Hoppee ei oo häppee

Sport–Jokipojat 2–1 (0–1, 1–0, 1–0)

Jokipoikien kausi päättyi keskiviikkoiltana Vaasassa, kun Sport otti niukan yhden maalin voiton myös kolmannessa finaaliottelussa ja vei sarjan näin 3–0. Sport onnistui uusimaan Mestiksen mestaruutensa ja jatkaa SM-liigakarsintoihin Ilvestä vastaan. Sport hallitsi keskiviikon ottelua Jokipoikien iskiessä vaarallisesti vastahyökkäyksistä. Ville Halonen vei vierailijan johtoon avauserässä, mutta Sport kuittasi toisessa erässä. Voittomaalin iski Matti-Pekka Pelkonen ajassa 44.34. Jokipojat kehitti vielä lopussa hurjan kirin, mutta onnikaan ei ollut myötä. Vaikka tulos tuntuukin nyt pettymykseltä, niin suuressa kuvassa se on kaikkea muuta: Viime kaudella Jokipojat sijoittui vasta kymmenenneksi, ja kuluvan kauden ensimmäinen tavoitekin oli vain kuuden parhaan joukkoon sijoittuminen runkosarjassa. Lähtökohtiin nähden hopeamitalit olivat siis kaikkea muuta kuin häpeä – suorastaan loistava suoritus!

 

Otteluraportti

Kuohuviini suihkusi Vaasan jäähalliin käytävillä keskiviikkoiltana.

Kotijoukkue Sport onnistui käyttämään Mestis-finaalien ensimmäisen katkon paikkansa ja otti Jokipojista kolmannen ja ratkaisevan voiton kotikentällään maalein 2–1 (0–1, 1–0, 1–0). Sport uusi näin viimevuotisen valtakunnan kakkossarjan mestaruutensa.

Kolmas finaaliottelu noudatti samaa kaavaa kuin kaksi edellistäkin sillä erotuksella, että jatkoerää ei tällä kertaa tarvittu. Jokipojat taisteli ja joukkueella oli jälleen omat paikkansa viedä ottelu, mutta vaasalaiset olivat ratkaisun hetkillä sittenkin parempia – ja ennen kaikkea tehokkaampia.

– Kun miettii koko sarjaa, niin ensimmäisessä pelissä Vaasassa ei ylletty omalle tasolle, mutta Joensuussa hallittiin ja pelattiin hyvä peli tänäänkin. Ei saatu paikoista sisään, ja tämä on tulosurheilua, keskushyökkääjä Juuso Rajala mietti.

Jokipoikien koko finaalirypistystä kuvaavat hyvin ratkaisuottelun loppuhetkien tapahtumat. Joukkue voitti hyökkäyspään aloituksen 10 sekuntia ennen loppua ja sai kuudella miehellä aikaan armottoman myllytyksen Sportin maalille. Kiekko pomppi jo aivan maaliviivan tuntumassa, mutta tasoitus jäi syntymättä.

Jokipojat teki lopulta kolmessa loppuottelussa yhteensä kaksi maalia, ja sillä ei mestaruuksia voiteta. Osansa asialla oli Sport-vahti Joni Puurulalla, joka palkittiinkin ansaitusti pudotuspelien parhaana pelaajana.

– Koville Sport laitettiin, siitä pitää olla todella ylpeä. Tuskin kovin moni ulkopuolinen uskoi kauden alussa, että tämä joukkue pelaa keväällä finaalissa. Vaikeuksia oli pitkin matkaa, vielä aivan runkosarjan lopussakin, jutteli viimeisiä hetkiä playoff-risupartaa kantanut kapteeni Jarkko Immonen hopeinen mitali kaulassaan.

– Tämä oli yksi yhtenäisimmistä joukkueista, missä olen koskaan pelannut. Sai yrittää ja sai epäonnistua eikä kukaan koskaan luovuttanut. Jokipoikien uskottavuus palasi ja tästä on hyvä jatkaa, kuka sitten jatkaakin, Immonen viittasi mahdollisuuteen, että eilinen oli koko uransa Jokipojissa pelanneen miehen viimeinen punamustassa paidassa.

– Paloa kyllä riittäisi varsinkin tämän jälkeen, mutta kolmen lapsen isänä en voi kävellä perheen yli, kesäkuussa 30 vuotta täyttävä joukkueen nestori mietti.

Jokipoikien valmentaja Mikko Haapakoski antoi joukoilleen ansaitun tunnustuksen paitsi miehekkäästä taistelusta loppuottelusarjasta myös tavasta, jolla joukkue raivasi tiensä alkukauden vaikeuksista aina finaaleihin asti.

– Sanoin jo syksyllä, että istumme loton päävoiton päällä, mutta emme tiedä sitä itsekään. Paineen alla kasvoimme joukkueeksi, Haapakoski maalaili.

Loppuottelusarjasta ja sen tolppa sisään, tolppa ulos -tilanteista Haapakoski ei alkanut jossittelemaan.

– Jos häviää sarjan 3–0, niin pitää vaan nostaa hattua vastustajalle. Pojat laittoivat kuitenkin itsensä hienosti likoon.

– Yhteinen matka on päättynyt ja nyt on tyhjä olo. Pari päivää vietetään vielä yhdessä, mutta sitten tämä joukkue on historiaa, Haapakoski totesi.

Sport jatkaa pelejään liigakarsinnoissa Tampereen Ilvestä vastaan. Neljällä voitolla ratkeava sarja alkaa Tampereella viikon päästä perjantaina.

– Siihen ei olla vielä asetettu tavoitetta, Sportin valmentaja Pasi Räsänen sanoi.

Teksti: Arttu Käyhkö

 

Maalit ja syöttäjät

06.59 Ville Halonen (Joona Manninen) 0–1
33.14 Sami Blomqvist (Lassi Kokkola, Markus Piispanen) 1–1
44.34 Matti-Pekka Pelkonen (Pete Suonpää, Blomqvist) 2–1

Maalivahtien torjunnat

Joni Puurula, Sport 10+9+12=31
Lars Volden, Jokipojat 13+20+14=47 (poissa 59.01–60.00)

Rangaistukset

Sport 3x2 min = 6 min
Jokipojat 4x2 min = 8 min

Yleisöä: 3 794

 

 

Jokipoikien kokoonpano

26 Roope Ranta – 8 Juuso Rajala – 66 Olavi Vauhkonen
72 Ilmari Pitkänen – 13 Mikael Ruohomaa – 87 Joona Karevaara
59 Otto Karvinen – 20 Joona Manninen – 11 Ville Halonen
14 Heikki Puustinen – 17 Janne Häikiö – 23 Janne Niva

28 Rony Ahonen – 24 Matti Näätänen
7 Jarkko Immonen – 36 Jarkko Näppilä
5 Antti Väänänen – 27 Jani Oinonen

31 Lars Volden
(41 Eemeli Sivonen)

 

 

Mestiksen finaaliottelut

Su 11.03. Sport–Jokipojat 1–0 ja.
Ma 12.03. Jokipojat–Sport 2–3 ja.
Ke 14.03. Sport–Jokipojat 2–1

Kaikki ottelut alkavat viikonpäivästä riippumatta kello 18.30.
Voittaja on Mestiksen mestari ja pääsee SM-liigakarsintaan Ilvestä vastaan.
Liigakarsinta alkaa perjantaina 23. maaliskuuta Tampereella.

 

 

Otteluennakko

Sport johtaa Mestiksen finaalisarjaa voitoin 2–0, ja mestaruus on ensimmäisen kerran katkolla keskiviikkona. Jokipojat ei kuitenkaan lähde Vaasan Kuparisaareen lyötynä, vaan joukkueen vakaana aikomuksena on jatkaa ottelusarjaa perjantaina Joensuussa. Maanantain kamppailussa loukkaantuneista pelaajista hyökkääjä Samu Pitkänen jäi sivuun pelimatkalta, ja Ville Halonen nousee uutena miehenä kolmosketjuun Janne Nivan siirtyessä neloseen Pitkäsen paikalle. Ville Hyvärinen lähti Vaasaan, mutta joutui viime hetkillä jäämään sivuun. Hänen paikkansa puolustuksessa ottaa Antti Väänänen.

Sport haki maanantaina Mehtimäeltä 3–2-jatkoaikavoiton. Jos Jokipojat olikin ottelusarjan ensimmäisessä kamppailussa (1–0 ja.) hieman vastaantulijana, niin kotonaan joukkue loi selvästi vaasalaisia enemmän vaarallisia maalitilanteita.

– Meillä oli hyvät paikat ratkaista kamppailu jo varsinaisella peliajalla. Ottelun jälkeen tavallaan nuoltiin vähän haavoja, mutta joukkueessa on erittäin hyvä ilmapiiri, Jokipoikien kakkosvalmentaja Jouni Varis kertoo.

Mikäli Jokipojat pystyy yhtä hyvään suoritukseen kuin maanantaina, ei vierasvoiton hakemisen Vaasasta pitäisi olla suinkaan mahdoton tehtävä. Tärkein kehittämiskohde on kuitenkin nopeasti selvillä.

– Pitää nyt sitten vain laittaa kiekko paikoista sisään. Pikkuisen lisää kärsivällisyyttä hyökkäyspeliin, niin hyvä tulee.

– Sekin on tiedostettu, että ei tässä tarvitse välttämättä voittaa laukaisukarttoja. Pitää vain olla kylmäpäinen ja rauhallinen niissä tilanteissa, mitä pystytään luomaan, Varis jatkaa.

Jokipojat matkusti ottelupaikkakunnalle jo tiistai-illaksi. Joukkue käy keskiviikkona aamujäillä Vaasassa, ja lopullinen kokoonpano päätetään sen jälkeen. Ainakin pieniä muutoksia on luvassa, sillä Samu Pitkänen jäi kuntouttamaan maanantain pelissä tullutta puujalkaansa Joensuuhun.

– Vamma ei ole vakava, mutta vaatii päivän tai pari lepoa, Varis kertoo.

Ville Silvast tai Ville Halonen nousee Samun tilalle kokoonpanoon. Molemmat pelaajat ovat reissussa mukana.

Ottelu Vaasassa käynnistyy keskiviikkona kello 18.30. Maksukanava Canal+ lähettää kamppailun suorana, ja samaa lähetystä voi seurata maksutta Veikkauksen live-vetosivujen kautta (vaatii rekisteröitymisen). Myös radio Iskelmä Rex on paikalla, ja peliä Vaasassa seuraava Karjalaisen toimittaja vuorostaan kommentoi ottelua suorana mikroblogipalvelu Twitterissä.

– Kaikki lyödään, mitä tästä pumpusta irti lähtee. Nyt ei tarvitse säästellä mitään. Me lähdetään siitä, että perjantaina pelataan Joensuussa, ja halli on silloin täynnä, Jouni Varis paaluttaa.

 

 

Aiemmat kohtaamiset

Sport–Jokipojat
2012: 1–0 ja. (playoffs)
2012: 3–6
2011: 5–1
2011: 4–3
2010: 3–2 vl.
2010: 8–3
2009: 6–2
2009: 2–1 ja. (playoffs)
2009: 4–3 ja. (playoffs)
2009: 4–3 ja.
2008: 2–3
2008: 6–0
2008: 3–4
2006: 7–2
2006: 5–3
2005: 9–0
2005: 6–2
2005: 3–2
2004: 4–0
2001: 6–1
2000: 3–2
2000: 5–1 (playoffs)
1999: 4–0
1999: 5–1

Saldo: 20–0–3 (maalit 107–45)

Jokipojat–Sport
2012: 2–3 ja. (playoffs)
2012: 1–2
2011: 2–3 vl.
2010: 4–0
2010: 4–3
2010: 3–2 vl.
2009: 3–4
2009: 5–2 (playoffs)
2009: 2–3 (playoffs)
2008: 4–2
2008: 6–1
2007: 1–3
2007: 3–1
2007: 3–1
2006: 3–3
2006: 2–3 ja.
2005: 4–3
2005: 4–4
2004: 2–6
2001: 3–0
2000: 8–5
2000: 1–2 (playoffs)
2000: 0–5
1999: 4–4

Saldo: 11–3–9 (maalit 72–62)

Kommentit   

+5 #1 Cånde 13.03.2012 21:41
Mitään ei oo vielä hävitty. Nyt vaan hurja tsemppi päälle huomiselle ja Sport nurin. Perjantaina mökki täyteen ja toinen voitto. Sunnuntaina kun svenskeillä on jo paskat housussa, poika kotiin.
C'MON JOKIPOO!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=NiQ3i5MwWrg&ob=av3e
+1 #2 juhatapi13 13.03.2012 22:43
Jep jätkät! Älkää lähtekö pyyteleen anteeks vaan jatkakaa siitä mihin viimeks jäätiin plus pykälää paremmaks! Ei olla huonompi joukkue, pikemminkin päinvastoin!!:) )
+2 #3 VT 14.03.2012 08:40
Toivottavasti pojat voittas ja tois vielä kerran ottelun ärjy luolaan.
+1 #4 keitsi 14.03.2012 10:36
Tänään voitto länsirannikolta!
Pe-illalle on jo kalenteriin merkitty lähtö Mehtimäelle... taistelu jatkuu !JOKIPO !!!
+1 #5 PetjaXX 14.03.2012 10:43
Ostaisin jo liput perjantaiksi jos olisivat netissä myynnissä:)
+1 #6 ^ipe^ 14.03.2012 11:58
En olisi kauden alun jälkee uskonu sanoavani tätä, mutta toivottavasti muut pelaajat nousevat Ruohomaan tasolle, aivan huikeesti pelannu ja lähes 100% varmasti tuo kiekon hyökkäysalueell e.!
#7 Xante 14.03.2012 15:07
Tänään ku jatketaan siitä mihin maanantaina jäätiin nii alkaa niitä kiekkojakin pomppimaan sisään.

Spårtilla kovat paineet päästä nostelemaan kannua jo tänään kotiyleisön edessä joten voi mennä yliyrittämiseks i ja siitä avautuu varmasti paikkoja meille!

Perjantaina sitten tupa täyteen ja lopputulosta ei liene vaikea arvata.

Sunnuntaina svedut on jo henkisesti niin löytyjä ja epävarmoja, että ekan erän 0-2 vierasjohto katkaisee viimeisetkin selkärangan rippeet -> Jokipojille voitto 1-4 ,poeka kottiin ja eikun Ilveksen pentuja kohti.

Melko hyvä käsikirjoitus minun mielestä!
#8 reiska 14.03.2012 15:50
Kun nyt pelataan kolmas peli neljään päivään, nousee väistämättä fyysisen kunnon merkitys suureksi. Ainakin edellisessä pelissä Jokipoikien luistin kulki paremmin mitä pitemmälle ottelu eteni.
Sport tulee varmasti ryminällä ensimmäiset 10 min, mutta mikä on sen jälkeen tilanne ja miten paukut riittävät? Illalla se nähdään.
-1 #9 Repe 14.03.2012 17:11
Lainaus Xante:
Tänään ku jatketaan siitä mihin maanantaina jäätiin nii alkaa niitä kiekkojakin pomppimaan sisään.

Spårtilla kovat paineet päästä nostelemaan kannua jo tänään kotiyleisön edessä joten voi mennä yliyrittämiseksi ja siitä avautuu varmasti paikkoja meille!

Perjantaina sitten tupa täyteen ja lopputulosta ei liene vaikea arvata.

Sunnuntaina svedut on jo henkisesti niin löytyjä ja epävarmoja, että ekan erän 0-2 vierasjohto katkaisee viimeisetkin selkärangan rippeet -> Jokipojille voitto 1-4 ,poeka kottiin ja eikun Ilveksen pentuja kohti.

Melko hyvä käsikirjoitus minun mielestä!


Joo, melko hyvä käsikirjoitus jääkiekko vaan ei mene näytösten mukaan,heh.
+1 #10 rooope 14.03.2012 17:39
Kyllä Ruohomaa on parantanut peliä valtavasti.Joss akin kirjoituksessa oli,että Ruohomaa on harjoitellut vakavasti vasta vuoden Jääkiekkoa?
+1 #11 juhatapi13 14.03.2012 19:14
JÄTKÄT TAISTELEE!! JOKIPO!!!!
#12 runopoika 14.03.2012 19:39
Tsemppiä Jokipo!

Taisteluilmeell ä tuloksiin,
Sportin pojat väsyksiin!
Siihen uskoo joka jannu,
myöhemmin nousee kattoon kannu.
Ei ole meillä mitään hätää,
Volden torjuu ja kiekot kerää.
+2 #13 Sanemans 14.03.2012 19:40
Jumalauta noi tuomarit. Tuo vauhkosenkin jäähy, huhu!
+2 #14 -acm- 14.03.2012 19:43
voi jeesus näitä tuomareita!
+2 #15 Cånde 14.03.2012 19:56
Vauhkosen jäähy ja Blomqvistin viheltämättä jäänyt jäähy- tämän illan kuvottavimmat seepramokat.
+3 #16 selästä taklaaja 14.03.2012 20:00
Kyllä tuo Vauhkosen jäähy tuossa tilanteessa oli taas niitä mokia joita ei saisi nämä "seeprat" tehdä.
Tasaista ja tiukkaa se vain on edelleen. Maalin pelejä nämä näköjään ovat edelleen.
-1 #17 laajalti pelejä seuraava 14.03.2012 20:05
Taistele Jokipo, taistele.

Vastassa on Sport vahvistettuna kahdella seepralla. Blomgvistin jäähy jäi viheltämättä, kun Ranta loukkaantui, vai oliko virhettä ? Laitataklaus ??? ja Riska on suoraan Vaasan kaupunginteatte ista ja hankki sen Sportille tuloksellisen jäähyn Vauhkoselle.¨
Uskomatonta, miten välillä annetaan helpolla jäähyjä, esim. molemmat peräkkäiset Jokipojäähyt ja sitten selvät virheet jää viheltämättä.

Tosin tuomarityöskent ely oli vielä surkeampaa Joensuussa, sillä Sportin virheitä ei vihelletty läheskään kaikkia.

Tämä peli voittoon ja sittenhän kaikki on auki.

Taistele Jokipo, taistele.
+3 #18 roto 14.03.2012 20:05
Jokipo taistelee jälleen loistavasti vastassa Seeprat ja kotkat. Kotkista ei ole paljon vastusta, mutta seeprojen kanssa tuntuu olevan vaikeuklsia. Tsemppiä Jokipoooooo
-1 #19 selästä taklaaja 14.03.2012 20:17
Ei riittänyt enää voimia kolmannen erän alkuun....mutta taistellaa.
-3 #20 VT 14.03.2012 20:17
Se saatto olla sitten siinä. Hyvä tietysti ois jos tasottavat mutta taitaa olla katse kohti ensi kautta.
+4 #21 jambo 14.03.2012 20:29
TAISTELE JOKIPO!
+4 #22 upi 14.03.2012 20:38
UPEA TAISTELU...Hope aa tuli kiitos ÄRJYT..
+4 #23 VT 14.03.2012 20:40
Upea kausi siihen nähden mikä joukkue kauden alussa. Kiitos JOKIPO
+3 #24 möly 14.03.2012 20:41
Jeah!!! Hyvä Jokipo!!! Tästä eteen päin vaan..
#25 viljuri 14.03.2012 20:44
Hyvin venytty monella eri aikajanalla, ei aihetta analysoida taiston tauottua.

Harmillista, ettei Jokipojat saaneet perjantai-illak si myytyä hallia täyteen, mutta tasan sen saa mitä ansaitseekin.

Juniorit liigaan senkin uhalla, että lisääntyneet matkakulut ja sen sellaiset vienevät edustukseltakin mahdollisuuksia kalastella vahvistuksia. Kovasti vain töitä homman tason nostamiseksi, niin seuraavalla kerralla päätyyn saakka.
+3 #26 tilkka 14.03.2012 20:46
Kiitos Jokipojat mahtavasta kaudesta.Ensika udella sitten voitto kotiin.!!!Mahta va joukkue ja valmennus,tästä on hyvä jatkaa tulevaan kauteen.Kiitos! !!
+2 #27 laajalti pelejä seuraava 14.03.2012 20:51
Onnitelut hopeasta, ei sekään ole häppee !
+1 #28 Cånde 14.03.2012 20:55
Kyllä siinä itku pääsi kun 60min tuli täyteen. Mutta upea taistelu ja kausi, ensi vuoteen entistä nälkäisemmin ja vihaisemmin!
#29 -acm- 14.03.2012 20:57
tyhjä on taas olo, pakko kai se on myöntää että parempi voitti, onnittelut sportille mestaruudesta. samoin onnittelut jokipojille, ei tarvi hävetä yhtään, laitettiin sport koville! todella ylpeä olen joukkueesta! vaikka nyt sylettää, niin kokonaisuutena ei kai tässä pettynyt voi olla tähän kautreen. JOKIPO!
-6 #30 andrei 14.03.2012 20:58
hoppee ei oo häppee..

mutta kyllä olis voinu katsoa yhden kotipelin lisääkin...
+3 #31 jones 14.03.2012 21:05
Onnea Vaasan Sportille. Todellakin oikea joukkue voitti.

Mutta en voi olla liian pettynyt Jokipoikienkaan suorituksesta. Odotukset vaan kasvoi liikaa matkan varrella. Ylitettiin kaikki odotukset ja siksi Hopea on nyt voitettu. Melkein tulee tippa vitutuksesta ja tunteiden sekamelskasta...

Onnea Jokipojat ja Haapakoski. Joensuulainen kiekkoilu on nostettu takaisin mestiksen kärkeen. 2009 hopea, 2010 mestaruus, 2012 hopea.

Nyt kannustamaan Sport ja Jokipoikien A-nuoret liigaan!

Kiitos Jokipojat ja fanit tästä kaudesta edustuksen osalta. Ensikaudella tullaan entistä vahvempana!

JOKIPO!!
+2 #32 -acm- 14.03.2012 21:05
hieno joukkue joka hitsautui hyvin yhteen, pojille jäi vatmasti todella paljon hampaankoloon, jospa se jopa vois auttaa rungon pysymistä paremmin kasassa. nyt sitten mielenkiinnolla odottamaan ensi kauden joukkueen kokoamista, jospa tällä kertaa tulis ennen heinäkuuta jokunen pelaajasopimus jo julki :)
-10 #33 BAUER 14.03.2012 21:10
Kiitos Jokipojat hyvästä vastustuksesta! ! Me täällä nostellaan Pyttyä..Aika kivaa!!!

Terv:Vaasan Sportin kannattaja.
Ps.Kyllä Hopea on Häpeä!!
+2 #34 lätkäniilo 14.03.2012 21:18
Hieno kausi Jokipojilla.. kiitos siitä.
Nyt kaikki kynnelle kykenevät lauantaina klo 19.30 Mehtimäelle kannustamaan Nuoret Ärjyt voittoon ja SM-sarjaan, viikko sitten oli 1000 henkeä paikalla nyt voitais rikkoa tuo ennätys, joten nähdään lauantaina.
+2 #35 Luka 14.03.2012 21:19
Varsinainen Big Steal, mutta onneksi olkoon Jokipo. Hieno kausi, ja ensi vuonna uudestaan
+2 #36 Jaakkola 14.03.2012 21:44
Kyllä taisteli pojat suurella sydämellä! Tällä kertaa se ei riittänyt, valitettavasti. Kiitos koko upealle joukkueelle ja kaikille jotka tekivät tästä keväästä todellisen trillerin. Sport vaan Ipan kaatoon se soppii minullekin! Kiitos Jokipo olette HIENOJA miehiä kaikki!
+2 #37 juhatapi13 14.03.2012 21:50
Onnea hienosta kaudesta! Tulevaisuus näyttää hyvältä ainakin näin kotoa katsoen; talous paranee ja A-junnut liigaan kasvamaan pelimiehiks! Hyvä Jokipo!:))
+2 #38 takiainen 14.03.2012 21:52
Toiseksi kirkkain mitali kaulassa voi todellakin tulla hyvillä mielin kotiin! Taakse jäi monta joukkuetta, ja finaalissakin kaaduttiin saappaat jalassa. Kaikenkaikkiaan hopeamitali on mahtava loppu kaudelle. Onnittelut!
+7 #39 jokepo 14.03.2012 22:12
Lainaus BAUER:
Kiitos Jokipojat hyvästä vastustuksesta!! Me täällä nostellaan Pyttyä..Aika kivaa!!!

Terv:Vaasan Sportin kannattaja.
Ps.Kyllä Hopea on Häpeä!!


Nyt katosi respectit Vaasan suuntaan, kun Bauer tulit tänne lällättelemään!
#40 pju33 14.03.2012 22:14
Olo on kuin Sunnuntai aamuna herää krapulassa ja miettii, että ei enää koskaan juo. Nyt päätin että tähän loppuu urheilun seuraaminen ja ryyppäminen "piste"!
+3 #41 remington 14.03.2012 22:16
Tällä palstalla ihan aidosti onnitellaan Sporttia ja toivotetaan menestystä liigakarsintaan , niin joku BAUERin vaasalaisporsas tulee tänne vielä ilkkumaan! Eikö hävetä!
+1 #42 pju33 14.03.2012 22:21
Lainaus remington:
Tällä palstalla ihan aidosti onnitellaan Sporttia ja toivotetaan menestystä liigakarsintaan, niin joku BAUERin vaasalaisporsas tulee tänne vielä ilkkumaan! Eikö hävetä!

Joku helvetin hurri, tiiättehän te ;)
+2 #43 lappis 14.03.2012 22:35
Lainaus BAUER:
Kiitos Jokipojat hyvästä vastustuksesta!! Me täällä nostellaan Pyttyä..Aika kivaa!!!

Terv:Vaasan Sportin kannattaja.
Ps.Kyllä Hopea on Häpeä!!


Kertoo vaan sen, että hurrit on tyhmiä ja huonoja voittajia. Olin vielä äsken toivottamassa Sportille onnea karstintoihin, mutta ääneni menee kyllä Ilvekselle nyt.
+1 #44 Jaakkola 14.03.2012 22:40
Koskahan muuten mehtikseen tulee playoffien tilastot? Kun tuosta runkosarjasta on jo aikaa...
-4 #45 BAUER 14.03.2012 23:07
Lainaus Cånde:
Mitään ei oo vielä hävitty. Nyt vaan hurja tsemppi päälle huomiselle ja Sport nurin. Perjantaina mökki täyteen ja toinen voitto. Sunnuntaina kun svenskeillä on jo paskat housussa, poika kotiin.
C'MON JOKIPOO!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=NiQ3i5MwWrg&ob=av3e




Älkää itkekö,tällästä paskaa on teiltä tullu meijän suuntaan.Te tän paskanheiton aloititte!..Koi ttakaa kestää sitä saa mitä tilaa!!
ootte kokoajan itkeny tuomaritoiminna sta,ku pitäs pelaamalla hoitaa pelit kotiin..Mutta toivottavasti voitatte ens vuonna!!Kiitos Jokipojat!!
+1 #46 jeppe98 14.03.2012 23:19
Hyvä kundit, kaikki teistä, jotka tänä vuonna pelasitte!Tääll ä ollaan ylpeitä hopeasta!Lykkyä tykö Leville ja pitäkää hauskaa viimeisen kerran yhdessä!
Ps. Ne pleijareiden tilastot olis kyllä mielenkiintoist a nähdä Mehtiksenkin sivuilla.
+2 #47 remington 14.03.2012 23:22
BAUER:
-Cånde edustaa yksittäistä mielipidettä: älä puhu paskanheitosta monikossa!
-On harvinaista, että tappion jälkeen täällä ollaan vielä aidosti Sportin puolella
-Finaalin ratkettua astuit kommentteinesi foorumille, jossa ns. tehdään "surutyötä", jonne ei sovi tuollaiset kommentit
#48 Periman 14.03.2012 23:47
KIITOS JOKIPOJAT HYVÄSTÄ KAUDESTA JA MAHTAVASTA HOPEAMITALISTA! Niukka tappio finaalisarjassa tietysti harmittaa, mutta tämä kausi meni yläkanttiin.
Toivottavasti saamme lauantaina balsamia haavoille ja päästään iloitsemaan A-nuorten liiganousua. Sillä on suuri merkitys Jokipoikien tulevaisuudelle.
Ps. Bauerin viesti oli ala-arvoinen.
+1 #49 roto 15.03.2012 08:01
Nyt HOPEA juhlat pystyyn esim. ennen A:n peliä lauantaina jos joukkue ois vielä kasassa. Oli se kumminkin tämään kauden esitys SUUREN kiitoksen arvoinen Varmaan fanit vois vielä kiittää loistavasta kaudesta.
#50 keitsi 15.03.2012 08:23
Roto, hyvä idea ! Hopeajuhlat olis kyllä paikallaan. Kyllä hopeakin on tavallaan voitettu, taakse jäi KooKoo ja Jukurit, ei hävetä vaan juhlitaan ! JOKIPO !!!
#51 selästä taklaaja 15.03.2012 08:30
Kiitoksia Jokipojille hyvistä peliesityksistä ja onnittelut hopeasta.
Hyvä joukkue ja hyvä kausi. Se on vaan niin harmillista kun se joukkue aina näin keväällä pyrkii hajoamaan ja ensi syksynä on uudet miehet laatikossa. Mutta sekin tavallaan kuuluu tähän lajiin vaikka toivoisi monen jatkavan meillä.
#52 ju.pe67 15.03.2012 10:14
Onnittelut jokipojille hopeasta, alkää laittako päätä pensaaseen. tulos oli hyvä ja nyt A vielä sm-liigaan niin kyllä se siitä. Onnittelut myös vaasaan mestiksen mestaruudesta, ja onnea mahdottomaan tehtäväänne nousta liigaan. Jos voitatte sarjan niin teillä on aikaa 14 päivää maksaa ilvekselle noin 2 miljoonaa euroa ja noin kolme kuukautta aikaa kasvattaa pelaajabudjetti ainakin kolminkertaisek si. Tällöin pystytte hankkimaan noin kaksi liigakelpoista kenttä. eli käytännössä aika mahdoton tehtävä.
+1 #53 juhatapi13 15.03.2012 11:38
Jos Sport sekä voittaa Ipan neljästi että saa ostetuksi liigapaikan, lupaan pyöräillä Mehtimäeltä Kolille juhannusaattona !!!:)))
+1 #54 lappis 15.03.2012 11:45
Lainaus juhatapi13:
Jos Sport sekä voittaa Ipan neljästi että saa ostetuksi liigapaikan, lupaan pyöräillä Mehtimäeltä Kolille juhannusaattona!!!:)))


Vähän haastetta kehiin hei! Polje pyörällä Mehtimäeltä Vaasaan Jokipoikien lippu kourassa :)
#55 Repe 15.03.2012 14:10
Lainaus lappis:
Lainaus juhatapi13:
Jos Sport sekä voittaa Ipan neljästi että saa ostetuksi liigapaikan, lupaan pyöräillä Mehtimäeltä Kolille juhannusaattona!!!:)))


Vähän haastetta kehiin hei! Polje pyörällä Mehtimäeltä Vaasaan Jokipoikien lippu kourassa :)



Sportin lippu, se jo vaatisi asennetta...
+1 #56 antman 15.03.2012 15:10
On kiitoksen paikka.Suurin kiitos joukkuelle valmentajineen, yllätitte.Samoi n kiitos kuuluu päätykatsomon faneille,te olette suuriosa ottelu tapahtumaa.Kats eet kohti seuraavaa kautta."Hopea ei ollut häpeä"
#57 VT 15.03.2012 16:42
Toivottavasti pojat pitäs Hopea Juhlat olis nannaaa
+1 #58 joke 15.03.2012 16:52
Hyvä jokipojat1 Hieno kausi ja mitalit kaulaan!

Ps. Vaasalainen Bauer on melko ääliö ihminen. Kehtaakin vielä rekisteröityä Jokipo-fanisivu stolle vaan v....ilemaan. Pysyisi vaan siellä Våsahurriosasto lla kehumassa omiaan.

Ps2. Toivottavasti ja todennäköisesti Ilves voittaa karsinnat.
#59 Sellard 15.03.2012 17:31
Upea kausi. Junnut vielä liigaan, niin eipä paljon enempää voisi vaatia. En olisi kyllä uskonut, että mitalit kaulassa äijät pääsee kesälomille.
Sportille onnea karsintoihin.
Kiitos ja hyvää kesää.
#60 juhatapi13 15.03.2012 17:52
Heitänpä veikkauksen. Muutkin saa osallistua, katotaan sit.:) Ilves vie voitoin 4-2.
#61 upi 15.03.2012 17:55
4-0
-1 #62 selästä taklaaja 15.03.2012 17:56
Olkaamme ylpeitä hopeamitalista. Myöntäkäämme myös rehdisti, että Sport oli tänä keväänä parempi. Turha tässä nyt meidän on ruveta "herneitä nenään" vetämään yhden Sport-kannattaj an mielipiteen takia. Sopiihan tänne näitä juttuja:) Ja junnuille tsemppiä ratkaisupeliin! !!!
-1 #63 selästä taklaaja 15.03.2012 18:15
Jaa tuo veikkaus: Ilves säilyttää liigapaikkansa voittamalla kaksi peliä Sportin neljää vastaan...:) Tämä kertokoon kaikille siitä, että mestis on kova sarja ja suljetun liigan taso tippuu vuosi vuodelta.
+1 #64 möly 15.03.2012 18:37
Lainaus juhatapi13:
Heitänpä veikkauksen. Muutkin saa osallistua, katotaan sit.:) Ilves vie voitoin 4-2.


4-0.. on Ilveksen hyvä,olla..
+1 #65 Repe 15.03.2012 18:54
Kyllä Ilves hoitaa homman kotiin ei tuollaisella sekavahkolla pelillä mitä Sportkin esitti pärjää pidemmän päälle. Tulosveikkaus 4-1 Ilvekselle.
#66 Cånde 15.03.2012 20:20
Lainaus BAUER:
Lainaus Cånde:
Mitään ei oo vielä hävitty. Nyt vaan hurja tsemppi päälle huomiselle ja Sport nurin. Perjantaina mökki täyteen ja toinen voitto. Sunnuntaina kun svenskeillä on jo paskat housussa, poika kotiin.
C'MON JOKIPOO!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=NiQ3i5MwWrg&ob=av3e




Älkää itkekö,tällästä paskaa on teiltä tullu meijän suuntaan.Te tän paskanheiton aloititte!..Koittakaa kestää sitä saa mitä tilaa!!
ootte kokoajan itkeny tuomaritoiminnasta,ku pitäs pelaamalla hoitaa pelit kotiin..Mutta toivottavasti voitatte ens vuonna!!Kiitos Jokipojat!!


Pitihän se arvata että joku 10wee räkänokka tulee trollaamaan. No, näitä löytyy joka kolkasta. Enkä nyt ihan ymmärrä, mitä meinaat tuolla "itkemisellä" tai "paskanheitolla ". Siitä huolimatta toivon Sportille menestystä karsintoihin, menkää sinne liigaan kun kerta ootte niin hyviä.
+3 #67 vaasan sport 15.03.2012 20:40
Iltaa kaikille joensuulaisille ! kiitämme vaasan suunnalta upeasta finaalista! taputukset olette ansainneet! niinkuin ne saittekin eilisessä pelissä!

kiitoksia.
+3 #68 aisti 15.03.2012 21:20
Kiitos Sportille ja rehelliset onnittelut! Oli mahtava tunnelma eilen Kuparisaaressa, vilpittömät taputukseni saitte voitosta. Olin jo valmis yksinäisenä Jokipokannattaj ana poistumaan hallista kulmat tummina mutta päin vastoin kävi :) Oli paikallisten keskellä hyvä meininki! Kaksi hienoa perinteikästä kovan kiekkokulttuuri n omaavaa joukkuetta vastakkain reilussa ja rehellisessä finaalisarjassa . Parempi voitti ja menee toivottavasti pitkästä aikaa päätyyn saakka, sitä toivon vilpittömästi!! ! Ja tähän tämän kauden loppuun vielä kerran, kiitos Jokipojat yli kaikkien odotusten menneestä kaudesta! Täältä tähän.
#69 möly 16.03.2012 06:55
Pena on kunkku !!!

http://www.karjalainen.fi/fi/urheilu/uutis-alueet/jaakiekko/item/4533-matikainen-ja-kupiainen-aitiopaikan-vieraina-%20-video
+1 #70 selästä taklaaja 16.03.2012 08:09
Mutasen Sami pelaa Ässissä huippukevättä. On intoutunut tekemään maaleja...
+1 #71 viljuri 16.03.2012 22:26
Hyvä Penan ja Kupiaisen haastattelu Arttu Käyhkön vieraana.

Jos jääkiekon ulkopuolelta tuleva puhuu kustannusten seurannasta, niin hälytyskellot alkaisivat soimaan. Seuratoiminnass a ei yksinkertaisest i pysty seuraamaan kulupuolta samalla tavalla reaaliaikaisest i (tai edes vuosittain) kuin oikeassa yritysmaailmass a, ne toiminnan seurantaan tarkoitetut "mittaritkinhan " ovat yleensä vain vähän sinne päin. Aivan kuten kaikki muukin puuhastelussa, homma itseohjautuu, eikä ole johdettavissa.

Siksi Pentin kattava kokemus jääkiekosta ja sen eri rajapinnoista muuhun toimintaan on korvaamatonta organisaatiolle , jotta todellisuus on heti selvillä kiekon ulkopuolelta tulevalle toimitusjohtajalle.

Haaste on valtava, mutta mehukas. Viihdebusiness voi kaikesta huolimatta olla kuitenkin kivempaa kuin mikään kamreeribusines s.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    28.03. Jokipojat–KeuPa HT 2–3

    Joel Olkkonen

    Olkkonen oli selkeästi Jokipoikien rohkein puolustaja kuljettamaan kiekkoa syvään hyökkäysalueelle. Lisäksi puolustuspeli pakkipari Esa Lehikoisen kanssa luisti hyvin. Olkkonen nautti myös valmennuksen luottamusta, sillä hän kellotti peliaikaa kauden viimeisessä kotipelissä peräti 27.19.

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen oli Jokipoikien ehkä tärkein kenttäpelaaja, jos mittarina pidetään koko kauden tasaista suorittamista. Laituri viimeisteli KeuPaa vastaan Jokipoikien ensimmäisen maalin hyvin totuttuun tapaan eli kovalla ja tarkalla rannelaukauksella.

     

    Mika Koivisto

    Koivisto oli jälleen kerran suuressa roolissa ärjypaitojen alivoimalla. Lisäksi hyökkääjä jaksoi jälleen kerran karvata, repiä, raastaa, rouhia ja taklata kovaa. Koivisto on varmasti yksi uhrautuvimmista pelaajista, mitä Mehtimäellä on nähty.

    24 tähteä: Oskari Lehtinen
    16 tähteä: Mika Koivisto 
    15 tähteä: Joel Olkkonen 
    13 tähteä: Joonas Larinmaa
    10 tähteä: Tuukka Rajamäki ja Oula Uski
    9 tähteä: Lassi Raitanen 
    8 tähteä: Timo Niemi ja Sebastian Ylönen

    7 tähteä:
    Joonas Harald, Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Miro Väänänen
    5 tähteä:
    Eppu Rissanen ja Samu Pitkänen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti ja Ville Halonen
    3 tähteä:
    Teemu Holttinen,  Eetu Rissanen, Esa Lehikoinen
    2 tähteä: Akseli Rouhiainen