Jokipojat pelastautui täpärästi

Mestiksen lisenssikomitea on hyväksynyt Jokipojat mukaan tulevan kauden sarjaan. Lisenssikäsittelyn takaraja oli alkujaan 15. kesäkuuta, mutta Jokipojat sai kuun loppuun aikaa hoitaa asiansa kuntoon. Seuran puheenjohtajan Pentti Matikaisen mukaan Jokipoikien tilanne ehti näyttää jo erittäin vakavalta, mutta tulevaisuuden pelastivat kahdeksan mukaan lähtenyttä yritystä. Rahaa saatiin kerättyä loppuhetkillä huomattava summa.

Jokipoikien seurajohdon mukaan koko edustuskiekkoilu kävi kuilun partaalla, mutta asiat alkoivat juhannusviikolla kääntyä parempaan suuntaan. Mestislisenssin saamiseksi Jokipoikien täytyi hoitaa maksuvelvoitteita muun muassa verojen ja vakuutusmaksujen muodossa.

– On turha alkaa kaunistella. Tässä oli kaksi vaihtoehtoa. Joko velvoitteet saadaan hoidettua tai sitten toiminta loppuu kokonaan, Jokipoikien puheenjohtaja Pentti Matikainen toteaa.

– Täytyy myöntää, että emme olisi selvinneet omin avuin. Meillä oli melko vähän aikaa saada asiat hoidettua, mutta seuran hallitus toimi ansiokkaasti hädän hetkellä. Ymmärrystä löytyi kuitenkin isolla tasolla, ja saimme ulkopuolista apua yrityksiltä ja yrittäjiltä. Tällä tavoin pääsimme pahimman kriisivaiheen yli.

Velvoitteiden hoitamiseen Jokipojat sai apua kahdeksalta yritykseltä.

– Jokainen taho tuki seuraa kymmenien tuhansien eurojen suuruisella summalla. Mukaan lähti perinteisiä pohjoiskarjalaisia yrityksiä, mutta nimiä emme tuo vielä julkisuuteen, Matikainen kertoo.

– Tällä tavoin pääsimme pahimman kriisivaiheen yli. Tosiasia kuitenkin on, että tarvitaan edelleen lisää yhteistyökumppaneita, jotta toimintaan saadaan jakuvuutta.

Revanssipeleissä uudistusta

Mestis pelataan tulevalla kaudella tuttuun tapaan 12 joukkueen sarjana, ja jokaisella joukkueella on edessään 48 runkosarjan ottelua. Runkosarja alkaa 12. syyskuuta ja päättyy 9. helmikuuta. Pudotuspeleihin pääsee kahdeksan parasta joukkuetta.

Sarja pelataan nelinkertaisena eli kaikki joukkueet kohtaavat toisensa kahdesti sekä kotona että vieraissa. Keskiviikko, perjantai ja lauantai ovat pääasiallisia pelipäiviä.

Nelinkertaisen sarjan lisäksi runkosarjaan kuuluu kaksi revanssiviikonloppua. Marraskuun revanssiviikonlopun otteluparit määräytyivät viime kauden sijoitusten perusteella. Näin ollen mestaruuden voittanut Vaasan Sport sai ensimmäisenä valita vastustajansa. Tammikuun revanssiviikonlopun otteluparit sen sijaan määräytyivät käänteisen paremmuusjärjestyksen mukaan eli ensimmäisenä vastustajansa sai valita sarjanousija HCK.

Jokipojat valitsi ensimmäisen revanssiviikonlopun (2.–3.11.) vastustajakseen Mikkelin Jukurit. Jälkimmäisenä revanssiviikonloppuna (25.1.–26.1.) taas SaPKo nappasi Jokipojat vastustajakseen.

Jokipojat aloittaa kautensa kohtaamalla SaPKon Mehtimäellä keskiviikkona 12.9. Ensimmäinen vierasottelu on perjantaina 14.9. Kajaanissa Hokkia vastaan. Runkosarja päättyy 9.2. kotiotteluun HCK:ta vastaan.

Puolivälierät pelataan viime kauden tapaan paras seitsemästä -järjestelmällä eli jatkoon selviää neljällä otteluvoitolla. Siitä eteenpäin voittoja vaaditaan kuitenkin vain kolme.

Mestiksen mestaruuden voittanut joukkue kohtaa liigakarsinnoissa SM-liigassa viimeiseksi jääneen joukkueen. Paras seitsemästä -järjestelmällä pelattavassa ottelusarjassa kotietu on SM-liigajoukkueella.

Mestiksen runkosarjan kaksi viimeistä joukkuetta pelaavat keskenään ottelusarjan paras seitsemästä -järjestelmällä. Kotietu on runkosarjassa paremmin sijoittuneella.

Ottelusarjan hävinnyt joukkue joutuu Mestiksen karsintasarjaan Suomi-Sarjan kolmen parhaan joukkueen kanssa. Mestiksen karsintasarja pelataan neljän joukkueen kaksinkertaisena sarjana.

Jokipoikien runkosarjan koko otteluohjelma on nähtävissä täältä.

Jaa

Kommentit   

 
+3 #1 lätkäniilo 28.06.2012 12:19
Tulihan se sieltä, eli luvat on kunnossa.
Hyvää kesää kaikille.
 
 
+5 #2 juhatapi13 28.06.2012 12:25
Hyvä! Mutta tavotteeks ettei ens kesänä tarvii jännittää tätä.
 
 
+4 #3 juhatapi13 28.06.2012 15:24
Kuten Matikainen kertoo, kädestä suuhun ja kuilun partaalla on eletty. Paniikkitilante essa kiitettävää ripeyttä mutta ottakaas nyt taskulaskin käteen ja kattokaa mitä siellä tulopuolella oikeasti on! Luulisi että ajan kanssa sitä ymmärrystä ja tukea alueen yrityksiltä löytyis rauhallisemmall e ja pidemmälle aikavälille myös.
 
 
#4 -acm- 28.06.2012 15:24
huh, menipäs näköjään täpärälle, ainakin rehellistä kommenttia tuli kun vertaa tj:n aiempiin lausuntoihin. joukkueen runko kuitenkin nätyttää jo tässä vaiheessa siltä että voidaan taistella jopa mestaruudesta, (tosin tuskin tulee lisää nimimiehiä :)) mutta kyllä se siitä!
 
 
#5 upi 28.06.2012 15:27
AIKA NÄYTTÄÄ
 
 
+8 #6 viljuri 28.06.2012 15:37
Hieno juttu, ettei seuraa päästetty konkurssiin.

Helppoa päivää ei ole edessä, mutta valittamalla ei saa edes tyhjää. Sitkeyskin toisinaan palkitaan, toivottavasti nyt tekeminenkin kehittyy.

Jos jatkuvasti tekee vääriä asioita, tulos ei ole hyvä. Ja päinvastoin.
 
 
+5 #7 andrei 28.06.2012 17:39
Nyt vaan turhat ukot pois sieltä toimistosta ja niidenkin liksat parempaan käyttöön!
 
 
+12 #8 aisti 28.06.2012 17:48
Ja nyt jokainen valittaja ja urputtaja kilvan kausikorttien ostoon tai pitäkööt turpansa kiinni! Jokaista pientäkin korrenpätkää tarvitaan tämän keon kokoamiseen juuri nyt enemmän kuin hetkeen! Ja hatun nosto seuran toimijoille, siellä on peräsuoli pitkällä painettu hommia samaan aikaan kun myö tosifanit sammutellaan hallin valoja ja jauhetaan kaljapurkki kourassa joutavanpäiväis tä paskaa. Tästä se lähtee, pakko uskoa kun on pikku-ukkelista asti uskonut kausi toisensa jälkeen!!!
 
 
+7 #9 jones 28.06.2012 17:56
Suuri kiitos! hallitukselle ja joensuulaisille talouselämän vaikuttajille että pelastitte tämän hienon ja perinteikkään seuran!

Kohti valoisampaa ja loistavaa kiekkotalvea 2012-2013!

ps. hankintoja tarvitaan vielä ;)

Kiitos ja hyvää kesää Jokipo!
 
 
+8 #10 tilkka 28.06.2012 19:04
Kiitokset Jokipoikien johdolle kun pelastitte konkurssilta.Ny t tiukempi raha linjan käyttö ja innokkaita tulevaisuuden nuoria mukaan ensikaudeksi joukkueseen.
 
 
-1 #11 rooope 28.06.2012 19:28
Ihmetyttää taas kerran kasataan kallis joukkue vaikka ei ole edes rahaa.Ja mitä maksaa toimiston väki.
 
 
+6 #12 jones 28.06.2012 21:51
Lainaus rooope:
Ja mitä maksaa toimiston väki.


Kerropas viisaana, että kuinka sinusta pitäisi pyörittää näinkin isoa seuraa ja samalla kehittää taloudellisesti tasapainoiseksi , ja muutenkin toimintaa eteenpäin? Missä sarjassa, millaisin tulevaisuuden suunnitelmin? Leuka käy, niin samalla on varmasti antaa kultaisiavinkke jä toimistoon kun pystytään kritisoimaankin nykyistä toimintaa?

Ja joukkuehan on niin paikallinen kuin voi olla ja loistavasti koottu sellainen.
 
 
-7 #13 rooope 28.06.2012 22:58
Jones ootellaan kunhan julkaistaan budjetit.Veikka an 100-200 tonnia suurempi kuin viime vuonna, josta siitäkään ei selvitty kuivin jaloin.Sapko menestyy lähes yhtähyvin puolella budjetilla. Jokaisessa yrityksessä on elettävä varojen mukaan.
 
 
+6 #14 jones 28.06.2012 23:26
Lainaus rooope:
Jones ootellaan kunhan julkaistaan budjetit.Veikkaan 100-200 tonnia suurempi kuin viime vuonna


Eli siis sinun mielestä a-junnujen ei olisi pitänyt ottaa sm-liiga paikkaa, koska tuollainenhan summa tulee siitä kuluja lisää? Ja samalla vingutaan kun joudutaan hankkimaan mestis-tasoiset pelaajat muualta? Ja kun mielestäsi joukkue on kallis, niin kenet olisit jättänyt hankkimatta ja ketkä pelaajat tuossa joukkueessa pitäisi olla tilalla?

Tie on pitkä ja mutkainen tulevaisuudessa kin, mutta vaatii kärsivällisyytt ä faneiltakin. Kyllähän ne suurimmat virheet on tehty jossain ihan muualla kuin joukkueen kokoamisessa ja siihen käytettävillä euroilla.

Ja mitä se SaPKo on voittanut tai saavuttanut? Mun mielestä Jokipoikien ja SaPKon menestyksillä on eroa noin valovuosi.
 
 
-4 #15 andrei 29.06.2012 09:13
""
Ja mitä se SaPKo on voittanut tai saavuttanut? Mun mielestä Jokipoikien ja SaPKon menestyksillä on eroa noin valovuosi.
""

Menestyksellä on eroa ollut viimekaudella ja pari kautta sitten.. muuten ei viimevuosina isoja menestyseroja taida olla ollut!?

sapko tekee taloudellisesti ihan ok tulosta, vaikka esim. yleisöä on vain kolmasosa jokipoikien katsojamäärästä jne. jotain siellä vaan tehdään järkevämmin kuin täällä(talouden hoidon suhteen).

Pitäisi joensuussakin osata pelata niillä peliomerkeillä mihin on vara, eikä siten että joka vuosi ollaan kusisukassa odottamassa konkurssia.

Veikkaan että ei hyvä heilu tämän kauden jälkeen jos tahti on sama kuin edellisillä kausilla
 
 
+3 #16 juhatapi13 29.06.2012 10:00
Yks iso juttu Jokipoikien kohdalla on aina se -joitain hiljasempia vuosia lukuunottamatta - että on hyvin tiedossa se, että Joensuussa yleisö tulee kattomaan vain menestyvää joukkuetta. Ja sellaista ei näille leveyksille ilmaseks saa. Ja sit tänä päivänä on tämä trap eli Mestiksestä liigaan ei käytännössä pääse; jos ois todellinen noususauma, en näe mtn estettä miksei 80-luvun yleisömäärät vois taas olla totta. Mutta: jokainen maksanut katsoja on tärkeä. Peleihin mars vaikka räntäsateella!: )) Jokipo 4 ever!:))
 
 
-2 #17 ^ipe^ 29.06.2012 10:45
"Yks iso juttu Jokipoikien kohdalla on aina se -joitain hiljasempia vuosia lukuunottamatta - että on hyvin tiedossa se, että Joensuussa yleisö tulee kattomaan vain menestyvää joukkuetta."

Täysin totta, mutta pitääkö tämä tehdä sellaisella riskillä että ollaan konkurssin partaalla vuodesta toiseen.? Miksi menestyvä joukkuetta ei voisi kasata pienemmällä rahalla.?

Joensuuhun voidaan houkutella nuoria ja ylöspäin haluavia pelaajia muullakin kuin rahalla.! Tai sit jos ei riitä omat rahkeet nii nöyrästi vaan tekemää farmisopimusta johonkin seuraan.!
 
 
-8 #18 esko 30.06.2012 08:00
Älytöntä että tommonen perse auki oleva joukkue päästetään mukaan!! Viime kaudella jo nähtiin miten käy kun fyrkat loppuu.
 
 
+6 #19 Periman 30.06.2012 10:02
Onneksi olkoon Jokipojille sarjapaikan lunastamisesta!
Jos saataisiin joka otteluun 500 lipun ostavaa katsojaa lisää katsomoon ja nämä ostaisivat joka kerta kioskituotteita viiden euron edestä, saataisiin jo pelkästään sillä taloutta kohenettua noin 200 000 euroa kaudessa.
 
 
+6 #20 hessu 30.06.2012 14:09
Syyskuussa on sitten meidän katsojien vuoro tukea Jokipoikia. Hallille otteluita seuraamaan joukolla ja kioskeista olutta/ makkaraa naamariin. Yrittäjät/ yritykset ovat auttaneet jo pahimman yli.
 
 
+4 #21 aisti 01.07.2012 07:01
Lainaus ^ipe^:
"Täysin totta, mutta pitääkö tämä tehdä sellaisella riskillä että ollaan konkurssin partaalla vuodesta toiseen.? Miksi menestyvä joukkuetta ei voisi kasata pienemmällä rahalla.?

Joensuuhun voidaan houkutella nuoria ja ylöspäin haluavia pelaajia muullakin kuin rahalla.! Tai sit jos ei riitä omat rahkeet nii nöyrästi vaan tekemää farmisopimusta johonkin seuraan.!


Milläs meinasit houkutella ilmaseks nuoria ylöspäin haluavia pelaajia? Kohta loppuu varusmiespalvel unkin mahdollisuus pelailun ohessa.

Yksi iät ja ajat tiedetty kylmä fakta on myös se, että Joensuu yksinkertaisest i sijaitsee sen verran hevon kuusessa kasvukeskusten vinkkelistä katottuna että se valitettavasti näkyy pelaajabudjetissa.

Ja tuota farmihommaa ehdottelit... joo... olis varmaan halli täynnä joka pelissä...
 
 
#22 ^ipe^ 02.07.2012 18:24
Lupaamalla ensimmäiseksi mahdollisuuden menestyä, on ihan eriasia pelata joensuussa kun esim heinolassa.! Hyvät mahdollisuudet jatko-opiskelun suhteen. Joensuussa on myös paljon ammattimaisempa a toimintaa mitä monella muualla paikkakunnalla( pois lukien talouspuoli). Ja iso plussa että katsojia riittää ei tarvii pelata tyhjälle yleisölle.!

Ja lopuksi vielä on täällä käsittääkseni myös onttola, toki onha se vähä karu paikka nykyajan tissiposkille.!

Mutta jatketaa samaan malliin ja maksetaa sellasia summia mihin ei oikeesti rahkeet riitä, nii konkurssi on TAAS kerran valmis.!
 
 
+2 #23 reiska 03.07.2012 19:23
Minusta tämä talouden yhtälö on varsin yksinkertainen:
- Joukkueen on oltava kilpailukyinen, jotta yleisö käy peleissä.
- Budjetin on oltava realistinen ja positiivisen tuloksen antava.
- Kuluseurannan on oltava tarkka ja kuukausittainen , eikä budjettiin kuulumattomia kuluja sallita.
- Ilmaislippujen jakelu lopetetaan. Yleisön on opittava maksamaan tuotteesta.
- Tuloksen on oltava vuosittain voitollinen velanhoitokuluj enkin jälkeen.
- Voitolla lyhennetään velkoja.

Lisäksi voisi matkia markkinointiin konsteja toisilta paikkakunnilta. Kuopiossa on erittäin onnistunut "Hannes-klubi", joka on muodostunut paikallisten yrittäjien kohtauspaikaksi , jossa yrittäjät pääsevät nokakkain asiakkaidensa kanssa kauppoja pohjustamaan ja tekemään itseään tutuksi. Klubin kausarit ovat olleet 100 % myytyjä jo useamman vuoden.
 
 
+2 #24 reiska 03.07.2012 19:42
Vielä lisäyksenä edelliseen kohtaan kuluseuranta:
Budjetti on tehtävä piiruntarkaksi. Jokainen ottelu on budjetoitava tulojenkin puolesta etukäteen eurontarkasti, jotta heti nähdään, missä taloudessa mennään ja osataan reagoida heti.
Samoin budjetti on eriteltävä kuluerittäin - mailojen kulutuskin on laskettava etukäteen kpl-määräisesti . Budjetissa on laskettava etukäteen myytävien makkaroiden määrätkin sinappia unohtamatta ja eristenauhojenk in kulutus on etukäteen budjetoitava rullantarkasti, isommista eristä, kuten matkustaminen ja majoitus, puhumattakaan.
Kun kaikki on tarkasti budjetoitu etukäteen ja sitä jatkuvasti viikko- ja kuukausitasolla seurataan, ei voida päätyä tappiolliseen tulokseen. Kunhan eletään budjetin mukaan.
 
 
+2 #25 reiska 03.07.2012 19:47
Ja vielä tärkeä lisäys budjetointiin:
Budjetti on tehtäessä jaoteltava viikkoihin ja kuukausiin.
Joka viikolle oma sarake, mihin kirjataan sen tulot ja menot. Ja siihen viereen sarake, jota täytetään sitä mukaa kun tapahtumat toteutuvat. Näin pysytään ajan tasalla talouden kehityksestä ja osataan reagoida heti, jos tulos jää jälkeen budjetoidusta.
 
 
+1 #26 Sellard 04.07.2012 02:36
Ei nämä talousasiat murehtimalla parane...
Eikun hallia täyttämään heti harkkapeleistä alkaen, niin eiköhän se siitä. Se olisi äärimmäisen surkeaa koko sarjalle, jos näinkin perinteikäs ajautuisi tilanteeseen josta ei selvittäisi. Ihmetyttää kylläkin, kuinka esim. Kouvolassa tuntuu rahaa löytyvän, vaikka esim. katsojamäärät nyt eivät kuitenkaan mitään järisyttäviä ole, eikä varsinkaan menestys.
 
 
+1 #27 reiska 04.07.2012 14:01
Ei siinä ihmeteltävää ole, jos viime kaudeksi julkisuuteen annetut tiedot pitivät paikkansa.
Jokipoikien pääsylipputulot ilmoitettiin alle 300.000 kun Sportilla ne olivat yli miljoonan.
Kun lasketaan 50 ottelua kertaa 2000 henkeä, se on yhteensä 100.000 katsojaa kauden aikana. Ja kun 300.000 euroa jaetaan tuolla 100.000:lla, mitä tulee pääsylipun keskihinnaksi? KOLME EUROA. Siinä sitä ihmettelemistä onkin, kun lippuhinnat ovat 5-18 euroa.
Sport teki muuten viime kaudella yli 300.000 euron voiton.
 
 
+1 #28 reiska 04.07.2012 14:32
Hupsista. Edelliseen tuli laskuvirhe!
Eihän niitä kotiotteluita ole 50 vaan puolet vähemmän. Eli siis lipputuloista toinen puoli pois. Keskihinnaksi ei siis ole tullut kolme, vaan kuusi euroa. Sorry.
 
 
#29 joke 04.07.2012 22:50
Onneksi reiskat ei pääse Jokipoikien kassaan.
 
 
#30 Sellard 04.07.2012 23:05
Ja Sportin katsojamäärät nyt on hieman kovemmat kuin muilla yleensäkin, mutta ei muistaakseni montaa vuotta ole siitä kun Vaasassa oli vähän samanlainen tilanne kuin nyt Joensuussa.
 
 
#31 ^ipe^ 05.07.2012 00:01
Tobias salmelainen Espoon bluesiin. Jos yhteistyö jatkuu jokipoikien kanssa niin on hyvin todennäköistä et Salmelainen nähdään mehtimäellä ärjynutussa lainalla ensi kaudella. Itselle ainakin kelpais! Hyvät muistot mestaruus kaudelta.!
 
 
#32 rooope 05.07.2012 20:08
Kyllä tänä syksynä pitäisi paneutua myös harkkapeleihin. Sportin viime syksyn harkkapeleissä 3000 henkeä.Kuitenki n alkusyksystä rahan tarve on suurin. Vaikka Kalpa vastaan Joensuussa yli 2000 katsojaa varmasti.Pelit hyvin hoidettuna mahdollisuus 30000e lisäpottiin.
 
 
#33 tilkka 07.07.2012 12:21
Sopasen Iiro,Mäkilän Antti,Heikkilä Ilkka tai Perkkiön Matiasta huhuillaan täällä päin,et kyseisistä herroista joku pelaisi Joensuussa ensikaudella pitääkö paikkansa?
 
 
#34 hessu 07.07.2012 13:55
Mäkilä olisi erittäin hyvä lisä joukkueeseen ja seurravaksi Perkkiö. Sopanen taitaa olla liian taitelijasielu ja heikompi painos veljestään. Heikkilä saattaa vaipua nopeasti ynnä muut osioon. On kuitenkin muistettava rahalliset realiteetit asiassa. Sitä ei kuitenkaan taida liikoja olla.
 
 
#35 reiska 07.07.2012 16:17
Vaikeata on KalPan saaminen Joensuuhun, varsinkin kun otteluohjelma on jo sovittu, eikä tuohon väliin taida mahtua: http://www.kalpa-hockey.fi/european_trophy_ottelut

Ja mahtaisiko tulla ilmaiseksi?
 
 
#36 andrei 08.07.2012 09:27
Mitä hemmetin hyötyä tänne on haaveilla liiga poppoota harjoituspeliin .. on se niin monesti nähty, että sieltä tulee jämä miehistöllä joukkue joka ei kiinnosta ketään..
 
 
-2 #37 Repe 08.07.2012 11:57
Lainaus andrei:
Mitä hemmetin hyötyä tänne on haaveilla liiga poppoota harjoituspeliin.. on se niin monesti nähty, että sieltä tulee jämä miehistöllä joukkue joka ei kiinnosta ketään..



Jep,aikoinaan Hifk tuli nuorella porukalla,yksi kannattaja innostui selkeästä Kiekkopoikien voitosta, piti vähän toppuutella, heh.
 
 
#38 rooope 08.07.2012 17:50
Ehdotukseni perustui ajatukseen,että saataisiin katsojia ja tuloja jo ennen sarjan alkua.
 
 
+2 #39 reiska 09.07.2012 09:59
Niin. Onhan Mikkelissa Marski-cup ja Vaasassa Vaasa Cup, joihin saadaan pari liigaporukkaa joka vuosi.
 
 
#40 ^ipe^ 09.07.2012 11:42
Turhaa tänne haaveilla mitää liigaporukoita, kun turpaan tulee niiden junnuporukoilta kin.! Viime vuonna jokereiden junnut antoi selkään.
 
 
+2 #41 juhatapi13 09.07.2012 13:25
Lainaus reiska:
Niin. Onhan Mikkelissa Marski-cup ja Vaasassa Vaasa Cup, joihin saadaan pari liigaporukkaa joka vuosi.

Kyllä! Joensuussa osataan urheilupuoli mutta markkinointiosa sto on aika kädetöntä. Sarjaohjelman ulkopuolellakin voi piristää kassavirtaa kun vaan on ideoita ja tekijöitä!
 
 
+1 #42 Repe 09.07.2012 16:35
Lainaus ^ipe^:
Turhaa tänne haaveilla mitää liigaporukoita, kun turpaan tulee niiden junnuporukoiltakin.! Viime vuonna jokereiden junnut antoi selkään.



No ei Jukuritkaan ole miettinyt tuolla tavalla, että hävitään kaikki harjoituspelit liigajengejä vastaan.Joensuu ssa vaan (yleensä) halutaan tehdä asiat samalla tavalla ilman uusia ideoita.
 
 
+1 #43 Repe 09.07.2012 16:41
Tosin Marskia ei pelata tänä vuonna, mutta ei liity yhtään siihen etteikö Jokipojat voisi vastaavaa joskus tulevaisuudessa järjestää..
 
 
-1 #44 ^ipe^ 09.07.2012 19:17
"No ei Jukuritkaan ole miettinyt tuolla tavalla, että hävitään kaikki harjoituspelit liigajengejä vastaan.Joensuu ssa vaan (yleensä) halutaan tehdä asiat samalla tavalla ilman uusia ideoita."


Ketä se palvelee et liigaporukka käy hakkaamassa jokipojat 10-0 maanrakoon? Fiksuinta harjoitella vaan sapkoa ja hokkia vastaan.!
 
 
+3 #45 Repe 09.07.2012 20:32
Lainaus ^ipe^:
"No ei Jukuritkaan ole miettinyt tuolla tavalla, että hävitään kaikki harjoituspelit liigajengejä vastaan.Joensuussa vaan (yleensä) halutaan tehdä asiat samalla tavalla ilman uusia ideoita.
"


Ketä se palvelee et liigaporukka käy hakkaamassa jokipojat 10-0 maanrakoon? Fiksuinta harjoitella vaan sapkoa ja hokkia vastaan.!


No oiskohan noin isot lukemat harjoituspeliss ä, nopeasti tuntuu unohtuneen, että yksittäiset pelit voi olla tasaisiakin Sm-liigaseuroja vastaan varsinkin kotona. Pitää olla aika lätkäfriikki jos jaksaa seurata mestis-harjoitu spelejä
 
 
+3 #46 reiska 10.07.2012 15:19
Vai että Jokipojat saa selkäänsä 10-0?
Eikös pari kautta siten Jokipo käynyt Savon Sanomat-turnauk sessa Kuopiossa ja pystyi antamaan täyden vastuksen KalPalle ja Bluesille. Ja eikös SaiPa käynyt toissa syksynä Joensuussa ja hävisi Jokipolle.
Nämä harjoitusottelu t ovat eri luonteisia kuin tosipelit. Niissä harjoitellaan kuvioita eikä heittäydytä laukauksien eteen suu auki.
 
 
+3 #47 reiska 10.07.2012 15:26
Niin. Ja otettiinhan sitä mittaa Ilveksestä liigakarsinnois sa, ei tullut takkiin 10-0.
 
 
#48 ^ipe^ 10.07.2012 19:09
Lainaus reiska:
Vai että Jokipojat saa selkäänsä 10-0?
Eikös pari kautta siten Jokipo käynyt Savon Sanomat-turnauksessa Kuopiossa ja pystyi antamaan täyden vastuksen KalPalle ja Bluesille. Ja eikös SaiPa käynyt toissa syksynä Joensuussa ja hävisi Jokipolle.
Nämä harjoitusottelut ovat eri luonteisia kuin tosipelit. Niissä harjoitellaan kuvioita eikä heittäydytä laukauksien eteen suu auki.


Jos oot ollu kyseisiä pelejä seuraamassa niin tiedät minkälaisilla kokoonpanoilla liigajoukkueet pelaa silloin. Saipa esim kun tuli joensuuhun nii silloin niiden ykkössentteri oli jarno koskiranta.! ja maalissa tais olla muistaakseen joku italian/ranskan ihme joka ei saanu yhtää mitään kiinni.

Jos esim helsingin jokerit tai ifk tulis täydellä miehityksellä mehtimäelle pelaa 10-0 ei olis kaukana tai samaa tasoa oleva joukkue. Ja Ilves on jo tasoa mestis et sitä en laske edes liigajoukkueeks i.
 
 
+1 #49 Repe 10.07.2012 21:10
[quote name="^ipe^"][q uote name="reiska"]Vai


No Ipehan jo laittaa tosiaan painoa jo harjoituspelien tuloksille. Pelasihan 91-92 kaudella Kiekkopojat tosi hyvät harjoituspelit mutta putoaminen edessä sitten keväällä, joskus kannattaa vanhojakin muistella...
 
 
+1 #50 reiska 11.07.2012 11:44
No onhan toki liigassa ja mestiksessä tasoeroa, mutta ei se nyt ainakaan numerollisesti mikään hirveä ole.
Ilves on aivan liigatason ryhmä, ero sarjataulukon perusteella kärkiporukkaan (joka ei ollut Jokerit tai HIFK vaan KalPa) on +/- 1 maali per ottelu.
Muistetaanpa, että edelliskaudella karsija oli Pelicans, joka nyt oli finaalissa.
Kun Jokipojat voitti Mestiksen mestaruuden, porukassa pelasi ore, Kerälä, Malinen, Jekimovs ja Salmelainen. Ensi kaudella miesten seurat ovat järjestyksessä: Blues, KalPa, Tappara, SaiPa ja Blues. Eli se on sarjojen ero.
 
 
-3 #51 juice 12.07.2012 11:49
Näppilä takasi lekiin
 
 
+3 #52 rooope 12.07.2012 13:31
Kyllä Näppilä olisi kannattanut pitää oli pakeista top 3 joukossa. Nyt menee lähes ilmaiseksi Lekiin. Jos pakeissa tulee loukkaantumisia on hätä taas suuri.
 
 
+1 #53 jukkis 12.07.2012 13:48
Ore ei kylläkään pelannut Joensuussa mestaruuskaudel la, vaan Rämö. Edellisella hopeakaudella kyllä pelasi.
 
 
#54 ^ipe^ 12.07.2012 18:59
Malinen ja Salmelainen pääseevät pelaa vasta sitte kun loukkaantumisia pitää paikata, eivät ole todellakaan 4 ensimmäisen ketjun vakiokamaa.! Jekin seura on saipa jossa muutenkin pelaa paljo lähellä mestistasoa olevia pelaajia. Kerälä taas oli jo liian hyvä mestikseen jokipoika aikoina.! Mutta ei tästä sen enempää.
 

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



 
 
 

mehtimakelainen.net © 2013 Sanomalehti Karjalainen Oy -kaikki oikeudet pidätetään.