Hurlumhei ja voittojen tielle!

Jokipojat–Peliitat 6–5 (1–2, 3–1, 2–2)

Jokipojat palasi lauantaina voittojen tielle, kun Heinolan Peliitat kaatui Mehtimäellä melkoisen hurlumhei-ottelun päätteeksi maalein 6–5. Vaikka kotijoukkueella ei enää tuloksellista panosta ollutkaan, niin paikalle vaivautuneet 1 356 katsojaa saivat nähtävää koko rahalla. Parhaassa tehovireessä joensuulaispelaajista olivat kapteeni Jarkko Immonen (1+3) ja Mikael Ruohomaa (0+3). Olavi Vauhkonen iski kahdesti ja nousi kauden 24 täysosumallaan Mestiksen maalipörssissä jaetulle kärkipaikalle yhdessä TuTon Aki Keinäsen kanssa. Nuori Ville Halonen avasi vuorostaan pistetilinsä Mestiksessä napattuaan syöttöpisteen Jokipoikien toiseen maaliin.

Otteluraportti

Rangaistuslaukaus, ulosajo, kaksi käytösrangaistusta, muutama tappelunnujakka ja siinä sivussa 11 maalia. Jokipojat ja Heinolan Peliitat tarjosivat vajaan 1 400 katsojan lauantai-illan ratoksi kiekkoviihdettä koko rahan edestä. Ottelun loppulukemat kirjattiin kotijoukkueen eduksi numeroin 6–5 (1–2, 3–1, 2–2).

– Kahden haluttoman peliesityksen jälkeen löytyi taas taisteluilmettä, pelattiin joukkueelle ja pistettiin taas itsemme likoon, tuumi Jokipoikien päävalmentaja Mikko Haapakoski ottelun jälkeen.

Illan ottelussa maalinteon aloitti kuitenkin vierasjoukkue Peliitat, joka johti ottelua ensimmäisen erän jälkeen 1–2. Jokipojilta ensimmäisessä erässä onnistui maalinteossa Mestiksen maalipörssin jaetulle kärkitilalle noussut Olavi Vauhkonen.

Jokipojat oli etenkin ottelun ensimmäisessä erässä ajoittain pahasti vaikeuksissa korkealta karvanneen ja aktiivisen vierasjoukkueen paineen alla. Toisessa erässä kotijoukkue otti kuitenkin ohjat itselleen.

Heikki Puustisen, Joona Karevaaran ja Jarkko Immosen maalien turvin kotijoukkue pääsi toiselle erätauolle 4–3-johtoasemassa. Puustisen täysosuman toisen syöttöpisteen merkkautti Ville Halonen, jolle piste oli hänen mestisuransa ensimmäinen.

– Fakta on, että Peliitat pelaa tällä hetkellä hyvää peliä ja laittoi meidät ahtaalle. Meillä nousi kuitenkin äijiä esille, jotka ratkoo pelejä sillä tavoin, että tästä voitto saatiin. Virheitä tulee vielä, mutta en ole niistä huolissani niin kauan, kun taisteluilme on tuolla tasolla, Haapakoski jatkoi.

Toisen erän lopussa Jokipojilla oli hyvä tilaisuus lisätä johtoaan, mutta Joona Karevaara epäonnistui rangaistuslaukauksessaan. Turhautunut Karevaara laukoi epäonnistuneen suorituksensa jälkeen kiekon verkkoon ja kirjautti 10 minuutin käytösrangaistuksen.

Jokipojat merkkautti ottelussa yhteensä 55 rangaistusminuuttia. Ensimmäisessä erässä Ville Väänänen sai 2+10 minuuttia päähän kohdistuneesta taklauksesta, ja päätöserässä Rony Ahonen sai ulosajon ryntäyksestä.

– Se on jännä juttu, kun Jokipojat on vastassa niin aina sattuu ja tapahtuu. En tiedä ollaanko me sitten niin v-mäinen joukkue. Meiltä putosi pelin aikana kolme pelaaja pois rivistä, puhisi Peliittojen päävalmentaja Janne Sinkkonen.

– Nämä on harmittavia tilanteita, ja aina kun on pelaajien terveys vaarassa, siitä pitää olla huolissaan. Pitää itsekin katsoa tilanteet vielä videolta, että mitä niissä tarkalleen tapahtui, ja että voidaan jatkossa välttää vastaavia tilanteita, ruoti tilanteita Jokipoikien Haapakoski.

Ottelun kolmannen erän alussa Olavi Vauhkonen vei illan toisella osumallaan Jokipojat 5–3-johtoon, mutta Peliitat tuli hetken päästä taas maalin päähän. Erän puolivälissä Roope Ranta iski Jokipoikien kuudennen osuman, ja Peliitatkin onnistui vielä kerran.

Rannan maaliin syöttöpinnat merkkauttaneet Mikael Ruohomaa (0+3) ja Jarkko Immonen (1+3) olivat kotijoukkueen illan tehomiehiä. Lopussa heinolalaiset yrittivät tasoitusta kuudella kenttäpelaajalla pelaten, mutta Jokipoikien puolustuspään taisteluilme oli hyvä ja Eemeli Sivosen (35 torjuntaa) maali varjeltui lisätakaiskuilta.

Mestiksen runkosarjaa on jokaisella joukkueella pelaamatta vielä kahden ottelun verran. Nämä niin sanotut tasausottelut lisättiin Mestiksen otteluohjelmaan oululaisen Kiekko-Laserin joulukuisen konkurssin aiheuttaman otteluvajauksen vuoksi. Tasausotteluissa Jokipojat kohtaa maanantaina vieraskentällä kolmantena olevan KooKoon ja tiistaina viidentenä oleva SaPKo saapuu Joensuuhun.

Jokipoikien lopulliseen runkosarjasijoitukseen alkuviikon otteluilla ei ole vaikutusta, koska nelostila varmistui jo tämän viikon otteluiden myötä. Tiistain kotiottelu on kuitenkin merkityksellinen sen vuoksi, koska ottelutapahtuma alkaa joensuulaisen kiekkolegenda Markku Kyllösen pelinumeron (#25) jäädyttämisellä.

Teksti: Petteri Ikonen

 

Maalit ja syöttäjät

08.55 Henri Manninen (Niko Forsström, Samu Vilkman) 0–1
12.17 Olavi Vauhkonen (Jarkko Näppilä, Rony Ahonen) 1–1 sr.
15.40 Manninen (Joni Kainulainen, Vilkman) 1–2
22.33 Heikki Puustinen (Janne Niva, Ville Halonen) 2–2
25.39 Joona Karevaara (Mikael Ruohomaa, Jarkko Immonen) 3–2 yv.
29.34 Janne Ritamäki (Marko Kiiskinen, Pekka Saittakari) 3–3
32.29 Immonen (Karevaara, Ilmari Pitkänen) 4–3 yv.
41.05 Vauhkonen (Ruohomaa, Immonen) 5–3
43.16 Ritamäki (Martin Ekström, Tomi Pallassalo) 5–4
48.39 Roope Ranta (Ruohomaa, Immonen) 6–4 yv.
53.10 Ekström (Kainulainen, Antti Kauppila) 6–5

Maalivahtien torjunnat

Eemeli Sivonen, Jokipojat 12+8+15=35
Tuukka Huumonen, Peliitat 5+11+10=26 (poissa 58.32–60.00)

Rangaistukset

Jokipojat 5x2 min + Ville Väänänen 10 min + Karevaara 10 min + Ahonen 5+PRK = 55 min
Peliitat 6x2 min = 12 min

Yleisöä: 1 356


Jokipoikien kokoonpano

26 Roope Ranta – 10 Samu Pitkänen – 66 Olavi Vauhkonen
72 Ilmari Pitkänen – 13 Mikael Ruohomaa – 87 Joona Karevaara
14 Heikki Puustinen – 11 Ville Halonen – 23 Janne Niva
59 Otto Karvinen – 20 Joona Manninen – 22 Ville Silvast

28 Rony Ahonen – 24 Matti Näätänen
7 Jarkko Immonen – 36 Jarkko Näppilä
38 Ville Väänänen – 27 Jani Oinonen

41 Eemeli Sivonen
(50 Milo Pirttinen)

 

 

Ennakkopätkä

Jokipoikien runkosarjasijoituksen kannalta merkityksettömät ottelut jatkuvat lauantaina kotipelillä Heinolan Peliittoja vastaan. Mestiksen jumbopaikalla majailevalla vastustajalla on sentään vielä pieni panos ottelussa: joukkueella on yhä mahdollisuus nousta Kiekko-Vantaan ohitse ja saada näin kotietu putoamiskarsintaotteluihin. Kaikki Jokipoikien ja Peliittojen kauden kolme aiempaa ottelua ovat olleet kohtuullisen tiukkoja ja yhden on Peliitat vienytkin, joten mikäli isäntien asenne ei ole kohdallaan, nihkeä ilta on tiedossa. Ottelu alkaa kello 17.

 

 

Aiemmat kohtaamiset

Jokipojat–Peliitat
2011: 4–2
2011: 1–7
2010: 4–0
2009: 5–3
2009: 3–4
2009: 3–0
2008: 3–1
2008: 6–1
2007: 6–4
2007: 4–2
2006: 5–3
2005: 1–0 (Mestis-karsinta)
2004: 5–3 (Suomi-sarja)
2003: 4–4 (Suomi-sarja)
2003: 2–1 (Suomi-sarja)
2002: 5–1 (Suomi-sarja)
2002: 5–3 (Suomi-sarja)
2001: 2–2 (Suomi-sarja)

Saldo 14–2–2 (maalit 68–41)

Peliitat–Jokipojat
2012: 0–1
2011: 3–2
2010: 5–6 ja.
2010: 1–3
2010: 2–7
2009: 2–3 vl.
2009: 1–4
2008: 2–6
2008: 7–2
2007: 3–5
2007: 5–2
2006: 8–0
2005: 1–1 (Mestis-karsinta)
2004: 3–2 (Suomi-sarja)
2003: 1–5 (Suomi-sarja)
2003: 3–3 (Suomi-sarja)
2002: 3–1 (Suomi-sarja)
2001: 4–3 (Suomi-sarja)
2001: 2–10 (Suomi-sarja)

Saldo 7–2–10 (maalit 56–66)

Jaa

Kommentit   

 
+2 #1 roto 11.02.2012 08:29
Tsemppiä Eemelille peliin. Viime pelin torjui hyvin, mutta antoi epävarman kuvan(kommenti viime pelistä). Mistähän johtuu ei ainakaan liiasta peliajasta tällä kaudella. Pelivarmuus ei tule kuin pelaamalla(ei mollaamalla). Onneksi nyt on hyvä saada pelejä alle Voldeenin pelatessa Norjan mukana ja pelin merkitysten kannalta. Tosin muukin joukkue voisi pelata tasonsa mukaan, muuten otteen repsahtaminen ratkaisupeleihi n on hyvin lähellä.
 
 
-1 #2 upi 11.02.2012 09:48
Maaleille Sivonen ei mahtanut mitään, mutta jätti epävarman kuvan itsestään...... .... ripitti päävalmentaja Mikko Haapakoski

Outoja sanoja valmentajalta nyt kun pelaavat vastustajaa itselleen tarkoituksellak o?
 
 
-1 #3 Repe 11.02.2012 10:42
Tästä olet jo upi jo useaan kertaan vihjaillut. Millähän perusteella tosiaan löysäilisivät, itse en tuota asiaa enää kommentoi, ennenkuin joku lyö faktaa "tiskiin"..
 
 
#4 Repe 11.02.2012 10:44
Ilmapiiri on huono Haapakosken mukaan pelaajien kesken...
 
 
#5 selästä taklaaja 11.02.2012 10:46
Lainaus upi:
Maaleille Sivonen ei mahtanut mitään, mutta jätti epävarman kuvan itsestään.......... ripitti päävalmentaja Mikko Haapakoski

Outoja sanoja valmentajalta nyt kun pelaavat vastustajaa itselleen tarkoituksellako?

Oliko tuo Haapakosken vai ttoimittajan kommentti? Mitä noin äkkiä aamulla vilkaisin niin käsitin sen olevan vain toimittajan sanomista.
 
 
#6 rooope 11.02.2012 10:50
Jokp voitti Sapkon 4vuoden jälkeen ed. pelissä Sivonen maalilla Haapakosken lausunto Sivonen pelasi hyvän pelin mutta tiputteli eka erässä kiekkoja.Sama Sport voitto 4-vuoden jälkeen Sivonen maalissa Haapakosken lausunto.Eka maalissa olisi voinut olla terävämpi.Ore Kahdessa pelissä peräkkäin 12 päästettyä maalia Haapakoski ei moittinut sanallakaan(ett ei Oren itsetunto kärsi)koska oli peluuttanut Orea juuri sen takia että olisi tuntuma korkella.Kyllä nuorelle molarille tämmöinen kirjoittelu Karjalaisessa tekee karhunpalveluks en.
 
 
-1 #7 lappis 11.02.2012 10:52
Jos Haapakoski jatkaa sanomisiaan pelaajista tuolla tavalla, niin ei jatkosopimusta tule.


(lisätty)
No, se oli niin jännästi tuo kommentti laitettu siihen, että harhaan mentiin :D
 
 
+1 #8 Repe 11.02.2012 10:55
Lainaus selästä taklaaja:
Lainaus upi:
Maaleille Sivonen ei mahtanut mitään, mutta jätti epävarman kuvan itsestään.......... ripitti päävalmentaja Mikko Haapakoski

Outoja sanoja valmentajalta nyt kun pelaavat vastustajaa itselleen tarkoituksellako?

Oliko tuo Haapakosken vai ttoimittajan kommentti? Mitä noin äkkiä aamulla vilkaisin niin käsitin sen olevan vain toimittajan sanomista.


Toimittajan, kerkesin kirjoittaa saman jo edelliseen ketjuun...
 
 
+2 #9 Repe 11.02.2012 10:57
Helposti taas alkaa Haapiksen arvostelu, jos joku eilen paikanpäällä olleista kertoisi myös täällä minkälainen peli..
 
 
#10 tilkka 11.02.2012 11:21
olisko tässä jo joukkueella tietoa et Haapis ei jatkais Jokipossa ja siksi pelaajat protestoivat?Va i mikä on sitten syy?Eiköhän Haapakoski aatellut et Sivonen ei olisi pelannut Jokipossa ollenkaan,mut Niemi loukkaantui ja ei pystynyt pelamaan .Ja Ore hankittiin 1 mokeksi,niin pakosta jouduttiin ottaa Sivonen kehiin jakun vielä Juvonen lainattiin Pelicanseihin.T ää on minun arvailuni!
 
 
-1 #11 Repe 11.02.2012 11:35
Sm-liigassahan tulee jo nykyään entistä aiemmin tieto valmentajan seuravaihdosta tulevalle kaudelle, että siitäkään on turha vetää johtopäätöksiä. .
 
 
-2 #12 Repe 11.02.2012 11:38
Ja jos sitä protestoisivat jos Haapis lähtee, voisivat mennä pelaamaan päiväkotipelejä ,perhetilanne voi päätökseen vaikuttaa..
 
 
+4 #13 selästä taklaaja 11.02.2012 11:39
Ihan parhaalla kokoonpanollaha n nuo tänään pelaavat (mestiksen sivuilla kokoonpano). Olisihan se mukava kun nyt parin pelin taaperruksen jälkeen "kirkastaisivat kilpeään."
 
 
+1 #14 kings_gods 11.02.2012 12:22
Jumakekka, 2 tappioo merkityksettömi ssä peleissä ja kauhee valitus.
faktahan on ettei pelaajatkaan pelaa täysillä kun tietävät tilanteen, mokke on kakkosmokke jne.. Äijärt pelaa omaan pussiin kuten Haapis sanoo. Katsotaan PO- eka rundi ja ulostettaan sitten Haapis ja kumppanit, jos on aihetta. Itse ole Haapiksen kanssa samoilla linjolla, äijät pelaa löysästi ja mokke on "kakkonen", tulos on mikä on, varsinkin kun vastustajalla isot panokset pisteisiin. Ei Jokipojat niin hyvä ole kuin monet uskovat.
 
 
+1 #15 aisti 11.02.2012 12:58
No voi äiti mikä itku taas täällä... en kovin usein tänne kirjottele mutta nyt on kyllä pakko kommentoida. Ei Haapis ole Sivosta mollannut, toimittajan käsialaa on nuo kommentit. Opetelkaa nyt hyvät ihmiset ensin lukemaan ja sen jälkeen ymmärtämään luettu tai vittuilkaa edes oikealle taholle!
 
 
-1 #16 esko 11.02.2012 13:54
Mikä siinä, Sivonen on laiska reenaaja näkyy hän se myös peleissä! Epävarma kaveri tämä teidän Sivonen on mitä sitä peittelemään!
 
 
#17 tilkka 11.02.2012 15:38
Mikä Rajalalla on kun ei pelaa?1 keskellä S.Pitkänen ja Halonen 3 keskellä!!!
 
 
-1 #18 selästä taklaaja 11.02.2012 15:50
Lainaus tilkka:
Mikä Rajalalla on kun ei pelaa?1 keskellä S.Pitkänen ja Halonen 3 keskellä!!!

Niinpä näkyy käyneen. Miksikähän ei Häikiö tullut sentteriksi neloseen?
No, sarjapaikka on varmistettu ja sehän meille riittääkin....o dotellaan taas syksyä:)
 
 
-3 #19 runopoika 11.02.2012 15:54
Toivottavasti Pitkäsen Samu onnistuu tänään mainiosti. Rajalaa varmaankin säästetään, koska tulevat koitokset ovat tärkeämpiä kuin moni muu eikä se jääkiekkoilukaa n taida koko elämä olla.

Toivoisi päävalmentaja Haapakoskelta julkisuuteen vähän asiallisempia kommentteja omista pelaajista julkisuuteen, tuollaiset asiat on parempi pitää kopin sisällä, mitä Sivosesta on viime aikoina kerrottu. Oman joukkueseen sitioutuminen vaatii joukkuepeliä kaikilta.
 
 
-1 #20 jambo 11.02.2012 16:24
Lainaus runopoika:
Toivoisi päävalmentaja Haapakoskelta julkisuuteen vähän asiallisempia kommentteja omista pelaajista julkisuuteen, tuollaiset asiat on parempi pitää kopin sisällä, mitä Sivosesta on viime aikoina kerrottu. Oman joukkueseen sitioutuminen vaatii joukkuepeliä kaikilta.


Miten tyhmää porukkaa täällä oikeen on?! On monta kertaa jo sanottu että Sivosen kritisointi oli toimittajan eikä Haapakosken kommentti.

Tänään voitto kotiin jo kiitos JOKIPO!
 
 
+1 #21 Repe 11.02.2012 16:35
Lainaus jambo:
Lainaus runopoika:
Toivoisi päävalmentaja Haapakoskelta julkisuuteen vähän asiallisempia kommentteja omista pelaajista julkisuuteen, tuollaiset asiat on parempi pitää kopin sisällä, mitä Sivosesta on viime aikoina kerrottu. Oman joukkueseen sitioutuminen vaatii joukkuepeliä kaikilta.


Miten tyhmää porukkaa täällä oikeen on?! On monta kertaa jo sanottu että Sivosen kritisointi oli toimittajan eikä Haapakosken kommentti.

Tänään voitto kotiin jo kiitos JOKIPO!


Älä muuta sano, ihmeellistä ettei juttua lueta tosiaan tarkemmin, vaan halutaanko tahallaan vääristellä asioita..
 
 
+2 #22 jambo 11.02.2012 16:56
Niin kivahan se on uskoa "salaliittoihin ". Haapakoski vaikuttaa fiksulta valmentajalta, ei varmasti hauku maalivahtejaan julkisesti ainakaan!
 
 
-3 #23 tilkka 11.02.2012 17:43
Ikävä tulee Orea! Olisi saanut jatkaa jokipossa,eikö johto tiennyt et Volden lähtee maajoukkueseen ja hankkineet 2 mokea tilalle?Nyt maksetaan möhlinnästä....
 
 
+5 #24 juhatapi13 11.02.2012 17:43
Ei millään pahalla mutta Sivonen ei ole Mestis-tason maalivahti. Sen osaston pitää olla kunnossa jos jotain aiotaan saavuttaa pudotuspeleissä . SaPKolla on selkeä mv-et tulevissa peleissä, valitettavasti.
 
 
#25 juhatapi13 11.02.2012 17:44
mv-etu :)
 
 
-1 #26 ju.pe67 11.02.2012 17:51
kirjoittelin tänne jo aikaisemmin että oli suuri virhe laskea ore pois jos meinataan parjätä pleijareissa. niihin peleihin tarvitaan kokemusta eikä nuoria junnuja. niillä on lusikallinen jo housussa ennen kuin kiekko putoaa. olisi pärjätty ilman rantaakin aivan hyvin.
 
 
-3 #27 jeppe98 11.02.2012 17:58
Pakko ihmetellä joidenkin tällä palstalla kommentoivien lukutaitoa!
Onko koulut vielä kesken? Ettekö tosiaan osaa erottaa valmentajien kommentteja matseista Mehtimäkeläisen bloggaajan tekemistä?
Pieni vinkki: lukekaa otteluraportit loppuun asti. Kirjoittajan nimi lukee lopussa!
 
 
#28 tilkka 11.02.2012 18:05
Jeppe sitä kun on tullut käytyä kiertokoulua nin ei ossoo lukkee,mut onneks on joitain viisaitakin.Mut siitä huolimatta Sivonen ei pärjää mestiksessä sori vaan!Muuten Halonen tais tehdä ekat pisteet mestiskaudella! Onnittelut!!!
 
 
+1 #29 jeppe98 11.02.2012 18:17
Lainaus tilkka:
Jeppe sitä kun on tullut käytyä kiertokoulua nin ei ossoo lukkee,mut onneks on joitain viisaitakin.Mut siitä huolimatta Sivonen ei pärjää mestiksessä sori vaan!Muuten Halonen tais tehdä ekat pisteet mestiskaudella!Onnittelut!!!

Onnittelut Haloselle täältäkin. Sivosesta olen samaa mieltä tilkan kanssa. Paitsi, että en ole viisaaksi itseäni väittänyt, lukutaitoiseksi kylläkin. JOKIPO hoitaa tänään ja jatkokin on hyvä. Omiin uskotaan - aina.

Lars hoitaa jatkoissa.
 
 
+2 #30 juhatapi13 11.02.2012 19:16
En mäkään sano olevani viisas mutta oon nähny 30 vuoden aikana muutaman sata lätkämatsia ja siltä pohjalta Sivosen touhu ei näytä hyvältä.
 
 
+3 #31 jemur 11.02.2012 19:25
Montakohan maalia tänään mennyt Sivosen piikkiin?. Eiköhän ykkösmaalivahti ole loppu kauden Volden. Tottahan se on ei Sivonen ole Mestis tasoa.
 
 
#32 lappis 11.02.2012 19:51
Lainaus jemur:
Montakohan maalia tänään mennyt Sivosen piikkiin?. Eiköhän ykkösmaalivahti ole loppu kauden Volden. Tottahan se on ei Sivonen ole Mestis tasoa.


Kyllä oli enemmän puolustus nukuksissa kuin Sivonen. Maalin edessä ei ketäään vartioimassa ja rauhassa saa Peliittojen pelaaja siirtää kiekko häkkiin.
 
 
+4 #33 selästä taklaaja 11.02.2012 20:05
Ei ollut erikoinen esitys tämäkään peli. Aivan täysin pitää tekemisen muuttua jos meinata Sapkosta selvitä jatkoon. Toki joukkue siihen kykenee. 55min jäähyjä joista tuollaisia pelkkiä turhia "kurittomuusjää hyjä" melkein kaikki. Elikä ne osoittivat kuten koko peli, että ei pelata joukkueen puolesta. Tietysti nyt tuollaiseen on varaa, mutta ei enää viikon päästä. Ja minä kun en ole valmentaja niin saanen sanoa, että Sivonen oli epävarma? Itseluottamukse n puutetta, mikä on tietysti ihan luonnollistakin hänen tilanteessaan. Volden onkin sitten se ykkösvahti kun vaan ei loukkaannu. Ja on mielestäni Orea parempi. Hänhän pelasi 3 vai 4 peliä ja kaikissa hyvin. Antti ei kahta peliä peräkkäin kyllä loistavasti onnistunut kovin usein.
 
 
+3 #34 bluesman67 11.02.2012 20:11
Laukaisukartan mukaan omiin menneet maalit tehtiin maalin edestä. Siitä lienee turhaa syyttää maalivahtia, vaikken pelissä ollutkaan. Näillä veskareilla mennään ja keskitytään mielummin kannustamaan kuin lahtaamaan.
 
 
+3 #35 selästä taklaaja 11.02.2012 20:28
En minä Sivosen piikkiin maaleja ole laittanutkaan. Ja tulihan tänään sentään voitto ja toisena iltana peräkkäin monta koppia. Eemeli vaan hieman liikaa pomputtelee ja tuntuu, että se aiheuttaa tietynlaista epävarmuutta koko joukkueelle.
 
 
-1 #36 juhatapi13 11.02.2012 20:47
Mikä pyhä lehmä maalivahti on Jokipojissa?:) Tää on poijaat kilpaurheilua ja jos näytöt ei vakuuta niin vaihtoon! Ei tässä ihmisistä oo kyse vaan asioista. Eemeli saattaa olla maailman mukavin heppu mutta tää ei oo Nuori Suomi-neppailua vaan tulosurheilua!: ) Ja paras mies luukulle hoitamaan tosipelit. Ja piste. :)
 
 
+4 #37 jamo 11.02.2012 21:01
Olihan peli.
 
 
#38 -acm- 11.02.2012 21:43
olihan peli tosiaan. kiva ois ollu joku kommentti saada tuosta rajalan poissaolosta, vaikka varmaan säästelläänkin tärkeempiin peleihin. taistelee kuitenkin pistepörssin voitosta ja turha väittää ettei se pelaajalle merkkais mitään, vaikka mitä sanottas. niin liekköhän omasta tahdosta ollu pois.. mut viimenen mitä tässä tarvittas olis rajalan loukkaantuminen et sikäli ihan järkevää.
 
 
+5 #39 roto 11.02.2012 21:52
Lopussa kiitos seisoo!!!! Lopussa molemmat Eemeli ja Puolustus taistelivat voiton kotiin. Toivottavasti siitä löytyi itseluottamusta loppukahinoihin . Alussa puolustus unohti Eemelin tyystin yksin hoitamaan tonttiaan. Pari maalia näyttikin helpolta, mutta kyllä kenttäpelaajatk in saa mennä itseensä. Onneksi ratkaisuhetkill ä koko joukkue syttyi taisteluun
Väänäsen ja Ahosen taklaukset näyttivät liigatason taklauksilta??? . ois kiva nähdä videolta mikä oli todellisuus
 
 
+1 #40 juhatapi13 11.02.2012 21:59
Eikös eka play off-kierros oo paras seittemästä? Tarkottaa sitä että parhaassa tapauksessa kohdataan SaPKo 9 kertaa tässä parin viikon sisään!:) Tullaanpahan tutuiks!:)
 
 
+1 #41 lappis 11.02.2012 22:01
Näinhän se tais olla.
 
 
+1 #42 jemur 12.02.2012 00:54
Ihmettelen kyllä sitä että jos tulee paljon maaleja omiin niin yleensä Sivonen
on ollut maalissa mistä tämä sitten johtuu?

Tosin saattuihan näitä huonoja pelejä
Orelle, mutta ei kai näin usein?
 
 
+2 #43 rooope 12.02.2012 01:37
Rajala kuumeessa.
 
 
+1 #44 selästä taklaaja 12.02.2012 09:22
Harvemmin valmentaja on tuollaisen ns. hurlumhei-pelin jälkeen tyytyväinen, mutta nyt Haapakoskesta tämä oli hyvä peli. No, hän on asiantuntija ja me kirjoitellaan mielipiteitään. Ainakin tuo minun eilinen kommentti oli aivan toisenlainen... :)
 
 
#45 kings_gods 12.02.2012 09:48
Lainaus jemur:
Ihmettelen kyllä sitä että jos tulee paljon maaleja omiin niin yleensä Sivonen
on ollut maalissa mistä tämä sitten johtuu?

Tosin saattuihan näitä huonoja pelejä
Orelle, mutta ei kai näin usein?



Samaa mieltä ollaan.
Tilastot vahvistavat käsityksen. Ei noissa kaikissa 10 matsissa ole pakisto ja puolustus epäonnostunut, on siinä jotain muutakin. Lisää vaan pelejä ja harjoituksia, ehkäpä se siitä sitten joskus.

VOLDEN Lars 4 94.17 0
ORE Antti 32 90.92 4
SIVONEN Eemeli 10 88.51 0
 
 
-2 #46 Periman 12.02.2012 12:55
Ihmettelen, kuinka täällä arvostellaan mv Sivosta. Sen sijaan pitäisi nimenomaan tukea ja kannustaa! Se on fanien tehtävä. Eemeli on ollut ihan kelpo kakkosveskari, joka voidaan aina tarvittaessa laittaa torjuntavastuus een. Pelien laukaisukarttoj en perusteella on päästetty vastustaja vaarallisiin maalintekopaikk oihin. Kenttäpelaajien pitäisi puolustaa terhakkaammin.
 
 
#47 Cånde 12.02.2012 13:10
– Se on jännä juttu, kun Jokipojat on vastassa niin aina sattuu ja tapahtuu. En tiedä ollaanko me sitten niin v-mäinen joukkue. Meiltä putosi pelin aikana kolme pelaaja pois rivistä, puhisi Peliittojen päävalmentaja Janne Sinkkonen.

Jos joku tässä on v-mäinen, on se Sinkkosen Janne. Joka hävityn pelin jälkeen kauheaa itkua, tuohan menee kohta pahemmaksi mitä Lipiäisellä aikoinaan..

P.S. Vuono blokkaa Sapkon puolivälierissä .
 
 
+2 #48 kings_gods 12.02.2012 13:48
Lainaus Periman:
Ihmettelen, kuinka täällä arvostellaan mv Sivosta. Sen sijaan pitäisi nimenomaan tukea ja kannustaa! Se on fanien tehtävä. Eemeli on ollut ihan kelpo kakkosveskari, joka voidaan aina tarvittaessa laittaa torjuntavastuuseen. Pelien laukaisukarttojen perusteella on päästetty vastustaja vaarallisiin maalintekopaikkoihin. Kenttäpelaajien pitäisi puolustaa terhakkaammin.


Tuossa luhyesri asiantuntijoide n kommentit:"Maalivahti Eemeli Sivosen otteet eivät ole vakuuttaneet alkuunkaan. Vasta lauantaina peliittoja vastaan Sivosella oli ammattilaisen otteet, muttei silti koko tuntia. Päävalmentaja Mikko Haapakosken päätä vaivaa yksi kysymys vähemmän: norjalainen Lars Volden on nimittäin päivänselvä valinta loppukauden ykkösvahdiksi."
 
 
#49 rooope 12.02.2012 14:07
kings_gods Ilmeisesti et ole seurannut koko kautta olet uusi tällä palstalla.Sivon en nuori molari Ore pelasi ennen lähtöään 34 ottelua ja Sivonen 6 noin kerran kuukaudessa.Oll essasi mokke millaista olisi mennä kovatasoisessa Mestiksessä kerran kuukauteen maalille.Ja nyt kirjoitat torjunta % Sivosen torjunta % oli Oreen lähtiessä 90.72,tuo Jyp ottelu pudotti vähän pelanneen moken % kerralla alas kun vain ottelu meni niinkuin meni.Orellakin oli kaksi perttäistä peliä 12 päästettyä peliä,mutta kun on paljon pelejä % ei tipu niin paljon kerralla.Näkisi n että tämä mokke keskustelu on tässä ruvetaan kannustamaan Volden ja Sivonen mahdollisimman pitkälle pleijareissa.
 
 
+3 #50 kings_gods 12.02.2012 14:41
Lainaus rooope:
kings_gods Ilmeisesti et ole seurannut koko kautta olet uusi tällä palstalla.


Uusi ja uusi. Koko ajan kun mehtimäkeläinen on olut olemassa olen olut mukana. Samoin olen seuranut aktiivisesti Jokipoikia yli 40v. ja nähnyt aika monta mokkea tolppien välissä, eikä Sivonen kuulu millään mittarilla niiden parhaiden joukkoon mitä divarissa tai mestiksessä on Jokipoikien paidassa esiintynyt. Jossakinhan se mättää kun ei seuralta ole enemän peliaikaa tullut, kai siellä mv-osastolla ollaan ammattilaisia. Ei vaan vakuuta minua,ei ole se voittava mv, vain perus kakkosmokke, ei voi mitään.
 
 
-1 #51 kings_gods 12.02.2012 14:45
Ai niin.
Kai täällä saa mielipiteensä sanoa vaikkei olisikaan "ammattilainen" .
Aina ei tarvitse miellyttää, eri mieltäkin saa olla.
 
 
+2 #52 Periman 12.02.2012 15:11
Pitää muistaa, että Sivonen on kakkosmokke, joka pelaa tarvittaessa. Siihen hänen rahkeensa riittävät mainiosti. Pärjää hyvin muiden seurojen kakkosmokkevert ailussa.
 
 
#53 tilkka 12.02.2012 15:21
Niin mut Niemi jos olisi ollut terve niin Sivoselle ei olisi torjuntavastuut a lainkaan tullut ja varmaan pelaisi jossain muualla.Kyllä kings godsin kanssa olen samaa mieltä Sivonen ei ole mestistason maalivahti kuten myös Laisi tuolla Jatkoajassa kertoi!
 
 
-1 #54 jemur 12.02.2012 17:58
Toivottavasti ensi kaudella ei Sivosta Jokipojissa nähdä. Volden sen sijaan voisi jatkaa.
 
 
#55 ^ipe^ 12.02.2012 18:26
Omasta mielestäni Sivosen isoin heikkous on epätasaisuus.! Hyvänä päivänä mestiksen eliittiä, huonona taas tasoa suomi-sarja/2di vari.! Ensi kaudelle pitäisi saada jostain iso rooli ja kehittää omaa peliä sitä kautta. Joensuuhun turha jäädä kakkos/kolmosma alivahdin rooliin, jos meinaa päästä uralla eteenpäin.
 
 
#56 rooope 12.02.2012 19:14
Tässä kolmekertaa enemmän pelanneita kakkosmokkeja.V oitto prosentit.Sivon en55.56 (Ore 53.85) Santanen 52.95 Peltonen 47.83 Pätsi 42.86
Rautiola 29.41 jne.
 
 
+2 #57 kings_gods 12.02.2012 19:36
Lainaus rooope:
Tässä kolmekertaa enemmän pelanneita kakkosmokkeja.Voitto prosentit.Sivonen55.56 (Ore 53.85) Santanen 52.95 Peltonen 47.83 Pätsi 42.86
Rautiola 29.41 jne.


....Volden 100% heh. ,-)
 
 
+1 #58 juhatapi13 12.02.2012 21:06
HUOM! Volden pelasi perjantaina Latviaa vastaan Norjan maalilla, 27 torjuntaa, voittopeli 2-1!:) Ja Latviahan on A-sarjamaita... :) Tervetuloa Joensuuhun!
 

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



 
 
 

mehtimakelainen.net © 2013 Sanomalehti Karjalainen Oy -kaikki oikeudet pidätetään.