiedetään enemmän.
Rahaa tarvitaan pelimiehiin, jos meinataan uskottava joukkue saada kasaan, jolla mahdollisuus myös nousta heti takaisin Mestikseen. Viime kaudella Mestistä pelanneita pelaajia on paljon vielä vapailla markkinoilla ja useat löytävät tiensä lopulta Suomi -sarjaan, joten sarjan tasoa ei kannata aliarvioida.
#72 JTK 02.07.2014 14:27
Olet teppana oikeassa sponsoreista. Kyllä päivittäin kuulee miten useat paikalliset yrittäjät ja sponsorit ovat kyllästyneet Joensuulaisen edustuskiekon tekijöihin ja toimintatapaan. Monen toive on, että tekijät vaihtuis ihan kokonaan siis ihan kaikki! Mutta se onkin jo sitten toinen juttu mistä löytyy uudet vetäjät? Ei mahda löytyä sormia napsauttamalla ja nopealla aikataululla? Voi tehdä tiukkaa ehtiä löytää tähän tulevan kauden Suomi-sarja yritykseen. Saa nähdä? Toive olis, että löytyis äkkiä uusi "puuhamies" keulakuvaksi. Joku paikallinen "urheilu" ja rahamies jolla on paljon suhteita eli kavereita paikallisessa yritysmaailmass a. Toivotaan ,että ne uudet tekijät löytyy ja näin myös uusia sekä vanhoja sponsoreita lähtee uuteen nousuun mukaan. Onneksi junnukiekko kiinnostaa edelleen sponsoreita ja siihen uskotaan edarin tilanteesta huolimatta.
#73 ^ipe^ 02.07.2014 14:34
Eikai kukaa ole niin tyhmä että alkaa sponsoroimaa vanhan johdon uutta seuraa? Itse jos olisin yrityksen johdossa en antaisi penniäkää näille "suutareille". Se että ollaan tehty tappioo muutamaan vuoteen lähes miljoona tolkulla, ei käänny hetkessä siihe suuntaa näillä herroilla että se homma kääntyisi voittavaksi, se ei ole yksinkertaisest i mitenkää mahdollista. Kyllä nyt kaivataa 100% tuuletus seurassa jos meinataa että täältä vielä nousta.
#74 Repe 02.07.2014 14:48
Lainaus ^ipe^:
Eikai kukaa ole niin tyhmä että alkaa sponsoroimaa vanhan johdon uutta seuraa? Itse jos olisin yrityksen johdossa en antaisi penniäkää näille "suutareille". Se että ollaan tehty tappioo muutamaan vuoteen lähes miljoona tolkulla, ei käänny hetkessä siihe suuntaa näillä herroilla että se homma kääntyisi voittavaksi, se ei ole yksinkertaisesti mitenkää mahdollista. Kyllä nyt kaivataa 100% tuuletus seurassa jos meinataa että täältä vielä nousta.



Jos noin suuri tuuletus tulisi, olisi maailmankirjat menneet sekaisin Joensuun kiekossa. Pahoin pelkään, että Jormakka pyörii tuossa uudessa oy:ssä jonain taustapiruna. Tietenkään (kai) tuo Hokijokin toiminta ole ollut yhden miehen showta.
+1 #75 Repe 02.07.2014 14:50
Kolkka saa vielä multa puhtaat paperit, kun ei ainakaan ole tullut ilmi mitään virheitä omassa toiminnassaan.
#76 mikonen 02.07.2014 16:15
Osaako joku kertoa mulle tyhmälle, että miten tää on mahdollista. Hovioikeudenpää tös tuli EILEN ja Jormakka kommentoi, että oikeuden päätös tarkoittaa jääkiekkoyhtiön konkurssia. Paljon sitä ennen on perustettu Mehtimäki oy joka on hakenut suomi-sarja paikkaa Jokipoikien nimellä, mutta liitto haluaa jotain Hokjokin velvotteita hoidettavaksi. Miten Hokijoki olisi edes pystynyt hoitamaan maksuja jos ei ole toimintaa. Ymmärtänen, että selvitysmies on kertonut, ettei mitään mahiksia ole ja Hokijoki on "myynyt" kaikki mahdollisen irtaimen tälle uudelle Mehtimäki Oy:lle ettei mene konkurssipesään .
+6 #77 lämäri kalle 02.07.2014 16:19
Jormakka ! Lähehän jo kävelemään pois sieltä
#78 ^ipe^ 03.07.2014 13:36
Milloinka saamme uutisia??
#79 lämäri kalle 03.07.2014 16:17
Tähän tahtiin saahan syyskuussa:)
#80 mihailov 03.07.2014 16:37
Parhaat heinänteko - ja terassikelit tulossa, kyllä elokuussakin vielä ennättää talven tuloa mietiskellä. Ja jäätä hallissa kyllä on, joskus tais kyllä kausi alkaa vasta elokuun puolessa välissä, kun jäädytystekniii kka reistaili. Naatitaan kesästä!
#81 Toimitus 03.07.2014 16:58
Lainaus ^ipe^:
Milloinka saamme uutisia??

Ainakin tällä tietoa Mehtimäki Oy järjestää infon ensi tiistaina 8. heinäkuuta. Tiedotustilaisu uden tarkempaa ajankohtaa ei tosin ole vielä kerrottu.
#82 Teppana85 03.07.2014 18:53
Nyt kaikki hyvät myyntimiehet hoi! Mehtimäki oy pestaa 6 myyntiedustajaa .
#83 päätykatsomo 03.07.2014 18:55
Kertokaas nyt paremmin tietävät, onko kuulunut mitään "varmoja" huhuja valmentajista / pelaajista? yleensähän on kerralla sitten julkaistu pari kentällistä ;) Eiköhän sitä ihan kohtuullinen joukkue saada kasaan ensi kaudeksikin, ja tosiaan nyt kun vaan olis täysin uusi johtokunta siellä taustalla ja etenkin liiketoiminta osaamista, ettei mennä taas perä edellä puuhun. Tiistaita odotellessa. toivottavasti on Hyviä uutisia tuloillaan.
#84 JTK 03.07.2014 22:23
Ei ole kuulunut mitään ihmeellistä pelaaja/ koutsi puolelta. Taitaa olla suurin homma ensin löytää ne "uudet" tekijät taustalle. Jospa se on vain tyyntä myrskyn edellä? Pelaajia luulis löytyvän kunhan ensin vain varmistuu uuden joukkueen syntyminen? Koutsit, jojo, huoltajat jne. Ja nämä edellä mainitut eivät ole niitä "uusia" tekijöitä vaan osa joukkuetta. Ja tietysti rahat joukkueen pyöritykseen. Ja rahan saamista varmaan helpottas ne "uudet" tekijät taustalle. Jo pelkästään omasta kylästä löytyy tarvittavia pelimiehiä paljon, jos vain tarpeet kohtaa esim. kustannukset ja tavoitteet? Tuskin on paljon varaa eikä syytäkään tilanteen huomioon ottaen lähteä haeskelemaan muualta pelaajia? Tulee vain kuluja. Maltti on valttia!!
#85 Rando 04.07.2014 08:14
Olen "JTK" monessa junioritoiminta an liittyvästä asiasta kanssasi paljolti samaa mieltä.
Meidän ajattelutavan suuri eroavaisuus tulee siinä, että sinulla on vahva usko kylän omien poikien tasoon ja heidän kautta kasattavaan menestyksekkääs een edustusjoukkueeseen.
Tässä kohden lainaan Jukurien urheilujohtaja Tommi Kerttulaa "..kyllä kyläjoukkueet ja seurauskollisuu s ovat nykyisin pelkkää lätkäromantiikkaa".

Olemme nähneet viime kaudella Jokipoikien A -juniorien tason nuorten SM -liigassa ja tilastot kertovat aika tylysti missä mennään.
"Pelailemaan" voidaan lähteä Suomi -sarjaankin, jos menestys ei ole tavoite. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että menestys on tavoite ja siksi ulkopuolisia vahvistuksia tarvitaan mielestäni sekä A -junioreihin että Suomi -sarjaan.
Urheilullinen menestys ja kustannukset kulkevat aina käsikädessä, mutta fiksu pärjää niiden kanssa. Kulut aina tulojen mukaan! Ulkopuolisia pelaajia tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa ja se on ihan ok!
#86 hockey pappa 04.07.2014 08:32
Jokipo-junnuja maailmalla:

Varattu #22 (F) Petrus Palmu, FIN, Owen Sound Attack (OHL)

Saa nähdä lähteekö ja minne asti rahkeet riittää? Taitoa kyllä löytyy ;)
#87 JTK 04.07.2014 10:08
Kyllä Petrus lähtöä tekee. Mielenkiintoist a nähdä miten Petu pärjää rapakon takana? Pienestä koosta huolimatta voimaa kyllä riittää ja taitotaso on huikea. Toivotaan, että pärjää hyvin ja ensi kesänä jännäillään varauksia?
#88 JTK 04.07.2014 10:45
Tiedän kyllä Rando missä mennään tasollisesti oman kylän poikien suhteen ja tavoitteetkin ovat sen mukaiset. Yritänkin kertoa ettei hetkessä ihmeitä tapahdu ja siksi junnuihin on panostettava ja heidän valmennukseen. Päivittäinen tekeminen hyvälle tasolle koko organisaatiossa . Nyt ollaan taas menossa parempaan, mutta ei se hetkessä näy. On täällä jo nytkin tehty paljon hyvääkin sillä ei voi unohtaa Jokipojista oppinsa saaneita majupelaajia Palmu, Väyrynen, Kuiri ja Vaakanainen. Neljä jätkää Joensuusta vähälle aikaa tolle tasolle on tosi hieno juttu. Ja kyllä muitakin löytyy siinä heti kannoilla, sillä puolen kymmentä hyvää junnua lähti muualle ensi kaudeksikin. He olivatkin iso menetys meille tulevaa kautta ajatellen ja vaikeuttaa menestymistä. Mutta niillä mennään ketä on. Harmi, kun edustus pitkitti tulevaa turhan pitkälle ja näin A:n sekä B:n hommat kärsi ja pelaajia lähti jo nyt muualle. Sanoit Rando, että fiksu pärjää aina. Toivotaan, että fiksut löytyy joskus edarin perämiseen.
#89 Rando 04.07.2014 11:25
Monessa seurassa Suomessa tehdään hyvää juniorityötä. Kun seurojen juniorit kohtaavat sarjoissa kauden aikana, voimme sitten aina katsoa kauden päätyttyä omien junnujen tason sarjataulukoist a. Ne eivät valehtele, se ei ole sanahelinää.

Kun luin tuota Variksen nimitysartikkel ia, huomasin, että siellä haetaan yhteistyötä Kalpan suunnasta. Varikselle kelpaa vain huiput, ei tusinapelurit. Minun logiikkaani ei mahdu se, että miksi Kalpa lähettäisi huippujunnunsa Joensuuhun, kun niillä on omakin nuorten sm -liiga joukkue? Tervettä on kuitenkin vahvistuksien etsiminen, niitä tarvitaan!Ulkop uoliset pelaajat luovat kilpailua pelipaikoista ja se on enemmän kuin tervettä Joensuussa."JTK " jääkiekkojoukku een liiketoimintajo htaminen ei ole mitään rakettitiedettä ja siihen pitää kyllä löytyä ammattimies..., Joensuustakin.
#90 JTK 04.07.2014 16:18
Rando sulla on hallussa tuo pykäläviidakko ja muut yritysmaailman kommervenkit niin varmaan tajuat kuiteskin, että taloudellinen tilanne luo puitteet toiminnalle esim. vahvistuksien hankintaan. Muualla A-nuorten ligajokkeet saavat edustukselta palkat valmentajiin ja moniin muihin kuluihin. Tässä annetaan siimaa paljon. Olishan se itekin kiva vetää uudella mersulla kovaa baanalla, mutta jos kesällä jo pitää miettiä miten vanhaan kotiskaan saa talveks ostettua uudet talvirenkaat ja mistä rahat bensaan niin silloin kannattaa pitää hyvää huolta koslasta ja ottaa siitä paras mahdollinen kyyti irti. Tiiä vaikka pääsis mesen imusta välillä iskemään? Tottakai silloin, pitää hommata vahvistuksia, kun se on taloudellisesti mahdollista. Moni yrittäjä on kuiteskin innolla tukemassa junnuja jo pelkästään siksi, että Joensuulaiset pojat pelaavat. Siinä ei vielä paina paljoa paineet menestyksestä, mutta eihän se toki haittaískaan. Onneks vielä löytyy "Ärjy sydäntä" monelta, kun puhutaan junnuista.
#91 Rando 04.07.2014 17:24
Joensuussa jääkiekon tulopuoli on ihan hyvä, joka lähtee ihmisten kiinnostuksesta tulla seuraamaan pelejä, yritysten sponsoroinnista jne. HokiJoki Oy:llä oli yli 1,3M€ liikevaihto v.2013, joten rahaa kyllä on. Toimintaympäris tö on ihan hyvä!
Tällä "koneella" pystytään tulevaisuudessa paljon parempaan, kun on ammattimiehiä ratin takana.
Surkeus on aika pitkälle itse rakennettua ja sen "selittäminen" vihloo mun korvaa.

Kyllä, on hallussa pykäläviidakot ja muutkin kommervenkit samoin mm. pitkä kokemus juniorityöstä jääkiekon parissa pääkaupunkiseud ulta. Mikä sinulla on hallussa?
#92 JTK 04.07.2014 20:46
Hokijoen menneet liikevaihdot ei paljon auta enää toimintaa ja junnupuolelle ne ei ole vaikuttaneet ennenkään. Kun olet ollut "kirkolla" junnupuolella niin varmaan tiedät, että siellä edustusjoukkuee t auttavat paljon rahallisesti junnuja jopa C:stä asti parhaillaan. Täällä joukkueet etsii rahansa itse. Kirkolla edarit maksavat jopa kasvatusrahaa edariin nousseesta omasta junnusta. Kokemusta mulla on junnutoiminnast a pitkältä ajalta monesta eri hommasta kolmesta eri seurasta. Nykyisin lähinnä hommaan sponsoreita Ärjy junnuille. Välillä on mennyt paremmin ja välillä huonommin. En tiedä onko mulla varsinaisesti mikään hallussa, kun tuntuu, että jatkuvasti tässä oppii jotain uutta. Aina on parannettavaa. Toivotaan, että edustus löytää nyt ne uudet tekijät ja sitä kautta sponsoreita. Siinä tämän hetken suurin huolenaihe, että saatas ylipäätään edarin toiminta käyntiin. Pitäskö Rando sun mennä yhdeks uudeks tekijäks ja pistää talous kuntoon vaikka ostamalla muutama vahvistus?
#93 päätykatsomo 04.07.2014 22:33
Noniin Rando ja JTK, tuo teidän välinen keskustelu on ihan asiallista, mutta ei kannata kiistellä asioista, realiteetit kuitenkin on tiedossa täällä joensuussa. Edit: Rahaa ei ole käytössä liikaa: Edit2; Omista pojista pitää kasvattaa edarin pelaajia jatkoa ajatellen ja iskostaa se periksiantamatt omuus näille; Edit3; Kaikkien toiveissa on järkevä talouspolitiikk a ja menestys- junnuihin panostus, A: ja nuoremmat Sm- liigassa ja edari suomisarjassa,i han niin pitkään kun se aikaa vie rakentaa joukkue ilman isoja ostoapuja- Ok, muutamia pitää olla, mutta 3kenttää pitää tulla ns.omista.
Saa nähdä mitä ens ti ilmoitetaan, mitä mun korvaan kuulunut niin täysin uusi taustaorganisaa tio, jossa myös sellaista porukkaa mitä useimmat ei arvaakkaan, valmentaja ja pelaajia 5- 10.
Mutta Rando, sulla tosiaan tuo politiikka hallussa, ja JTK, sulla asiapuolikin kunnossa. Eli yhdessä täydennätte toisianne :)
#94 tilkka 05.07.2014 00:10
Rando työskentelitkö Hifkin organisaatiossa täällä pääkaupunkiseud ulla?
#95 kings_gods 05.07.2014 10:51
Lainaus Rando:
..... HokiJoki Oy:llä oli yli 1,3M€ liikevaihto v.2013, joten rahaa kyllä on. Toimintaympäristö on ihan hyvä!
....


Jokipojat ovat toimineet siis karkeasti siten, että Liikevaihto +100, mutta Kate -100. Siinäpä vasta olleet asiantuntijat tekemässä hommia.
#96 Rando 05.07.2014 10:59
Heh, "JTK" kerroin tuon HokiJoki Oy:n liikevaihdon suuruuden siksi, että se kertoo siitä potentiaalista mikä jääkiekon ympärillä Joensuussa pyörii. En siksi, että ne rahat edelleen jossain olisi;)
Tuon kokoisella liikevaihdolla pystytään tekemään paljon valmentajien ja pelaajien eteen. Ei mitään ongelmaa! Riippuen seuran edarin tasosta, myös pääkaupunkiseud ulla joukkueet itse hankkivat rahoitusta. Se on ihan normaalia.

"Päätykatsomo", realiteetit jääkiekolle Joensuussa eivät ole sen kummoisemmat kuin missään muuallakaan Joensuun kokoisella talousalueella. Älkää "surkutelko" ja menkö asioiden taakse piiloon "täällä on aina ollut tämmöistä ja tulee olemaan". Toivon todellakin, että Kolkka etelän miehenä, lopettaa tuon ikuisen marisemisen ja surkuttelun ja laittaa asiat kuntoon uusien taustahenkilöid en kanssa. Sitä taidetaan Joensuussa nimittää politikoinniksi , jos osaa hommansa;) Tämä tästä!
#97 mikonen 05.07.2014 12:39
Eikös kaupparekisteri ssä Hokijoki Oy:n toimiala ollut ravintolat. Eli se liikevaihtohan voi koostua sen perusteella ihan kaikesta muustakin kuin jääkiekon ympäriltä.
#98 Rando 05.07.2014 13:01
Joo, ja siinä(kään) kun ei "mikonen" ole sitten yhtään mitään vikaa;) Katsojan, sponsorin,ravin tolatoiminnan jne. eurot, kaikki lasketaan plussaksi Joensuulaiselle jääkiekolle ja liikevaihdoksi ko. yhtiölle. Niin toimivat kaikki jääkiekkoseuroj en taustayhtiöt Suomessa ja ulkomailla. Mitä enemmän kehitetään jääkiekkoon suoraan tai välillisesti liittyviä palveluja, aina parempi. Kolkka puhui viime talvena tuotteistamises ta, tuotehallinnast a, kaupallistamise sta jne. HokiJoki Oy:n toiminnan kehittämisessä ja se kuulosti minusta oikein hyvältä.

Kaupparekisteri n toimiala-luokit us "heittelee" useilla firmoilla ja se ei ole mitään vakavaa eikä siitä(kään) nyt oikein ongelmaa saa.
#99 mikonen 05.07.2014 13:10
Kiitos tiedosta, enkä sitä "itke", mutta kun vertaa Mehtimäki Oy:n kaupparekisteri tietoihin, niin onhan ne paljon selkeämät, eikä pelkkä ravintola-ala. Eli hyvään suuntaan olla menossa siinäkin suhteessa. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka sponsori sopimukset tehdään face to face mutta yhteistyökumppa ni haluaa ehkä tsekata nuo tiedot ensin ja nyt ne on selkeät.
#100 JTK 05.07.2014 13:17
Se ei ole mikään meriitti, että on etelän mies. Pitäs olla näyttöjäkin ja nyt on kyllä paikka näyttää. Kyllä täällä on todellakin edelletykset pyörittää vaikka joku päivä mestistäkin uudelleen, mutta se pitää tehdä maltilla ettei taas muutaman vuoden päästä kyykätä. Osaavat taustatekijät ja sellaiset jotka saavat sponsoreita seuralle. Pikkuhiljaa nostaa panoksia ja tavotteita. Vahvistuksia varojen mukaan. Mutta nämä tulee vasta sitten, kun joukkue on oikeesti saatu jalkeille ja ehdollinen lisenssi varmistettua. Eikä rando nuo mun ja päätykatsomon toteamukset joistain vaikeuksista ole surkuttelua vaan realismia. Tässä pisteessä ei olis nyt edarikaan kun olisi ollut tekijöillä järki päässä. Hienoa päätykatsomo, että huhuja on tekijöistä. Mun korviin on tullut tähän asti nimijä keitä on pyydetty taustalle ja sponsoreita, mutta valitattavasti eivät ole lähteneet mukaan. Koplakin sai hyvän koutsin Virkistä. Onnea tulevaan kauteen! Virkki oli myös ehdolla jossain vaiheessa A-nuoriin.
#101 Rando 05.07.2014 13:45
Kolkka ei ole "JTK" ehtinyt vielä antaa mitään näyttöjä,kun tuli tuohon paskakasan keskelle vajaa vuosi sitten. Sinähän olet täällä kuitenkin "JTK" tuominnut Kolkan jo moneen kertaan ja täysin perusteettomasti.

Ei ole meriitti olla etelästä tai lännestä eikä myöskään idästä. Uusia ajatuksia ja uusia ideoita kuitenkin kaivataan tuon nykyisen pysähtyneisyyde n,mitään tekemättömyyden ja surkuttelun tilalle. Toivotaan, että Kolkka onnistuu, ei dumata etukäteen, vaan tuetaan!
+1 #102 JTK 05.07.2014 14:31
Joo ei siinä mitään, sori. Kuten oli puhe aikaisemmin nyt on näytön paikka. Nyt voi lyödä ällikällä osaamisellaan allekirjoittane en ja monet muutkin. Pitää olla uskottava ja osaava hommaan, kun pistetäämn uutta joukkuetaa pystyyn ja etitään sponsoreita. Tsemppiä taistoon!! Nyt kun tätä uutta alkua puuhataan niin vois olla paikallaan heti alkuun panostaa tiedottamiseen. Oikea aikaisuus ja totuuden kertominen asiasta kuin asiasta toisi uskattavuutta lisää touhuun. Ei enää höpö höpöjä ja jonkun muun tahon taakse menoja, jos joku homma tökkii. kuten Hokijoen aikaan tyyli oli. Varmasti välillä tulee vaikeuksiakin, mutta niistä kertominen ajoissa ja rehdisti katsotaan varmasti hyvällä niin fanien kuin sponsorienkin taholta. Eipähän räjähdä hommat sitten yllättäen silmille. Mutta toivotaan, että jatkossa tulee enempi niitä positiivisia uutisia! Palataan astialle sitten kun tiedottavat lisää edarin tilanteesta...
+1 #103 Pecinjsh 05.07.2014 21:54
Utran kesäteatterissa oli kohtaus, jossa miljönääri ja hänen avustajansa sanailivat:
-Ostetaan joku poliitikko, vaikka Stubb?
-Juurihan me maksoimme hänen vaalilaskunsa.
-Ostetaan vaikka Jokipojat?
-Kunhan ensin pääsisi siitä eroon...
#104 komposiitti 2 05.07.2014 22:29
Näyttäis tuo A:n rosteri melko nuorelta. Oliskohan ( olis) jokuselle, entiselle Jokp-pelurille vm 94- 95 nyt käyttöä. Jokunen näyttää vieläkin treenaavan huolella ja pysytellyt lajin parissa tiiviisti..
#105 Repe 06.07.2014 09:21
Lainaus Pecinjsh:
Utran kesäteatterissa oli kohtaus, jossa miljönääri ja hänen avustajansa sanailivat:
-Ostetaan joku poliitikko, vaikka Stubb?
-Juurihan me maksoimme hänen vaalilaskunsa.
-Ostetaan vaikka Jokipojat?
-Kunhan ensin pääsisi siitä eroon...


Pölösen käsikirjoittami lta jutuilta ei voi muuta odottaakaan kuin "muka hauskaa".
#106 koutsi 06.07.2014 10:28
#104 komposiitti 2 05.07.2014 22:29
Näyttäis tuo A:n rosteri melko nuorelta. Oliskohan ( olis) jokuselle, entiselle Jokp-pelurille vm 94- 95 nyt käyttöä. Jokunen näyttää vieläkin treenaavan huolella ja pysytellyt lajin parissa tiiviisti..

Kykyjä kannattaa käydä näyttämässä elokuun try Outissa.Jos taidot riittää niin luulisin kaikki pelimiehet ovat tervetulleita. Kotoa niitä ei kysellä.
#107 Teppana85 06.07.2014 11:39
Asiasta kolomanteen, Waasa Red Ducks näyttää varustautuvan huolella tulevaan kauteen, taitaa Sport haluta farminsa mestikseen. Kova porukka on Jokipoikien saatava kasaan jos meinas tulevalla kaudella pärjätä.
#108 rizee 07.07.2014 10:26
Jukurit kirjottelee...
"- Olemme laskeneet, että liikevaihdon pitää olla 3,5 miljoonan euron kantimissa ja pelaajabudjetti luokkaa 1,2 – 1,5 miljoonaa. Tämä tarkoittaa tulovirtojen kasvua reilulla miljoonalla eurolla nykyiseen, sillä yksi miljoona tulee automaattisena TV-rahoista. Maksavia katsojia Kalavankankaall a tulisi olla keskiarvoltaan noin 2700 – 2800."

Optimistiset on tavotteet. Mahtaa jäädä saavuttamatta. Mikkelissä ei ole kiekkokulttuuri a.
#109 jones 07.07.2014 12:52
Jukurit haaveilee liigasta vaikka ei ole vara edes maksaa sovittuja maksuja jäähallin käytöstä...Siel läkin tulee kulissit kaatumaan sinä päivänä, kun Toivakan kiinnostus loppuu elättämään seuraa omillaan.

Ei juniorituotanto a, ei yleisöä. Ligaan, heh.
#110 Repe 07.07.2014 15:04
Lainaus jones:
Jukurit haaveilee liigasta vaikka ei ole vara edes maksaa sovittuja maksuja jäähallin käytöstä...Sielläkin tulee kulissit kaatumaan sinä päivänä, kun Toivakan kiinnostus loppuu elättämään seuraa omillaan.

Ei juniorituotantoa, ei yleisöä. Ligaan, heh.


Eihän nykyliigassakaa n kaikki ole laadukkaita joukkueita, saa nähdä miten Sport pärjää siellä. Riittääkö alkubuumi siihen että joukkue parjää siellä jollain tavalla.
#111 JTK 07.07.2014 17:58
Luulenpa, että Jukurien haaveilu liigasta oli ja on "näennäistä" ja sillä haetaan uskottavuutta yleisön ja sponsorien silmissä. Samoin taitaa olla TuTon laita? Ehkäpä KooKoolta liigaan meno saattais onnistuakin, mutta tiukassa on sekin. Eikös tämän vuoden puolella vielä Hokijoen taustaväki ja edustuksen entinen toimarikin vielä ollut sitä mieltä, että lähi vuosina täällä ehkä voitas pelata liigassa? No nyt taistellaan Suomi-sarja paikasta ja toivotaan, että huomenna tulee hyviä uutisia sen suhteen!
#112 Repe 07.07.2014 18:05
Lainaus JTK:
Luulenpa, että Jukurien haaveilu liigasta oli ja on "näennäistä" ja sillä haetaan uskottavuutta yleisön ja sponsorien silmissä. Samoin taitaa olla TuTon laita? Ehkäpä KooKoolta liigaan meno saattais onnistuakin, mutta tiukassa on sekin. Eikös tämän vuoden puolella vielä Hokijoen taustaväki ja edustuksen entinen toimarikin vielä ollut sitä mieltä, että lähi vuosina täällä ehkä voitas pelata liigassa? No nyt taistellaan Suomi-sarja paikasta ja toivotaan, että huomenna tulee hyviä uutisia sen suhteen!



No ei tää muuten aiemmalta nimeltä Savo-Karjala olisikaan jos ei pienellä varauksella tarinoihin suhtaudu. ;)
#113 Toimitus 07.07.2014 23:19
Jokipojat järjestää tiedotustilaisu uden huomenna tiistaina kello 16.
#114 jukkis 08.07.2014 10:28
Lainaus Toimitus:
Jokipojat järjestää tiedotustilaisuuden huomenna tiistaina kello 16.

Tietoa, eikä varsinkaan kutsua tähän tiedotustilaisu uteen ei ole tullut Punamustille, vaikka asiasta olen kysellyt. Onko toimituksella tietoa missähän tämä tilaisuus mahtaa olla? Luulen, että fanitkin haluavat faniyhdistyksen kautta jotain tietoa.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    28.03. Jokipojat–KeuPa HT 2–3

    Joel Olkkonen

    Olkkonen oli selkeästi Jokipoikien rohkein puolustaja kuljettamaan kiekkoa syvään hyökkäysalueelle. Lisäksi puolustuspeli pakkipari Esa Lehikoisen kanssa luisti hyvin. Olkkonen nautti myös valmennuksen luottamusta, sillä hän kellotti peliaikaa kauden viimeisessä kotipelissä peräti 27.19.

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen oli Jokipoikien ehkä tärkein kenttäpelaaja, jos mittarina pidetään koko kauden tasaista suorittamista. Laituri viimeisteli KeuPaa vastaan Jokipoikien ensimmäisen maalin hyvin totuttuun tapaan eli kovalla ja tarkalla rannelaukauksella.

     

    Mika Koivisto

    Koivisto oli jälleen kerran suuressa roolissa ärjypaitojen alivoimalla. Lisäksi hyökkääjä jaksoi jälleen kerran karvata, repiä, raastaa, rouhia ja taklata kovaa. Koivisto on varmasti yksi uhrautuvimmista pelaajista, mitä Mehtimäellä on nähty.

    24 tähteä: Oskari Lehtinen
    16 tähteä: Mika Koivisto 
    15 tähteä: Joel Olkkonen 
    13 tähteä: Joonas Larinmaa
    10 tähteä: Tuukka Rajamäki ja Oula Uski
    9 tähteä: Lassi Raitanen 
    8 tähteä: Timo Niemi ja Sebastian Ylönen

    7 tähteä:
    Joonas Harald, Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Miro Väänänen
    5 tähteä:
    Eppu Rissanen ja Samu Pitkänen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti ja Ville Halonen
    3 tähteä:
    Teemu Holttinen,  Eetu Rissanen, Esa Lehikoinen
    2 tähteä: Akseli Rouhiainen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti, Teemu Väisänen

Uusimmat blogikirjoitukset